AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Del Skrevet 15. juni 2021 Kjenner meg litt lamslått og sjokkert, og sint, nå. Fikk innkallingsbrev i forbindelse med fosterdiagnostikk siden jeg er eldre enn 38. Jeg har lest om hva det innebærer; bla duotest og tidlig ultralyd. Men, jeg har fått tilbud om telefontime og at «eventuell» blodprøve må tas på et gitt tidspunkt på en dato oppgitt i brevet. Altså, hva er dette? Jeg er på gråten. Hadde sett for meg at de skal sjekke om alt er normalt med fosteret, om det har downs eller annet. Men med begrunnelse i korona, får jeg altså tilbud om telefontime !!! Dette kan umulig være lovlig? Leser jo om folk her inne som har hatt tidlig ul nå i år, fått nødvendige tester etc. Anonymkode: 20f16...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner meg litt lamslått og sjokkert, og sint, nå. Fikk innkallingsbrev i forbindelse med fosterdiagnostikk siden jeg er eldre enn 38. Jeg har lest om hva det innebærer; bla duotest og tidlig ultralyd. Men, jeg har fått tilbud om telefontime og at «eventuell» blodprøve må tas på et gitt tidspunkt på en dato oppgitt i brevet. Altså, hva er dette? Jeg er på gråten. Hadde sett for meg at de skal sjekke om alt er normalt med fosteret, om det har downs eller annet. Men med begrunnelse i korona, får jeg altså tilbud om telefontime !!! Dette kan umulig være lovlig? Leser jo om folk her inne som har hatt tidlig ul nå i år, fått nødvendige tester etc. Anonymkode: 20f16...bb1 what? Må være snakk om selve konsultasjonen eller? Kan jo ikke utføre diagnostikk over tlf??? Hvor er dette??? Anonymkode: 1e54a...a08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 15. juni 2021 #3 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner meg litt lamslått og sjokkert, og sint, nå. Fikk innkallingsbrev i forbindelse med fosterdiagnostikk siden jeg er eldre enn 38. Jeg har lest om hva det innebærer; bla duotest og tidlig ultralyd. Men, jeg har fått tilbud om telefontime og at «eventuell» blodprøve må tas på et gitt tidspunkt på en dato oppgitt i brevet. Altså, hva er dette? Jeg er på gråten. Hadde sett for meg at de skal sjekke om alt er normalt med fosteret, om det har downs eller annet. Men med begrunnelse i korona, får jeg altså tilbud om telefontime !!! Dette kan umulig være lovlig? Leser jo om folk her inne som har hatt tidlig ul nå i år, fått nødvendige tester etc. Anonymkode: 20f16...bb1 Har du tatt kontakt med dem og sagt ifra? Det kan være lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): what? Må være snakk om selve konsultasjonen eller? Kan jo ikke utføre diagnostikk over tlf??? Hvor er dette??? Anonymkode: 1e54a...a08 Er på Oslo universitetssykehus. Anonymkode: 20f16...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Del Skrevet 15. juni 2021 Minlillesky skrev (1 minutt siden): Har du tatt kontakt med dem og sagt ifra? Det kan være lurt Har ringt mange ganger uten å komme gjennom. Anonymkode: 20f16...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 Det er kanskje for den obligatoriske genetiske veiledningen? Anonymkode: 8a4a8...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Del Skrevet 15. juni 2021 Hei! Jeg har vært gjennom akkurat det samme nå. Jeg fikk også en telefon konsultasjon der legen informerte om hva det innebar og hva som skulle skje. En samtale som varte en 20 minuttstid kanskje. Så bekreftet jeg at jeg ønsket fosterdiagnostikk. Omtrent en halv time etterpå hadde jeg fått innkalling til ultralyd som da ble ca to uker etter telefonkonsultasjon. Jeg bor såpass langt fra at jeg tok blodprøve og ultralyd samme dag. Men bor du nærmere Oslo anbefaler jeg å ta blodprøven før du har time til ultralyd. Anonymkode: d6be9...c97 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg hadde fosterdiagnostikk i februar. Fikk først time til telefonkonsultasjon. Da går de gjennom nøye alt som skjer, og kan oppdages. Jeg bor 2 timer unna, og fikk da velge om jeg ville ta blodprøver og ultralyd hver for seg, eller sammen. Jeg valgte å ta blodprøver først. Fikk time før det, og ultralyd et par uker senere. Anonymkode: b0291...182 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiffig Skrevet 17. juni 2021 #9 Del Skrevet 17. juni 2021 TS, basert på de to svarene over her høres det ut som telefonkonsultasjonen er en obligatorisk første etappe! Etterpå vil du få resten. Dette skal nok gå bra! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå