AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 I desember 2019 kjøpte vi gavekort for 15 000 kroner på G Travel, som vi planla å bruke et halvt år senere (dette var en gave til oss fra min samboer, derfor ble det kjøpt gavekort). Da korona anmeldte sin ankomst i mars, fikk vi beskjed om å ikke bekymre oss for konkurs. "G Travel er et stort, og stødig firma". Og skulle det likevel gå galt, "er firmaet dekket av Reisegarantifondet". Så vi er sikret uansett, tenkte vi. 👉 Få måneder etterpå gikk G Travel i vår by konkurs. Vi kontaktet dem, og de sa at franchisene gjenstår. Så vi skulle flyttes til Vesterålen, og få brukt gavekortet gjennom dem. Vi tok så kontakt med Vesterålen, og fikk beskjed om å komme tilbake om noen måneder når de hadde fått orden på saker og greier. Helt i orden for oss, siden vi ikke kunne reise noe sted uansett 😐 Nå har vi vært i kontakt med G Travel igjen (i håp om å få reise i høst), og ble henvist til et advokatfirma som håndterer konkursen deres. Der får vi nå beskjed om at det er for sent å melde krav i boet. Vi får penger hvis det blir noe til overs til slutt, men han tvilte sterkt på at det skulle bli noe penger igjen til oss. Så mine spørsmål er nå: Hva betyr det for en kunde at en bedrift er medlem i Reisegarantifondet? Har vi virkelig bare sponset nedbetaling av gjelda deres med 15 000 kroner? Er det absolutt ingen rettigheter for oss her? Hva gjør vi? Advokaten sier at vi har hatt god tid på å melde inn krav hos advokatfirmaet deres, men ingen har fortalt oss om det. Jeg har aldri hørt om dette advokatfirmaet en gang! Hvordan er det meningen at vi skal skjønne dette...? Alle gode tips og råd mottas med enorm takknemlighet! Anonymkode: bec71...53b
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Her er du jo rett og slett blitt lurt av G Travel. Hva var fristen for å melde inn i boet? Hvordan ble denne annonsert? Hvorfor forholdt ikke Vesterålen seg til dere når dere kontaktet dem? Er Vesterålen også konkurs? Har du noe av dette skriftlig? Jeg hadde også kjøpt en reise i fjor og da denne ble kansellert ble jeg også tilbudt gavekort. Det godtok jeg ikke da det selvsagt ville være umulig å si noe om når man kunne reise igjen eller om operatøren faktisk eksisterte.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Blondie65 skrev (3 timer siden): Her er du jo rett og slett blitt lurt av G Travel. Hva var fristen for å melde inn i boet? Hvordan ble denne annonsert? Hvorfor forholdt ikke Vesterålen seg til dere når dere kontaktet dem? Er Vesterålen også konkurs? Har du noe av dette skriftlig? Jeg hadde også kjøpt en reise i fjor og da denne ble kansellert ble jeg også tilbudt gavekort. Det godtok jeg ikke da det selvsagt ville være umulig å si noe om når man kunne reise igjen eller om operatøren faktisk eksisterte. Takk! Det var litt dette jeg håpte å lese i kommentarfeltet Føler meg litt lurt. Hadde fått inntrykk av at det ikke vil få noen negative følger for oss dersom de skulle gå konkurs. Fristen var 20. mai, og advokaten sier at de har bedt G Travel om å be folk melde krav. Dette har vi altså ikke hørt noe om. Vi har ikke blitt kontaktet, og ingenting har blitt nevnt når vi har tatt kontakt med dem... Vet ikke hvordan ståa er med G Travel i Vesterålen, men det virker på nettsiden deres at det går an å kjøpe reiser gjennom dem ennå 🤔 Hadde du kjøpt reise gjennom G Travel, eller noe annet? Anonymkode: bec71...53b
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk! Det var litt dette jeg håpte å lese i kommentarfeltet Føler meg litt lurt. Hadde fått inntrykk av at det ikke vil få noen negative følger for oss dersom de skulle gå konkurs. Fristen var 20. mai, og advokaten sier at de har bedt G Travel om å be folk melde krav. Dette har vi altså ikke hørt noe om. Vi har ikke blitt kontaktet, og ingenting har blitt nevnt når vi har tatt kontakt med dem... Vet ikke hvordan ståa er med G Travel i Vesterålen, men det virker på nettsiden deres at det går an å kjøpe reiser gjennom dem ennå 🤔 Hadde du kjøpt reise gjennom G Travel, eller noe annet? Anonymkode: bec71...53b Jeg har ikke kjøpt gjennom G Travel. Dersom du har det skriftlig at Vesterålen ba deg vente - ergo de erkjenner at de er ansvarlige - så kontakter du Vesterålen og ber dem følge opp. Jeg søkte opp G Travel i både Reisegarantifondet og Brønnøysund. Det finnes fortsatt G Travel rundt i Norges land. Mitt forslag er at du kontakter dem og hører med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå