AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Jeg trodde egentlig ikke at jeg var annet en utslitt, men har vært sengeliggende (er stuptrøtt døgnet rundt) og kvempekvalm om morgenen, så siden jeg hadde en pakke med graviditetstester liggende, tenkte jeg at jeg kunne ta en bare for å sjekke, og der lyste to streker med en gang! Men så har jeg forventet mens i morgen, så jeg er jo veldig på tærne redd for at svangerskapet går i do. Bokstavelig talt, kanskje.. Er det noe jeg kan gjøre for å «hjelpe» svangerskapet i gang? Det er mange år siden forrige svangerskap, så jeg ønsker bare å gjøre alt for at dette skal funke. 🥺 Anonymkode: f10ec...77b
Fiffig Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Hva mener du med "hjelpe det i gang"? Ta folsyre og ikke spis den maten det advares mot, og ellers GRATULERE! 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Ikke tren for hardt, pass på å ikke bli overopphetet. Badstue og badekar skal man være forsiktig med så tidlig i svangerskapet. Sett deg inn i kostholdsråd og diverse. Lytt til kroppen. En SA/MA kan man dessverre ikke gjøre noe med uansett. Håper det går veien! Anonymkode: 885d6...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Fiffig skrev (25 minutter siden): Hva mener du med "hjelpe det i gang"? Ta folsyre og ikke spis den maten det advares mot, og ellers GRATULERE! Tenkte om det var noe man kunne gjøre aktivt for å minske sjansene for SA/MA, men det er vel kroppen som styrer dette selv.. Tusen takk! Anonymkode: f10ec...77b
Fiffig Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenkte om det var noe man kunne gjøre aktivt for å minske sjansene for SA/MA, men det er vel kroppen som styrer dette selv.. Tusen takk! Anonymkode: f10ec...77b De fleste SA/MA-er kommer av feil på fosteret, så når de hender, er det som regel fordi de ikke er levedyktig. Kjipt, selvfølgelig, men kanskje greit at kroppen ordner opp selv i de tilfellene? Er alt i orden, som det jo er jo flertallet av gangene, så går alt bra! 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tenkte om det var noe man kunne gjøre aktivt for å minske sjansene for SA/MA, men det er vel kroppen som styrer dette selv.. Tusen takk! Anonymkode: f10ec...77b Nei, i utgangspunktet er det ikke mye man kan gjøre for å hindre SA/MA da årsak til at et embryo/foster spontanaborteres først og fremst er alvorlig kromosomfeil. Du kan unngå å røyke og drikke alkohol, men det gjør du sikkert allerede. Anonymkode: afdf0...ed9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Dropp gjerne koffein også Anonymkode: 6cbdc...380
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 De aller fleste spontanaborter som skjer er pga. feil ved fosteret. Altså noe du ikke kan hjelpe noe for. Utenom det er det bare å følge alle regler. Ikke spis oster med upasturisert melk, ikke spekemat etc… Anonymkode: 03dab...f9a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, i utgangspunktet er det ikke mye man kan gjøre for å hindre SA/MA da årsak til at et embryo/foster spontanaborteres først og fremst er alvorlig kromosomfeil. Du kan unngå å røyke og drikke alkohol, men det gjør du sikkert allerede. Anonymkode: afdf0...ed9 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De aller fleste spontanaborter som skjer er pga. feil ved fosteret. Altså noe du ikke kan hjelpe noe for. Utenom det er det bare å følge alle regler. Ikke spis oster med upasturisert melk, ikke spekemat etc… Anonymkode: 03dab...f9a Okei, trodde det var like ofte at SA oppsto ved friske fostre også! Da får jeg bare krysse fingrene at alt står bra til det nede og tenke over kostholdet. ❤️ Anonymkode: f10ec...77b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå