AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Inntil uke 12. Hva kan man forvente, helt egentlig og ikke propaganda? 😊 Anonymkode: 9c1bd...5f8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg har gått gjennom abort to ganger i uke 8-9 og det kom hos meg ut udefinerbare blodklumper i do først og fremst og ellers som kraftig menstruasjon. Anonymkode: d1ffa...5fe
Arkana Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Jeg har hatt en SA i uke 11. Det var mye blod det første døgnet, sÃ¥nn at jeg blødde gjennom nattbind pÃ¥ 10 min. Jeg fikk en sjekk pÃ¥ sykehuset (og da fikk jeg med meg de store bleiebindene man bruker rett etter fødsel). Det kom ogsÃ¥ ut flere relativt store koagler (levret blod). Etter omtrent et døgn var det mer som en mensblødning. Det var ikke noe synlig embryo/foster. Jeg hadde heller ikke smerter.Â
Fiffig Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Blodig vev og også selve plommesekken med embryoet. For meg var det tydelig å se forskjellen på de to. 1
Amatariel Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Jeg hadde en MA i uke 9, og jeg ble overrasket over hvor lite blod som kom. Blødde som en vanlig medium mens dag 1, og ventet på "det store". Så særdeles lite klumper/koagulert blod. Sjekket nøye på papir og i toalettet. Medium mens dag 2 og 3 også. Var på sjekk etter det fordi jeg var sikker på at embryoet ikke hadde kommet ut og tenkte jeg måtte ha utskraping. Da fant de ingenting (!) og alt hadde kommet ut. Så light mensen noen dager etter det. Altså hele opplevelsen som en ganske vanlig menstruasjon, bare over et par lenger dager enn vanlig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Amatariel skrev (48 minutter siden): Jeg hadde en MA i uke 9, og jeg ble overrasket over hvor lite blod som kom. Blødde som en vanlig medium mens dag 1, og ventet på "det store". Så særdeles lite klumper/koagulert blod. Sjekket nøye på papir og i toalettet. Medium mens dag 2 og 3 også. Var på sjekk etter det fordi jeg var sikker på at embryoet ikke hadde kommet ut og tenkte jeg måtte ha utskraping. Da fant de ingenting (!) og alt hadde kommet ut. Så light mensen noen dager etter det. Altså hele opplevelsen som en ganske vanlig menstruasjon, bare over et par lenger dager enn vanlig. Kan det ha vært en MA som brukte flere uker på å gjøre opp selv? Anonymkode: 9c1bd...5f8
tussi84 Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Spørs akkurat på hvor langt du er kommet i graviditeten, og hvilken uke du aborterer i. Noen har feks En Ma, men oppdager det ikke. Da kan embroyet feks har sluttet å utvikle seg i uke 7, men du får ikke blødning før uke 11 feks. Da ser du kanskje mest klumper i tillegg til mye blod. Derimot aborterer du i uke 11 feks og embroyet er 11 uker, er det en mulighet for at fostret kommer ut helt. Ikke alle ser det da, eller vil se. Morkake kommer også ut om du har utviklet det. Jeg har mistet i uke 5, 7, 8 og 11 før. Har aldri sett noen foster, men morkaka så jeg kom ut. (Mistet på do) Endret 15. juni 2021 av tussi84
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 tussi84 skrev (17 minutter siden): Spørs akkurat på hvor langt du er kommet i graviditeten, og hvilken uke du aborterer i. Noen har feks En Ma, men oppdager det ikke. Da kan embroyet feks har sluttet å utvikle seg i uke 7, men du får ikke blødning før uke 11 feks. Da ser du kanskje mest klumper i tillegg til mye blod. Derimot aborterer du i uke 11 feks og embroyet er 11 uker, er det en mulighet for at fostret kommer ut helt. Ikke alle ser det da, eller vil se. Morkake kommer også ut om du har utviklet det. Jeg har mistet i uke 5, 7, 8 og 11 før. Har aldri sett noen foster, men morkaka så jeg kom ut. (Mistet på do) Takk for svar 🙂 Ja, jeg tenkte naturligvis en spontanabort hvor fosteret er i "den uken den var i" når det skjer, om det gir mening. Jeg Googlet det også etter å ha laget innlegget, men veldig greit å høre forskjellige faktiske erfaringer. Anonymkode: 9c1bd...5f8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Mistet i uke 10. Hadde blødd litt i forkant så var forberedt. Mens jeg var på do kjente jeg en klump som kom ut, så bare ut som en blodklump (uten at jeg studerte nøye). Anonymkode: 39a34...38d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Det er mye mer blod enn eg regna med. Blødde veldig mye fordelt på ca 12 t. Det kom ut store klumper med blod og slim. En slags hinne av noe slag. Det kom så mye i slengen at eg hadde nattbind og to handduker sammenbretta under rumpa. Og ved hver gang det løsnet noe som skulle ut, ble bind og begge håndduker gjennomvåt i blod. Hånddukene fikk bare en rund flekk, men blodet rant tvers igjennom ned til gulvet. Ble svimmel og dårlig etter hvert, og trude ikkje låse dodøren i tilfelle eg måtte ha hjelp. Følte meg skikkelig dårlig. Anonymkode: 0472e...8ab
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Eg var forresten i uke 9 Anonymkode: 0472e...8ab
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Jeg mistet i uke 10. Jeg blødde mye den første dagen. Såpass mye at jeg måtte være hjemme fra jobb pga blødninger. Var som en enormt kraftig mens, både i form av smerter og blodmengde. Var overraskende vondt da, jeg klarte ikke snakke med ungene mine når smertetaka kom som verst. Det kom også ut en god del klumper, mye var levret blod, men det kom også ut noe i størrelse mellom min storetå og en pingpongball. (Var vanskelig å komme på et godt og alment størrelseseksempel i farten 😂). Om det var fostersekk med innhold, eller morkake, eller begge deler skal jeg ikke si noe om. For jeg studerte det ikke så nøye. Men det var ikke blod. Når klumpen var ute, forsvant så og si alle smerter, og det var bare blod som kom ut resten av tida. Men som sagt mye blod. Var ikke vits med bind, jeg stappa 2åringens bleie i trusa, den tok det verste. Vil tro uke 12 er ganske likt, bare med større rester. Anonymkode: 10134...af6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Inntil uke 12. Hva kan man forvente, helt egentlig og ikke propaganda? 😊 Anonymkode: 9c1bd...5f8 Snakker du om når folk mister eller når folk tar abort? Anonymkode: 9712f...357
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Jeg mistet uke 14+ men hadde vært død i 3uker uten at kroppen visste det, fant det ut på ultralyd. Ble lagt inn på sykehuset med medisiner for å få i gang blødninger, de tok innvendig ultralyd og påstod alt var ferdig. Hadde blødninger i 3måneder. Hadde en styrtblødning med fontene av blod ut av underlivet ved 2mnd. Hadde livmorkramper med store mengder rester ved 3mnd. Fikk behandling med medisiner i utlandet på ferie. Bad flere ganger om ultralyder før det men fikk ikke de nektet å sjekke meg selv på legevakten etter den store fossen med rødt blod som sprutet ut fra underlivet (det er det sykeste jeg har sett i mitt liv) holdt på å falle i bakken men ble tatt i mot av mannen, ALT fløyt i blod. Når man mister så kommer det masse blodkoagler (gele klumper med blod) masse blod og et lite foster. Hvis ikke blødningene stopper (sånn som med meg) så fortsetter det å blø inne i livmoren og det kan i værste fall ende fatalt. Jeg var heldig men jeg husker ingenting fra de 3mnd bare brøkdeler. Jeg hadde gul grønn utflod og kroniske ekstreme magesmerter, levde med varmepute på magen og gikk og krympa meg i smerter hele døgnet. De andre to gangene jeg mistet fikk jeg bedre hjelp da ting viste seg å gå ikke som det skulle. Anonymkode: 9712f...357
Amatariel Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan det ha vært en MA som brukte flere uker pÃ¥ Ã¥ gjøre opp selv? Anonymkode: 9c1bd...5f8 Nei, jeg var pÃ¥ UL 8+5 og da slo hjertet sÃ¥vidt. Ny kontroll uken etterpÃ¥ og da slo det ikke, og mÃ¥lt til uken før. Satt blødningen igang selv med cytotec.Â
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Jeg mistet i uke 15, da var det en liten baby på samme størrelse med hånden min. Legen kunne identifisere kjønn. Var rart å se hvor fullkomment den lille gutten var til tross for det var så lite og bare 15 uker gammelt. De fant dessverre aldri årsaken til aborten. Uten noen erfaringer selv vil jeg tro at man kan se at det er et foster som kommer ut i uke 11-12. Anonymkode: 833e1...d51
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #17 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Snakker du om når folk mister eller når folk tar abort? Anonymkode: 9712f...357 Forløpet er vel det samme når blødningene starter, samme greia som kommer ut. Anonymkode: 9c1bd...5f8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Snakker du om når folk mister eller når folk tar abort? Anonymkode: 9712f...357 For øvrig så står det spontanabort i tittelen 😉 Anonymkode: 9c1bd...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå