ostekaker Skrevet 15. juni 2021 #1 Del Skrevet 15. juni 2021 fra og med onsdag kl 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #2 Del Skrevet 15. juni 2021 https://e24.no/naeringsliv/i/WOnaed/raymond-johansen-fortsetter-gjenaapningen-av-oslo-fjerner-store-deler-av-de-lokale-koronareglene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 15. juni 2021 #3 Del Skrevet 15. juni 2021 og snart kommer det en ny bølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 15. juni 2021 havrekaffe skrev (Akkurat nå): og snart kommer det en ny bølge. Eller ikke. Smitten går ned, ingen grunn lengre å holde oslo stengt, og sånn skal det være og. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 15. juni 2021 https://www.vg.no/nyheter/i/VqWoQ1/slik-blir-de-nye-tiltakene-i-oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 1 minutt siden, ostekaker said: Eller ikke. Smitten går ned, ingen grunn lengre å holde oslo stengt, og sånn skal det være og. Er ikke så sikker og smitten kan lett gå opp igjen. Smekkfulle busser og folk uten munnbind kan fort bli problematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 15. juni 2021 havrekaffe skrev (Akkurat nå): Er ikke så sikker og smitten kan lett gå opp igjen. Smekkfulle busser og folk uten munnbind kan fort bli problematisk. Ja, men den sjansen må man ta. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 15. juni 2021 #8 Del Skrevet 15. juni 2021 Tullete å fjerne munnbind kravet i butikker osv når mange skal ut å reise i sommer når det er mye Delta smitte i Europa, spesielt i Storbritannia.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 15. juni 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nå): Tullete å fjerne munnbind kravet i butikker osv når mange skal ut å reise i sommer når det er mye Delta smitte i Europa, spesielt i Storbritannia.. Den kunne man ha behold litt til, den kan jeg være enig i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 15. juni 2021 #10 Del Skrevet 15. juni 2021 3 minutter siden, ostekaker said: Ja, men den sjansen må man ta. Det er greit å slippe opp, men sakte og over tid tror jeg er stikkordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 15. juni 2021 havrekaffe skrev (Akkurat nå): Det er greit å slippe opp, men sakte og over tid tror jeg er stikkordet. Det kan jeg være enig i, men på en annen side når det lenger ikke er en grunn til holde det stengt er det ingen grunn til å holde stengt. Det ble utsatt en uke bl annet pga man var usikker med smitten med russen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 15. juni 2021 #12 Del Skrevet 15. juni 2021 På tide🙂 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest havrekaffe Skrevet 15. juni 2021 #13 Del Skrevet 15. juni 2021 3 minutter siden, ostekaker said: Det kan jeg være enig i, men på en annen side når det lenger ikke er en grunn til holde det stengt er det ingen grunn til å holde stengt. Det ble utsatt en uke bl annet pga man var usikker med smitten med russen. Ja, det er kanskje ok selv om det virker usikkert. Det positive med normaltilstand er at folk kan gå på jobb igjen og økonomien kommer igang igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akkurat passe Skrevet 15. juni 2021 #14 Del Skrevet 15. juni 2021 Selv om kravet om munnbind i butikker er fjernet kommer jeg til å fortsette med munnbind i de situasjonene. Nysgjerrig på hva dere andre kommer til å gjøre? Fortsette med munnbind i butikk eller droppe det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 15. juni 2021 #15 Del Skrevet 15. juni 2021 akkurat passe skrev (1 minutt siden): Selv om kravet om munnbind i butikker er fjernet kommer jeg til å fortsette med munnbind i de situasjonene. Nysgjerrig på hva dere andre kommer til å gjøre? Fortsette med munnbind i butikk eller droppe det? Vet ikke hvor smart det er å fjerne kravet om munnbind på butikken når under halvparten av befolkningen er vaksinert og mange av dem bare med en dose. Jeg kommer til å fortsette å bruke det inntil videre, men dersom mange nok ikke gjør det så er det liten vits. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 15. juni 2021 akkurat passe skrev (4 minutter siden): Selv om kravet om munnbind i butikker er fjernet kommer jeg til å fortsette med munnbind i de situasjonene. Nysgjerrig på hva dere andre kommer til å gjøre? Fortsette med munnbind i butikk eller droppe det? Usikker, da jeg har Asma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 15. juni 2021 Pterinochilus skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvor smart det er å fjerne kravet om munnbind på butikken når under halvparten av befolkningen er vaksinert og mange av dem bare med en dose. Jeg kommer til å fortsette å bruke det inntil videre, men dersom mange nok ikke gjør det så er det liten vits. Kan være enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 15. juni 2021 #18 Del Skrevet 15. juni 2021 havrekaffe skrev (31 minutter siden): Smekkfulle busser og folk uten munnbind kan fort bli problematisk. Det vil fortsatt være krav om munnbind på kollektivtransport og i taxi. Ble litt som ketchupflaska det her. Byrådet har holdt igjen og holdt igjen og nå kommer det plutselig en hel masse lettelser på en gang. Alt for å ikke ta det litt gradvis. Men men. Blir godt å slippe munnbindet på butikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 15. juni 2021 #19 Del Skrevet 15. juni 2021 (endret) Når de åpner opp såpass mye på en gang, er det desto viktigere og beholde grunnleggende strengt smittevern. De har sagt heller strengt enn stengt. Det er vel og bra. Men nå fjerner de smittevernet samtidig. Det er altfor mange uvaksinerte fortsatt og Delta viruset er i landet. Når man ser hvordan smitten øker i UK som tross alt har vaksinert mange flere enn oss burde det ringe en bjelle om at det er smart og holde igjen litt... grunnleggende smittevern burde beholdes til flere er vaksinert. Munnbind kravet blir fjernet i butikker men det er fortsatt økt fokus på renhold. Nå er det konkludert flere ganger med at viruset smittes via luft...Da er det best og beholde kravet om munnbindet også. Og snart har folk ferie med økt reisevirksomhet både i innland og til utland... Endret 15. juni 2021 av J.E 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 15. juni 2021 #20 Del Skrevet 15. juni 2021 J.E skrev (3 minutter siden): Når de åpner opp såpass mye på en gang, er det desto viktigere og beholde grunnleggende strengt smittevern. De har sagt heller strengt enn stengt. Det er vel og bra. Men nå fjerner de smittevernet samtidig. Det er altfor mange uvaksinerte fortsatt og Delta viruset er i landet. Når man ser hvordan smitten øker i UK som tross alt har vaksinert mange flere enn oss burde det ringe en bjelle om at det er smart og holde igjen litt... grunnleggende smittevern burde beholdes til flere er vaksinert. Det er helt idiotisk å åpne så mye spør du meg. Man har Delta varianten som banker på døren og Pfizer/Moderna er bare rundt 30% effektiv etter første dose og når FHI sier at man regner med at alle er fullvaksinert i midten av oktober. Hvor mye kan man stole på FHI? De har regnet feil en drøss med ganger i pandemien, ikke tatt importsmitte på alvor , sagt munnbind ikke har effekt, gjorde ikke noe når flyene fra Italia/Østerrike landet under første bølge, og hva med den Engelske mutasjonen? Der gjorde de også en dårlig jobb osv osv... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg