Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er voksenopplæringsklasse og alle får penger for tiltak fra nav. Er noen som ikke bidrar med å spleise. Er snakk om 100 kr på hver.. spesielt? 

Anonymkode: 738d0...59c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kanskje de ikke ønsker å kjøpe en gave til lærer. Kjøp et kort og skriv navnene på de som er med. 

Anonymkode: b095d...87e

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke spesielt. Er ikke alle som ønsker å sløse penger. Godta det. 

Anonymkode: 864ea...edd

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Lærere har ikke lov til å motta dyre gaver. 

Anonymkode: 93eb1...5d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eller så kanskje de ikke har råd? Kan hende de har høyere husleier og medisinutgifter, f.eks. Kanskje også barn som koster, 

Anonymkode: 99576...ab5

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller så kanskje de ikke har råd? Kan hende de har høyere husleier og medisinutgifter, f.eks. Kanskje også barn som koster, 

Anonymkode: 99576...ab5

Det å. Noen lever dessverre fra hånd til munn, å en 100 lapp kan være forskjellen på å kunne kjøpe mat eller ikke. 

Anonymkode: 864ea...edd

• Liker 15
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Ikke spesielt i det hele tatt, sånt har jeg aldri blitt med på, uansett hvor mye penger jeg har. Gir fullstendig blaffen i om navnet mitt uteblir fra kortet også. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært med på noe sånt tull. Det bør være nok med et kort og navn på elever.

For andre kan 100 kr være avgjørende for deres budsjett.

Anonymkode: 24ad6...506

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god råd, men det hadde jeg ikke giddet. 

Anonymkode: 08f1b...97a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal man betale folk for en lønnet jobb? Gir du også snekkeren en blomst? Eller tannlegen din en gave etter å ha brukt 1500kr der? Uting.

Anonymkode: b7b22...ca3

• Liker 13
Skrevet

Lærer har ikke lov til å motta gaver av en betydelig sum. Hvis dere er 10-15stk i klassen blir summen tilsammen ganske betydelig… 

• Liker 1
Skrevet

100 kr til gave i voksenopplæringen ??? 
Hvorfor det ? Voksne elever/ studenter trenger ikke å gi gave til lærer 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Av alle ting man skal bry seg med så velger du dette? Du kan ikke vite hvorfor de velger å ikke bidra. Som flere her sier, folk kan ha dårlig råd. Står det mellom å få kjøpt seg et brød og gi en person som faktisk bare gjør jobben sin, en gave. Så hadde vel de fleste valgt det første. SLUTT Å BRY DEG OG PASS DINE EGNE SAKER. 

Anonymkode: 31584...766

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal man betale folk for en lønnet jobb? Gir du også snekkeren en blomst? Eller tannlegen din en gave etter å ha brukt 1500kr der? Uting.

Anonymkode: b7b22...ca3

Ser du virkelig ikke forskjellen? En lærer tilbringer man langt mer tid med enn en snekker eller tannlege. En lærer ser du fem dager i uka over kanskje flere år, og de gir omsorg og viser forsåelse og tålmodighet. En snekker eller tannlege er da ikke i nærheten av å ha en slik relasjon til "kunden".

Anonymkode: f63c4...b31

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ser du virkelig ikke forskjellen? En lærer tilbringer man langt mer tid med enn en snekker eller tannlege. En lærer ser du fem dager i uka over kanskje flere år, og de gir omsorg og viser forsåelse og tålmodighet. En snekker eller tannlege er da ikke i nærheten av å ha en slik relasjon til "kunden".

Anonymkode: f63c4...b31

Jeg har opplevd å ikke få omsorg, forståelse eller tålmodighet på skolen og høyere utdanning. Har møtt på mange frekke lærere som ikke fortjente en rose eller en gang et kort, men allikevel fikk det fordi det var en tradisjon helt til slutten av VGs å gi sånt! Har derimot møtt en kjempesnill og søt tannlege som har f.eks. gitt meg gratis behandlinger fordi jeg trakk alle mine visdomstenner hos han. Følte meg mer ivaretatt av han enn av noen av lærerne. 

Anonymkode: e806f...d33

• Liker 4
Skrevet

Gave til lærer er vel blitt vanligere med all innvandringen. Dette er noe utenlandsk mener jeg.

• Liker 1
Skrevet

Vi har gitt til læreren tidligere, fordi vi var så fornøyd og takknemlig med jobben hun gjør.

I år gjorde vi det ikke. Vi har et annet barn i skolen nå, og en annen lærer. Vi har prøvd å bytte lærer/klassekontakt. Til slutt byttet vi skole så barnet skal gå 10. klasse der. Betale for gave? Nei!

AnonymBruker
Skrevet

For noen så kan faktisk 100,- være mye. Hvor mange er dere i klassen? Lurer da det ikke ser ut til at dere har tenkt å spleise på en blomst.

Anonymkode: 9f954...ed6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi er voksenopplæringsklasse og alle får penger for tiltak fra nav. Er noen som ikke bidrar med å spleise. Er snakk om 100 kr på hver.. spesielt? 

Anonymkode: 738d0...59c

Jeg er lærer for en sånn klasse, og hver gang jeg får blomster av dem blir jeg selvsagt glad, men får også vanvittig dårlig samvittighet. 100 kroner er mye penger. Og jeg vil heller at du sender det til tante i Somalia eller bror i Syria enn å bruke det på blomster til meg. 

Helt ærlig, en mye bedre gave er et håndskrevet kort med navnene til alle i klassen. Blomster dør, men et slikt kort kan jeg ta fram og se på og kose meg med og tenke på de skjønne, fine elevene mine og hvordan de har det nå ♥️

Anonymkode: b1a2a...563

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøpe en så dyr gave til læreren?

Sett beløpet lavere, det holder med en liten, symbolsk oppmerksomhet.

Å leve på tiltakspenger er ikke fett, det må du jo vite godt selv også? 

Anonymkode: e4d91...1d8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...