AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Vi har en trang parkeringsplass og da jeg rygget klarte jeg å sneie i bilen bak så den ble skrapet opp i lakken på ene bildøren. Ingen bulk. Det stod at dersom prisen på reparasjon ble høyere enn 6500-8000 burde jeg betale skaden selv, fordi bonustapet/ den økte prisen på min forsikring ville gjøre at jeg over 5 år ville spare inn utgiften på betale reparasjon selv. Hva er deres erfaring med dette? Har kun ansvarsforsikring, gammel bil fra 2003, Gjensidige forsikring. Betaler nå ca 580 kr i mnd i forsikring og årsavgift. Blir stivt for meg å betale mer pr måned siden jeg studerer. Men har heller ikke 8000+ å betale ut kæsj. Så vet ikke hva som er den beste løsningen? Vet fortsatt ikke hva skaden vil koste å reparere. Anonymkode: d2941...86b
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Få prisoverslag på skaden først. Anonymkode: 81366...49c
Pillarguri Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har en trang parkeringsplass og da jeg rygget klarte jeg å sneie i bilen bak så den ble skrapet opp i lakken på ene bildøren. Ingen bulk. Det stod at dersom prisen på reparasjon ble høyere enn 6500-8000 burde jeg betale skaden selv, fordi bonustapet/ den økte prisen på min forsikring ville gjøre at jeg over 5 år ville spare inn utgiften på betale reparasjon selv. Hva er deres erfaring med dette? Har kun ansvarsforsikring, gammel bil fra 2003, Gjensidige forsikring. Betaler nå ca 580 kr i mnd i forsikring og årsavgift. Blir stivt for meg å betale mer pr måned siden jeg studerer. Men har heller ikke 8000+ å betale ut kæsj. Så vet ikke hva som er den beste løsningen? Vet fortsatt ikke hva skaden vil koste å reparere. Anonymkode: d2941...86b Først må du få en takst på skaden. Deretter får du vurdere hvordan du skal løse det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har en trang parkeringsplass og da jeg rygget klarte jeg å sneie i bilen bak så den ble skrapet opp i lakken på ene bildøren. Ingen bulk. Det stod at dersom prisen på reparasjon ble høyere enn 6500-8000 burde jeg betale skaden selv, fordi bonustapet/ den økte prisen på min forsikring ville gjøre at jeg over 5 år ville spare inn utgiften på betale reparasjon selv. Hva er deres erfaring med dette? Har kun ansvarsforsikring, gammel bil fra 2003, Gjensidige forsikring. Betaler nå ca 580 kr i mnd i forsikring og årsavgift. Blir stivt for meg å betale mer pr måned siden jeg studerer. Men har heller ikke 8000+ å betale ut kæsj. Så vet ikke hva som er den beste løsningen? Vet fortsatt ikke hva skaden vil koste å reparere. Anonymkode: d2941...86b Dersom prisen ikke blir høyere enn 6500-8000,- regner jeg med at du mener. Anonymkode: bc01e...aec
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har en trang parkeringsplass og da jeg rygget klarte jeg å sneie i bilen bak så den ble skrapet opp i lakken på ene bildøren. Ingen bulk. Det stod at dersom prisen på reparasjon ble høyere enn 6500-8000 burde jeg betale skaden selv, fordi bonustapet/ den økte prisen på min forsikring ville gjøre at jeg over 5 år ville spare inn utgiften på betale reparasjon selv. Hva er deres erfaring med dette? Har kun ansvarsforsikring, gammel bil fra 2003, Gjensidige forsikring. Betaler nå ca 580 kr i mnd i forsikring og årsavgift. Blir stivt for meg å betale mer pr måned siden jeg studerer. Men har heller ikke 8000+ å betale ut kæsj. Så vet ikke hva som er den beste løsningen? Vet fortsatt ikke hva skaden vil koste å reparere. Anonymkode: d2941...86b Siden du bare har ansvarsforsikring dekker vel ikke den skade på eget kjøretøy uansett. Det betyr at du må betale selv, eller droppe reparasjonen. Anonymkode: 2c39c...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Siden du bare har ansvarsforsikring dekker vel ikke den skade på eget kjøretøy uansett. Det betyr at du må betale selv, eller droppe reparasjonen. Anonymkode: 2c39c...ec0 Det står jo at skaden er på den bilen ts sneiet borti. Anonymkode: bc01e...aec
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Skade på andres bil tar du på forsikring, det er dyrt å reparere skrap og småbulker. Skader på din egen bil bestemmer du helt selv om du vil koste på å fikse eller ikke evt gjøre tiltak selv men andres biler må du beregne at skal fikses på merkeverksted. Men bonus...skal du ikke lære deg å kjøre skadefritt fremover da? Anonymkode: c604c...955
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det står jo at skaden er på den bilen ts sneiet borti. Anonymkode: bc01e...aec Beklager, du har selvfølgelig helt rett. Slurva da jeg leste 🙈 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skade på andres bil tar du på forsikring, det er dyrt å reparere skrap og småbulker. Skader på din egen bil bestemmer du helt selv om du vil koste på å fikse eller ikke evt gjøre tiltak selv men andres biler må du beregne at skal fikses på merkeverksted. Men bonus...skal du ikke lære deg å kjøre skadefritt fremover da? Anonymkode: c604c...955 Erfaringsmessig er lakk og karosseri dyrt å fikse, men vent til takst på skaden foreligger før du bestemmer deg 😊 Anonymkode: 2c39c...ec0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Håper ikke det var en Tesla eller noe annet drit du kom borti, for da kan det fort bli dyrt... Anonymkode: 565f9...fbb
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Ja skrapet opp min egen bil og men den tar ikke forsikringen, har kjøpt en billakk på Biltema som får ta det verste på min bil 😬 Anonymkode: d2941...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå