Gå til innhold

Mensen! Hva spiser du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg mensen - æsj!

Føler meg småsyk, og fysen. 

Hva spiser du for å motvirke denne opplevelsen? 

Anonymkode: 3c683...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spiser enda sunnere enn jeg pleier. Gir kroppen god næring med mye grønt, sunne proteiner, osv. Holder meg unna det meste av godteri. Selv om jeg har lyst på sjokolade (veldig lyst på..) vet jeg at min kropp føles enda verre om jeg spiser det. Klarer jeg ikke holde meg unna nøyer jeg meg med 2-3 biter.

Drikk masse vann, sov mye, spis sunnere. Det hjelper litt. Jeg har endometriose, så jeg har også myyye smerter, og jeg merker det hjelper å holde seg unna sukker og fastfood på det verste.

Anonymkode: ccb7c...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spiser bedre enn vanlig. Mere grønt og jernholdig mat. Da føler jeg meg bedre. 

Anonymkode: 72e93...ef2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat det samme som ellers. Merker ikke at jeg har mensen bortsett fra blødningene. 

Anonymkode: 19dc8...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser helt som vanlig. Er ofte ekstra bevisst på å styre unna meieriprodukter lg sukker da jeg lettere får kviser rett får mensen, og opplever at disse tingene gjør det verre. Vet ikke hvor reelt det er, men opplever iallfall at det virker så det er grunn nok for meg 

tenker At å spise sukker, ferdigmat og jumk fordi man har mensen er en lite logisk slutning. Men vil ikke føle seg bedre av det. En føler seg bedre, og får det også bedre, av å spise skikkelig mat, gi kroppen vitaminer og mineraler. Så kan en ko selvsagt unne seg en sjokolade eller noe dersom det hjelper på humøret, men det skal være i tillegg til og ikke i stedetfor elte mat. Dette gjelder jo egentlig alltid og ikke nødvendigvis bare den ene uka i måneden. Tenker iallfAll jeg.

vet imidlertid at noen har større plager enn andre, mer søtsug, mer smerter. Så en trenger ikke være så veldig streng med seg selv disse dagene dersom en er plaga. Men å leve sunt med mosjon og bra mat er uansett ikke en dum ide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unner meg en "sistedags mens" japp sjokolade, og det er det jeg har av tilsatt sukker under mensen. Liten trøstepremie for å komme gjennom mensendagene. 

Har et lager av hjemmelaget sunn og god mat i fryseren, spesielt til disse 7-10dagene. Blir veldig slapp, mye smerter og bare tanken på å stå å lage noe sunt og godt gir meg lyst til å kaste meg utenfor et stup. (ja ok, noe dramatisk, men virkelig hater mensen😂)

Maten det går mest i er kylling, biff, laks/ørret, massevis av grønnsaker og litt saus. 

Anonymkode: e88f3...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg merket nesten ikke mensen da jeg var yngre, men nå er det verre. Tung i hodet, vondt i ledd/kroppen, sår hals, fryser lett. I tillegg til smerter i magen/korsryggen. 

Takk for råd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blæææh - 1 kg opp. Må være vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser enda sunnere enn jeg pleier. Gir kroppen god næring med mye grønt, sunne proteiner, osv. Holder meg unna det meste av godteri. Selv om jeg har lyst på sjokolade (veldig lyst på..) vet jeg at min kropp føles enda verre om jeg spiser det. Klarer jeg ikke holde meg unna nøyer jeg meg med 2-3 biter.

Drikk masse vann, sov mye, spis sunnere. Det hjelper litt. Jeg har endometriose, så jeg har også myyye smerter, og jeg merker det hjelper å holde seg unna sukker og fastfood på det verste.

Anonymkode: ccb7c...0ed

Om kroppen skriker etter sjokolade tenker jeg det er fordi man har lave jernverdier, eller magnesiumverdier. Dersom man trener en del kan det være kroppen bare vil ha litt mer kalorier for energi

Jeg er som deg, jeg forsøker spise godt uansett om jeg har mensen eller ei. Har ikke spesielt sjokoladesug under mensen

Anonymkode: 165dc...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om kroppen skriker etter sjokolade tenker jeg det er fordi man har lave jernverdier, eller magnesiumverdier. Dersom man trener en del kan det være kroppen bare vil ha litt mer kalorier for energi

Jeg er som deg, jeg forsøker spise godt uansett om jeg har mensen eller ei. Har ikke spesielt sjokoladesug under mensen

Anonymkode: 165dc...cd8

Jeg har ikke sug etter sjokolade, men bare mat generelt.

Noe annet som jeg har merket meg er at jeg tåler brødmat dårligere. Får vondt i magen og blir veldig oppblåst. Eller så er det melken. Ikke godt å si. Har også gått opp en kilo selv om jeg ikke har skeiet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som normalt. Med unntak av at jeg ofte har noen runder med oppkast og kvalme i 1-2 dager, da er jo matinntaket lavt, og et knekkebrød er det eneste som frister. 

Anonymkode: e4fbd...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...