AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Har søkt på en jobb jeg har superlyst på! Fristen er 22 juni, kan det komme intervju før sommeren, eller blir det ikke før i august mest sannsynlig? Anonymkode: dae7b...0b3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Begge deler. Noen begynner prosessen med en gang, mens andre venter til fristen er over. Anonymkode: a8974...173
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Mest sannsynlig er intervjuene før sommeren, ganske rett etter søknadsfrist. Ville ikke vært spesielt smart av arbeidsgiver å vente til over sommeren siden de beste søkerne kan ha fått andre jobber innen den tid. Anonymkode: 272ce...f22 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Mest sannsynlig er intervjuene før sommeren, ganske rett etter søknadsfrist. Ville ikke vært spesielt smart av arbeidsgiver å vente til over sommeren siden de beste søkerne kan ha fått andre jobber innen den tid. Anonymkode: 272ce...f22 Dette er en stilling som lærer om det har noe å si. Om de venter til etter sommeren bør de vel informere om det ved søknadsfristen sitt utløp? Anonymkode: dae7b...0b3
stAre Skrevet 16. juni 2021 #5 Skrevet 16. juni 2021 (endret) ettersom det er lærer tenker jeg at de ønsker å ha i havn ansettelse før 1juli slik at den nyansatte kan si opp fom 1 juli of begynne å arbeide 1 september. Endret 16. juni 2021 av stAre 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #6 Skrevet 17. juni 2021 stAre skrev (12 timer siden): ettersom det er lærer tenker jeg at de ønsker å ha i havn ansettelse før 1juli slik at den nyansatte kan si opp fom 1 juli of begynne å arbeide 1 september. Spent på hvor mange søkere det er. Den kom jo relativt sent på året og er på en tilrettelagt skole så håper det ikke er så mange søkere.. Anonymkode: dae7b...0b3 1
stAre Skrevet 17. juni 2021 #7 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Spent på hvor mange søkere det er. Den kom jo relativt sent på året og er på en tilrettelagt skole så håper det ikke er så mange søkere.. Anonymkode: dae7b...0b3 Hvis det er kommunal kan det være du kan se i offentlig journal på kommunens hjemmeside.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #8 Skrevet 17. juni 2021 stAre skrev (18 minutter siden): Hvis det er kommunal kan det være du kan se i offentlig journal på kommunens hjemmeside. Den er kommunal ja. Kan jeg se nå eller må jeg vente til fristens utløp? Anonymkode: dae7b...0b3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #9 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er kommunal ja. Kan jeg se nå eller må jeg vente til fristens utløp? Anonymkode: dae7b...0b3 Og hvor ser jeg eventuelt? Anonymkode: dae7b...0b3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #10 Skrevet 17. juni 2021 stAre skrev (4 timer siden): Hvis det er kommunal kan det være du kan se i offentlig journal på kommunens hjemmeside. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og hvor ser jeg eventuelt? Anonymkode: dae7b...0b3 Du må vente til etter fristen ja, men du må ikke forvente at det ligger på offentlig journal på hjememsiden dagen etter søknadsfristen. Det kommer helt an på hvor kjappe de er på å dokumentere antall søkere, om de fører søknadene som kommer i arkivsystemet eller ei, det er ulike prosedyrer. Selv om du har rett på innsyn, er det ikke det samme som at det publisert offentlig og ligger ute med et enkelt tastetrykk for andre. Offentlig journal er ikke så offentlig som det høres ut, man kan ofte se tittel på dokumentet, avsender/mottaker og saksbehandler, men man får ikke tilgang til selve dokumentene, de må man trykke bestill på for å få alle tilgangene. Om kommunen har en egen arkivavdeling, så er det gjerne de som tar imot innsynsforespørsel og behandler, men som sagt, det kan gjerne ta 2-3 dager om ikke alt er klart fra saksbehandleren sin side. Søk litt på kommunen om de har en e-postadresse til arkivdeling/eventuelt postmottak og spør om innsyn med en gang fristen kommer ut. Eventuelt kan du jo spørre skolen du søker på, det har du lov til. Anonymkode: b22ca...95d
Rotemor Skrevet 17. juni 2021 #11 Skrevet 17. juni 2021 Står det noe om ansettelsestidspunkt eller oppstartsdato?
stAre Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og hvor ser jeg eventuelt? Anonymkode: dae7b...0b3 noen kommuner kan du gå inn i saken og se søknader som er kommet inn underveis, ser selvfølgelig ikke hvem som har søkt men innkommende søknad. du må gå på kommunens nettside og innsyn og lete der.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #13 Skrevet 17. juni 2021 Rotemor skrev (1 time siden): Står det noe om ansettelsestidspunkt eller oppstartsdato? Nei, det står ikke.. Huket av boksen om at jeg ønska utvidet søkerliste. Vet ikke hvor smart det var da.. Anonymkode: dae7b...0b3
Rotemor Skrevet 17. juni 2021 #14 Skrevet 17. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det står ikke.. Huket av boksen om at jeg ønska utvidet søkerliste. Vet ikke hvor smart det var da.. Anonymkode: dae7b...0b3 Det betyr ingenting😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #15 Skrevet 17. juni 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Det betyr ingenting😊 Håper det er sånn at mange har fått jobb nå så det ikke er så mange søkere. I tillegg er det en stilling med tung spesped og håper kanskje ikke så mange ønsker det? Det øker jo min sjanse når jeg har så lyst til å jobbe med det.. Anonymkode: dae7b...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #16 Skrevet 22. juni 2021 Fristen går ut idag. Hvor mange dager hadde dere holdt håpet og motet oppe før dere tenkte at "Nei, den får jeg ikke" ? Anonymkode: dae7b...0b3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #17 Skrevet 22. juni 2021 Det kan skje. Jeg søkte jobb, ble ringt dagen etter søknadsfrist som var en fredag, intervju mandag, fikk tilbud om jobben tirsdag. Skole det også. Rektor ville ha klart alt før ferien. Vanligvis tar det litt lengre tid enn det, så jeg ble litt overraska, men var jeg deg ville gitt det til andre uka i august hvis jeg ikke hadde hørt noe nå før sommeren i og med at det ikke er noe bestemt oppstartsdato som er nevnt i søknaden. Du har relevant utdanning for stillingen? Anonymkode: 7129f...de7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #18 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fristen går ut idag. Hvor mange dager hadde dere holdt håpet og motet oppe før dere tenkte at "Nei, den får jeg ikke" ? Anonymkode: dae7b...0b3 Jeg fikk nylig min drømmejobb. Tror det gikk to uker fra søknadsfristen til jeg ble invitert på intervju. Så det kommer heeeelt an på! Anonymkode: a05fe...8ad
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #19 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Det kan skje. Jeg søkte jobb, ble ringt dagen etter søknadsfrist som var en fredag, intervju mandag, fikk tilbud om jobben tirsdag. Skole det også. Rektor ville ha klart alt før ferien. Vanligvis tar det litt lengre tid enn det, så jeg ble litt overraska, men var jeg deg ville gitt det til andre uka i august hvis jeg ikke hadde hørt noe nå før sommeren i og med at det ikke er noe bestemt oppstartsdato som er nevnt i søknaden. Du har relevant utdanning for stillingen? Anonymkode: 7129f...de7 Ja, jeg har det. De ønsker spesped videreutdanning, jeg har ikke det da, men jeg har en mastergrad som er ganske nærliggende spesped.. Anonymkode: dae7b...0b3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 22.6.2021 den 13.41): Ja, jeg har det. De ønsker spesped videreutdanning, jeg har ikke det da, men jeg har en mastergrad som er ganske nærliggende spesped.. Anonymkode: dae7b...0b3 Ok, da kan det selvsagt være at de prioriterer noen med riktig utdanning først og fremst, det gjør de ofte i skolen. Ulempen er at skolene dessverre er dårlig på å gi beskjed når de har ansatt noen andre, det kan gå måneder før man får mailen om at de har ansatt noen andre uavhengig av ansettelsesdato. Så du kan også, dersom du ønsker, ringe de i løpet av neste uke, og høre hvor de er i ansettelsesforløpet. Ettersom du ikke fikk noe tilbakemelding rundt dette på intervjuet. Anonymkode: 7129f...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå