AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Nav har gitt meg nei på ferie i år. Jeg forstår ikke, for jeg er bare hjemme uansett. Går på AAP og er i medisinsk behandling. Den uken jeg spurte om, så har jeg ikke noe behandling heller.... heller ikke uken etter Jeg fikk ferie i fjor fra tidligere behandler, men min nye behandler mener jeg ikke får lov og sier de vil trekke meg penger om jeg drar. Jeg sa at jeg vil være tilgjengelig på tlf om det er noe, men veileder sa det var vanskelig å gi folk på AAP ferie i år pga karantene osv... Jeg forstår ikke helt problemet, for jeg ville jo vært i hjemmekarantene og vært tilgjengelig på tlf Jeg tenker å reise til et grønt land, men må mellomlande i Tyskland eller Frankrike, og må dermed i karantene. Jeg er ikke vaksinert, men jeg kommer heller ikke til å få vaksine i uke 25/26 uansett, siden jeg er 32 år... Hva gjør jeg nå? Det er ikke akkurat noe vedtak jeg kan klage på... hvem kontakter jeg? Anonymkode: 25ac7...827 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg er i USA,fikk grønt lys for å reise i 6 uker. Anonymkode: 14d00...10e 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 15. juni 2021 Du holder deg hjemme slik alle burde gjøre… 😐 Pandemien er ikke over enda, selv om vi enda et år åpner opp når sommeren kommer. Anonymkode: c302d...efb 59
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 15. juni 2021 Du aksepterer at 2021 er året du ikke får ferie i utlandet, akkurat som veldig menge andre som heller ikke er vaksinert eller har mulighet til å ta karantene. Anonymkode: a4428...b6c 74
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er i USA,fikk grønt lys for å reise i 6 uker. Anonymkode: 14d00...10e Ikke sant! 😳 Og jeg fikk lov i fjor!! AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du holder deg hjemme slik alle burde gjøre… 😐 Pandemien er ikke over enda, selv om vi enda et år åpner opp når sommeren kommer. Anonymkode: c302d...efb Dette er spørsmål uavhengig av pandemien og dugnaden 🙈 i år har jeg kun møtt 2 forskjellige personer. Og jeg har ikke noe problem med å ta karantenen min, det er en helt vanlig hverdag for meg å være alene hjemme AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du aksepterer at 2021 er året du ikke får ferie i utlandet, akkurat som veldig menge andre som heller ikke er vaksinert eller har mulighet til å ta karantene. Anonymkode: a4428...b6c Nei beklager. Jeg mener (i forhold til nav) at jeg skal få lov til å feriere utlands. Og jeg har veldig gode muligheter for karantene ts Anonymkode: 25ac7...827 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 15. juni 2021 Det er jo bare å reise det, selv om du blir trukket? Ditt valg. Som skattebetaler er jeg helt enig med NAV her. Jeg kan heller ikke reise utenlands og havne i karantene etterpå når jeg ikke har ferie. Ingen av oss kan det. Anonymkode: 31a9b...03b 56
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo bare å reise det, selv om du blir trukket? Ditt valg. Som skattebetaler er jeg helt enig med NAV her. Jeg kan heller ikke reise utenlands og havne i karantene etterpå når jeg ikke har ferie. Ingen av oss kan det. Anonymkode: 31a9b...03b Men jeg har aldri blitt trukket før, fordi systemet skal ikke gjøre det. Jeg mener jeg har mine rettigheter på min side. Man kan ikke droppe sine rettigheter, fordi det gjør andre fornøyd Men du kunne reist og havnet i karantene om du hadde hatt over 2 uker fri som meg 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄!!!!!!! jesus Anonymkode: 25ac7...827 3
Ulven Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men jeg har aldri blitt trukket før, fordi systemet skal ikke gjøre det. Jeg mener jeg har mine rettigheter på min side. Man kan ikke droppe sine rettigheter, fordi det gjør andre fornøyd Men du kunne reist og havnet i karantene om du hadde hatt over 2 uker fri som meg 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄!!!!!!! jesus Anonymkode: 25ac7...827 Du har ikke rett på ferie når du er på AAP. Du kan ta ferie og melde det på meldekortet, men da blir du trukket av stønaden. 48
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Vil bare si at jeg ønsker INGEN personlige meninger, jeg spør om hva jeg har rettighet til. er nok av folk som har personlige meninger ang korona og negativt nav bruker syn pga skatt og bedrageri, og deres meninger kan dere bare droppe. Kommer til å rapportere de som ikke snakker om det tråden handler om. ts Anonymkode: 25ac7...827 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Fravær når du har ferie Ferie når du mottar AAP betyr at du tar fri fra aktiviteter du har avtalt med oss tar fri og ikke ønsker å være tilgjengelig for oss i en periode reiser bort, i Norge og/eller til utlandet, og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i en periode I utgangspunktet har du ikke rett til AAP når du har ferie. Det er fordi det i ferieperioder kan være aktuelt å delta i aktiviteter som sommerjobb, møter hos NAV, eller annen form for oppfølging. Du må informere om ferie på spørsmål fire på meldekortet. Fravær ved ferie fører til redusert utbetaling. I disse tilfellene kan du beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort: Du har avklart med oss at aktiviteter eller annen oppfølging fra oss ikke er aktuelt for deg i perioden. Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske. I slike perioder skal du ikke føre fravær på meldekortet, og du vil få utbetalt AAP som normalt. Anonymkode: cedc4...6a6 18
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Ulven skrev (Akkurat nå): Du har ikke rett på ferie når du er på AAP. Du kan ta ferie og melde det på meldekortet, men da blir du trukket av stønaden. Nei du tar så latterlig feil. Om ferie ikke er i hinder for aktivitetsplanen, så kan man være hvor man vil i verden. Selvfølgelig ikke for lenge, siden jeg skatter til Norge. Om jeg gjør noe som er til hinder for aktivitetsplanen, så kan de trekke meg penger. Men jeg skal ingenting de neste 2 ukene. Anonymkode: 25ac7...827 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei beklager. Jeg mener (i forhold til nav) at jeg skal få lov til å feriere utlands. Og jeg har veldig gode muligheter for karantene ts Anonymkode: 25ac7...827 Du får selvsagt lov å ta ferie. Det er betalt ferie du vil ha her, ikke sant? Du forventer å få betalt av NAV de dagene du er borte, og ikke bli trukket for feriedagene dine, slik alle andre blir? Dra på ferie, men ikke forvent å bli betalt for det. Frekkheten kjenner ingen grenser. Anonymkode: 0fb9a...937 56
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fravær når du har ferie Ferie når du mottar AAP betyr at du tar fri fra aktiviteter du har avtalt med oss tar fri og ikke ønsker å være tilgjengelig for oss i en periode reiser bort, i Norge og/eller til utlandet, og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i en periode I utgangspunktet har du ikke rett til AAP når du har ferie. Det er fordi det i ferieperioder kan være aktuelt å delta i aktiviteter som sommerjobb, møter hos NAV, eller annen form for oppfølging. Du må informere om ferie på spørsmål fire på meldekortet. Fravær ved ferie fører til redusert utbetaling. I disse tilfellene kan du beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort: Du har avklart med oss at aktiviteter eller annen oppfølging fra oss ikke er aktuelt for deg i perioden. Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske. I slike perioder skal du ikke føre fravær på meldekortet, og du vil få utbetalt AAP som normalt. Anonymkode: cedc4...6a6 Ja ikke sant, jeg er i de 2 siste punktene! Men min nav veileder mener motsatt, og det hjelper ikke at jeg viser til tekster. Hvem kan jeg kontakte for å få mitt på det rette? ts Anonymkode: 25ac7...827 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får selvsagt lov å ta ferie. Det er betalt ferie du vil ha her, ikke sant? Du forventer å få betalt av NAV de dagene du er borte, og ikke bli trukket for feriedagene dine, slik alle andre blir? Dra på ferie, men ikke forvent å bli betalt for det. Frekkheten kjenner ingen grenser. Anonymkode: 0fb9a...937 Wow, forsvinn. Det er mine rettigheter. Er mine rettigheter frekkhet? Råder deg til å lese det en over her siterte ang nav. ts Anonymkode: 25ac7...827 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 Så lenge tiden du tar ferie ikke kommer hindrer deg å gjøre det som er avtalt på aktivitetsplanen, har de ikke hjemmel for å nekte deg å reise. Send meldekort som du skal, og kryss av nei på ferie-spørsmålet. Referer til de punktene nevnt overfor og så at du kvalifiserer til å ta ut ferie. Nekter din veileder enda på dette, så sender du inn en klage. Anonymkode: 9ec4b...873 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge tiden du tar ferie ikke kommer hindrer deg å gjøre det som er avtalt på aktivitetsplanen, har de ikke hjemmel for å nekte deg å reise. Send meldekort som du skal, og kryss av nei på ferie-spørsmålet. Referer til de punktene nevnt overfor og så at du kvalifiserer til å ta ut ferie. Nekter din veileder enda på dette, så sender du inn en klage. Anonymkode: 9ec4b...873 Takk! Men hvor sender jeg evt inn klage? ts Anonymkode: 25ac7...827 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Men hvor sender jeg evt inn klage? ts Anonymkode: 25ac7...827 https://www.nav.no/person/kontakt-oss/nb/tilbakemeldinger Om du vet navnet på leder på nav-kontoret ditt, kan du også sende vedkommende en epost. Adressen er: fornavn.(mellomnavn)[email protected] Der er altfor mange maktkåte personer som jobber innen nav! Personer som ikke aner hva de driver med, men sender ut vedtak og svar etter hva de personlig mener (som du kan se enkelte her oppe også gjør) Anonymkode: 9ec4b...873 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, forsvinn. Det er mine rettigheter. Er mine rettigheter frekkhet? Råder deg til å lese det en over her siterte ang nav. ts Anonymkode: 25ac7...827 Hvorfor svarer du så frekt? Det er unødvendig. Anonymkode: a781e...7ef 36
Ulven Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Nei du tar så latterlig feil. Om ferie ikke er i hinder for aktivitetsplanen, så kan man være hvor man vil i verden. Selvfølgelig ikke for lenge, siden jeg skatter til Norge. Om jeg gjør noe som er til hinder for aktivitetsplanen, så kan de trekke meg penger. Men jeg skal ingenting de neste 2 ukene. Anonymkode: 25ac7...827 Jeg har vært på AAP selv, og jo de kan si nei og det har de gjort med begrunnelse i saken din. NAV sitter faktisk med makten her. Du må jo gjerne klage, men det er vel noen måneders behandlingstid, så ferie blir det vel ikke i utlandet i år. 13
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 Du har krav på fem uker ferie fra NAV, jeg er også på AAP og fikk beskjed når det ble innvilget at jeg bare måtte spørre, så fikk jeg lov. Har ikke hatt behov for det enda, men det skal da ikke ha noe å si om du bare er hjemme. Ferie er lov å ta selv om du er under behandling eller utredning. Anonymkode: 11271...20b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå