Gå til innhold

Til dere som har heklet Jessicasjalet

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg er altså i gang og øver med noe restegarn, og har kommet til "følgende rekker" og sliter litt. Det står at masken mellom 2. og 3. kronblad markeres, tja det gikk jo greit nok, men hvor møtes de neste to kronbladene? Er det på "toppen" som danner seg, slik at blomstene får fire kronblad, eller er det et annet sted. Vanskelig å forklare, men jeg går ut i fra at plasseringen av markeringen har noe å si for antall kronblad til slutt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk seks kronblad på hver blomst.

Chica i.i.

Gjest Tristessa
Skrevet

Så hvor plasserer du markeringen? Tror jeg skal sjekke dette litt mer nøye, er sikker på at jeg har slurvet et eller annet sted her...

Skrevet

Hmm, husker ikke helt, husker bare at det var noe i oppskriften jeg ikke fikk helt til å stemme i starten så jeg gjorde sånt jeg trodde det skulle gjøres og det ble bra... Så tror kanskje du må vente på tips fra noen som er flinkere til å forklare enn meg...

Lykke til iallfall, sjalet blir fint.

Gjest Tristessa
Skrevet

Jeg fant ut av det! Det lønner seg som regel å lese oppskriften nøye og bruke hodet litt... :ler: Nå kommer det seg veldig, og jeg har seks kronblad pr. blomst.

Skrevet

Går det an å strikke dette...? :sjenert:;)

Mvh kan ikke hekle

Skrevet
Jeg er altså i gang og øver med noe restegarn, og har kommet til "følgende rekker" og sliter litt. Det står at masken mellom 2. og 3. kronblad markeres, tja det gikk jo greit nok, men hvor møtes de neste to kronbladene? Er det på "toppen" som danner seg, slik at blomstene får fire kronblad, eller er det et annet sted. Vanskelig å forklare, men jeg går ut i fra at plasseringen av markeringen har noe å si for antall kronblad til slutt...

Kan du gi meg oppskrifte`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...