AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Har alltid hatt så lyst til å flytte til Sørlandet et sted 😍 Anonymkode: 555d9...f00
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Kristiansand, fordi den har litt størrelse og har «alt». Egen bystrand, nydelige turområder rundt byen, fantastisk skjærgård, og alt man vil ha av kultur og uteliv. Flyttet til Kristiansand fra Vestlandet og har aldri angret ❤️ Anonymkode: 4a8b8...caa 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Farsund er flott (selv om det virkelig er å banne i kirka for en lyngdøl som meg) Anonymkode: 1f07a...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Arendal er liksom "mitt" Sørlandet, det er det som er sommer og sørland for meg. Men jeg syntes Lillesand er veldig koselig! Og hvis du ikke vil holde deg til kun Agder så syntes jeg også Stathelle/Breivik er fint. Anonymkode: 42545...a60
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Farsund er flott (selv om det virkelig er å banne i kirka for en lyngdøl som meg) Anonymkode: 1f07a...c4f Har bodd begge steder. Syns faktisk Lyngdal er å foretrekke:) Anonymkode: e1740...af8
Drizzt Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Jeg liker Kristiansand og Arendal. Hvis jeg skulle flytte dit, ville jeg trolig valgt Kristiansand som større by med flere muligheter og variasjon. Men jeg er ikke fan av Bibelbeltet generelt, så aktuelt område kun til hytte 😄 Når det er sagt, foretrekker jeg aksen Tønsberg-Sandefjord-Larvik(Stavern) Ikke helt Sørlandet, men på mange måter bedre. Endret 15. juni 2021 av Drizzt 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Farsund er flott (selv om det virkelig er å banne i kirka for en lyngdøl som meg) Anonymkode: 1f07a...c4f Enig - fint på sommerstid, men helt forlatt resten av året. Og mye dårlig vær. Jeg ville nok valgt Kristiansand om jeg skulle bosatt meg på sørlandet da det i alle fall er litt størrelse på byen. Anonymkode: 54668...eba
Hannah80 Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Drizzt skrev (1 minutt siden): Jeg liker Kristiansand og Arendal. Hvis jeg skulle flytte dit, ville jeg trolig valgt Kristiansand som større by med flere muligheter og variasjon. Men jeg er ikke fan av Bibelbeltet generelt, så aktuelt område kun til hytte 😄 Når det er sagt, foretrekker jeg aksen Tønsberg-Sandefjord-Larvik(Stavern) Men de sistnevnte er ikke Sørlandet da:) 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Flyttet til Kr.sand etter en «mannsalder» i Oslo og er enig i det som blir sagt over at byen har alt av tilbud (teater, kunstmuseums, kino, konserthaller, alle kjedebutikker omtrent som finnes i Oslo, kafeer, restauranter , gode bhg og skoler med god kapasitet , svært mange fine boliger som mange flere enn i Oslo har råd til..) ja rett og slett en storby med en chill fremtoning.. generelt sterkere sol og bedre vær enn mange andre steder i landet. MEEEN , mange fine sørlandsbyer som virkelig skinner om sommeren; Grimstad , Lillesand og Arendal:) mandag er også veldig fint. Men om vinteren preges de nok av en mer stillestående atmosfære som hvertfall jeg ikke ville flyttet til Anonymkode: 373b9...808
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Risør, Tvedestrand, Arendal, Grimstad, Lillesand, Kristiansand, Mandal, Farsund, Flekkefjord, sørlandsbyene ligger som perler på en snor. Alle er vakre, koselige byer, forskjellige i størrelse.Alle er turistmagneter, selvfølgelig, den byen man selv bor i er den beste. Min er også best 😀
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Jeg liker Kristiansand og Arendal. Hvis jeg skulle flytte dit, ville jeg trolig valgt Kristiansand som større by med flere muligheter og variasjon. Men jeg er ikke fan av Bibelbeltet generelt, så aktuelt område kun til hytte 😄 Når det er sagt, foretrekker jeg aksen Tønsberg-Sandefjord-Larvik(Stavern) Ikke helt Sørlandet, men på mange måter bedre. Bibelbeltet kan man ikke snakke om i 2021. Verden går fremover - også på Sørlandet;) Ikke lenger sliK at de som bor her aldri har vært ute av Sørlandet . Det er nye generasjoner - som studerer i andre byer, utlandet for så å komme tilbake, + endel tilflyttere. Anonymkode: 373b9...808 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Risør, Tvedestrand, Arendal, Grimstad, Lillesand, Kristiansand, Mandal, Farsund, Flekkefjord, sørlandsbyene ligger som perler på en snor. Alle er vakre, koselige byer, forskjellige i størrelse.Alle er turistmagneter, selvfølgelig, den byen man selv bor i er den beste. Min er også best 😀 Er fra Kristiansand. Norges perle. Oppvokst i Søgne, rett utenfor Kr.sand. nydelig!! Anonymkode: d0bdf...6d5 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Drizzt skrev (10 minutter siden): Jeg liker Kristiansand og Arendal. Hvis jeg skulle flytte dit, ville jeg trolig valgt Kristiansand som større by med flere muligheter og variasjon. Men jeg er ikke fan av Bibelbeltet generelt, så aktuelt område kun til hytte 😄 Når det er sagt, foretrekker jeg aksen Tønsberg-Sandefjord-Larvik(Stavern) Ikke helt Sørlandet, men på mange måter bedre. He he, jeg er født og oppvokst i bibelbeltet, men det har aldri sjenert meg. Jeg har aldri hatt noe med de folka å gjøre, og religion biter dessverre ikke på meg. Dumt faktisk, for det er jo så mange som er såå glade og trygge og lykkelige i menighetene sine. siste rest av respekt for presteskapet forsvant fra meg da jeg og eksen skulle snakke med presten om bryllup. Det er altså mange år siden..Han kastet oss rett og slett rett ut, pga at mannen var skilt. Senere samme år viet den samme presten en morder.. han viet mordere, men ikke skilte.
Hannah80 Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden): Senere samme år viet den samme presten en morder.. han viet mordere, men ikke skilte. For et sykt samfunn vi lever i. Grenser til komisk, faktisk😁
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Hannah80 skrev (1 minutt siden): For et sykt samfunn vi lever i. Grenser til komisk, faktisk😁 Ja, komisk er det rette ordet 😂. Er det rart at folk ikke går i kirken.
fitnessjenta Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 Kristiansand er en veldig fin sommerby. Ganske kjedelig på vinteren, men da kan man ta en biltur opp til Hovden for å få litt ordentlig vinter Grimstad er også fint hvis du ikke vil bo i en veldig stor by men likevel nærme Kristiansand, der er det også idyllisk om sommeren 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 fitnessjenta skrev (3 minutter siden): Kristiansand er en veldig fin sommerby. Ganske kjedelig på vinteren, men da kan man ta en biltur opp til Hovden for å få litt ordentlig vinter Grimstad er også fint hvis du ikke vil bo i en veldig stor by men likevel nærme Kristiansand, der er det også idyllisk om sommeren Jeg bor i Kristiansand og syns ikke byen er kjedelig på vinterstid.. hvis man tenker ski så er det masse tilbud nærmere enn Hovden. Ellers er jo alt av kulturtilbud, restauranter , butikker og cafeer som før på vinteren .. aktuar som i Oslo og andre byer.. men kanskje man kan snu det om å si at byen blomstrer ekstra om sommeren - fordi der i kr.sand på sommeren er en hel del ekstra å gjøre mtp kystbeliggenheten Anonymkode: 373b9...808
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 Drizzt skrev (35 minutter siden): Jeg liker Kristiansand og Arendal. Hvis jeg skulle flytte dit, ville jeg trolig valgt Kristiansand som større by med flere muligheter og variasjon. Men jeg er ikke fan av Bibelbeltet generelt, så aktuelt område kun til hytte 😄 Når det er sagt, foretrekker jeg aksen Tønsberg-Sandefjord-Larvik(Stavern) Ikke helt Sørlandet, men på mange måter bedre. Jeg har bodd på Sørlandet det meste av livet, og med mindre du har veldig kristne folk i nær omgangskrets så merker man ikke noe til bibelbeltet Jeg har en kompis som er veldig kristen, ellers er ingen andre venner kristne eller religiøse. Det er bare de som ER kristne som roper litt høyt, men man kan unngå dem om man ønsker det. Jeg bor i Kristiansand, og her forblir jeg Elsker variasjonen, byen er akkurat stor nok, flotte parker og uteområder i nærheten, havet, kort vei til andre sørlandsbyer. Anonymkode: 8f6b8...294
fitnessjenta Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg bor i Kristiansand og syns ikke byen er kjedelig på vinterstid.. hvis man tenker ski så er det masse tilbud nærmere enn Hovden. Ellers er jo alt av kulturtilbud, restauranter , butikker og cafeer som før på vinteren .. aktuar som i Oslo og andre byer.. men kanskje man kan snu det om å si at byen blomstrer ekstra om sommeren - fordi der i kr.sand på sommeren er en hel del ekstra å gjøre mtp kystbeliggenheten Anonymkode: 373b9...808 Jeg har bodd i Kristiansand selv, og opplevde byen som ganske død på vinteren med svært lite snø og vintervær. Kanskje det har endret seg de siste årene, men tror uansett ikke man flytter til Sørlandet hvis man elsker vinter og skigåing. Endret 15. juni 2021 av fitnessjenta Skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå