Gå til innhold

FHI tror vaksineringen kan bli forsinket med 4-5 uker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

FHI tror vaksineringen kan bli forsinket med 4-5 uker. FHI anslår at alle har fått tilbud om andre dose i uke 40–41, som er i midten av oktober.

https://www.nrk.no/nyheter/koronaviruset-1.14855584

Bare forsinkelser hele tiden..Hvor mye sprer Delta varianten (Indiske mutasjonen)  seg innen den tid?...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg fryktet..

Å være i slutten av 30 årene er virkelig kjipt med småbarn nå. Det tar ennå lang tid før vi er tilbake til normalen nå. 

• Liker 5
Skrevet

Wow, se den nye vaksinasjonskalenderen opp mot tråden jeg akkurat laget, om at vaksinasjonskalenderen overhode ikke stemmer med virkeligheten. Også i den nye vaksinasjonskalenderen går det ut fra at alle over 45 år skal ha fått tilbud om første dose i løpet av tredje uke i juni, noe som er HELT urealistisk. Det er bare å innse at denne planen kommer til å sprekke totalt. 

• Liker 8
Skrevet

I tillegg vil mange lærere nå ikke være vaksinert før skolestart, noe som tidligere ble brukt som et argument for ikke å prioritere lærere før sommerferien. 

• Liker 4
Skrevet
Værre skrev (10 minutter siden):

Hvis vi ikke blander Pfizer og Moderna får ikke 18-44 åringene siste stikk før uke 45 andre uken i november. 

https://www.fhi.no/contentassets/71e97765e43c41ee8f059efbd4016ca8/vedlegg/2021.06.15-vaksinasjonskalender.pdf

Eller enda senere enn det også, siden vi allerede nå ser at planen ikke stemmer med virkeligheten (gruppene 45-54 og 55-64 år). Spørs om vi står foran en ny smittehøst! 

• Liker 2
Skrevet

Står at min aldersgruppe skal ha fått tilbud om første dose neste uke, det er ihvertfall ikke noe hold i da de vaksinerer de over 60 her fortsatt.....

Skrevet
NorthernLight skrev (2 timer siden):

FHI tror vaksineringen kan bli forsinket med 4-5 uker. FHI anslår at alle har fått tilbud om andre dose i uke 40–41, som er i midten av oktober.

https://www.nrk.no/nyheter/koronaviruset-1.14855584

Bare forsinkelser hele tiden..Hvor mye sprer Delta varianten (Indiske mutasjonen)  seg innen den tid?...

Hver gang FHI har kommet med tall har de vært optimistiske, så det blir nok forsinka ytterligere.

Norge blir nok ett av de landene som senest er ferdigvaksinert.

Bare å takke Erna og Høyre, som er lojale til EU, og nedprioriterer Norge. Synd dagens regjering ikke er villig til å forhandle med pfizer direkte, slik andre land gjør, fordi det tydeligvis er viktigere å være lojale mot EU. 

• Liker 6
Skrevet

FHI burde aldri fått regne med vaksinedoser utover det som var avtalt. Det var hyggelig å få mer men å begynne å bruke disse doser i planleggingen er rett og slett useriøs. Overskriftene at Pfizer leverer mindre er bare feil, Norge får levert, jevnt og trutt og som avtalt. At vaksinering ikke går etter planen som FHI har laget er utelukkende FHI sin feil. Jeg har hørt så mye vås fra den kanten at jeg kunne spy.

• Liker 3
  • Opprett ny...