Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Nå har jeg ikke vært aktiv på forumene siden spontanaborten min som skjedde 24. april (var i uke 6). Hadde 4 dagers blødning, 2 dager uten blødning, og 3 dager med blødning før selve spontanaborten skjedde.

Jeg fikk mensen igjen fra 7.-9. mai som var ganske unormal og rar for meg, det var av og på med blødninger. Ifølge Flo appen så hadde jeg eggløsning fra 10. til 15. mai. Jeg fikk plutselig mensen igjen i mai, fra 28. til 31. mai. Den første dagen var kraftig blødning, mens resten av dagene så var det så lite at jeg ikke fylte en bind en eneste dag.

Jeg er helt ærlig ikke sikker på hvordan syklusen min fungerer eller hvor godt Flo har klart å spå eggløsningen min på grunn av alt dette. Kan hende det er feil fordi jeg har notert de dagene jeg blødde før spontanaborten osv. som mensen.

I juni så er jeg ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning, siste dagen var i går (hvis det er korrekt). Jeg legger et bilde under på oversikt på de dagene jeg har hatt ubeskyttet sex. Jeg tror ikke eggløsningen ble spådd helt riktig, men jeg tror nok jeg har hatt sex de riktige dagene fordi jeg har fulgt med på utfloden min osv. Jeg tror jeg har hatt eggløsning ihvert fall mellom 8. juni til 13. juni ut ifra å følge med på utfloden min.

Siden jeg har hatt sex den 4., 6. og 13. denne måneden, er det mulig at jeg kan ha sjansen på å være gravid denne gangen? Jeg har hatt litt ømme bryst, kramper og små symptomer som jeg plutselig har lagt merke til de siste 3 dagene, men det kan hende det var på grunn av eggløsningen, men jeg føler kanskje det er lettere å kjenne på symptomer, og få symptomer fortere hvis man allerede har vært gravid? Tar jeg helt feil?

Jeg har hørt at mange har vært heldig nok til å bli gravid fortere etter en SA, men jeg har vært ganske lei meg og det har påvirket meg mye emosjonelt og fysisk etter SA fordi jeg var så glad de ukene jeg var gravid. Jeg håper på at det ikke var bare flaks på at jeg ble gravid kun 2-3 uker etter jeg slutta på p-piller, som også var min første graviditet, og håper på at det betyr at både jeg og typen min er bare fruktbare generelt.

Jeg forventer ikke noe konkrete svar fordi jeg vet ingen kan spå dette. Alle kvinner er forskjellige, kroppene våres fungerer ikke det samme, og alle har forskjellige symptomer og svangerskap. Det hadde bare vært fint å høre positive erfaringer og resultater for å gi meg håp. Jeg kan være 2DPO, 9DPO eller 11DPO nå hvis jeg følger Flo sin kalender, den kan være feil så kan hende det har klaffet seg på en helt annen dag. Jeg er sikker på at jeg har hatt sex før eller midt i eggløsningen, men ja. Jeg har ikke fått positiv test så tror det fortsatt er en mulighet hvis jeg tester meg på slutten av måneden.

Håper på positivitet, uansett om du ikke har noe positive ting å si - bare å snakke og høre fra dere hadde gitt meg litt mer trygghet. Jeg vil både ha dårlige og gode «forventninger» i bakhodet for å være litt mer forberedt på hva enn som skjer når jeg tester igjen om 2 uker. 🥺💕

Skjermbilde 2021-06-15 kl. 12.30.48.png

Skjermbilde 2021-06-15 kl. 12.31.32.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syklusen blir gjerne forskjøvet etter en SA. Det blei det for meg. Og jo lengre uti svangerskapet man var, jo mer forskjøvet blir den, så jeg forholdt meg ikke til Flo i det hele tatt etter at jeg mista. Jeg tok derimot eggløsningstester, men de virker også å ha vært litt forvirrede etter økt hormonnivå og diverse, men jeg fikk mensen igjen 6 uker etter at jeg hadde påbegynt aborten, og ble gravid igjen syklusen etter. Det har holdt til andre trimester så langt, og krysser fingrene for at det går veien videre. Så altså; en spontanabort er ikke som normal mensen, regn med forskyvning av syklusen. 

Skrevet
Fiffig skrev (På 15.6.2021 den 14.22):

Syklusen blir gjerne forskjøvet etter en SA. Det blei det for meg. Og jo lengre uti svangerskapet man var, jo mer forskjøvet blir den, så jeg forholdt meg ikke til Flo i det hele tatt etter at jeg mista. Jeg tok derimot eggløsningstester, men de virker også å ha vært litt forvirrede etter økt hormonnivå og diverse, men jeg fikk mensen igjen 6 uker etter at jeg hadde påbegynt aborten, og ble gravid igjen syklusen etter. Det har holdt til andre trimester så langt, og krysser fingrene for at det går veien videre. Så altså; en spontanabort er ikke som normal mensen, regn med forskyvning av syklusen. 

Ja, det var det jeg forventet, tror jeg har på en måte kommet tilbake til normal syklus nå, spesielt etter. Jeg lurer på om jeg er gravid fordi idag så har jeg hatt mange rare symptomer. Jeg vet at jeg hadde eggløsning i forrige uke. Det er for tidlig å ha symptomer, men lurer på om jeg får annerledes og tidligere symptomer nå pga jeg har vært gravid. Jeg håper resten av graviditeten din går bra. Lykke til 🥰

Skrevet
Løverinne skrev (2 minutter siden):

Ja, det var det jeg forventet, tror jeg har på en måte kommet tilbake til normal syklus nå, spesielt etter. Jeg lurer på om jeg er gravid fordi idag så har jeg hatt mange rare symptomer. Jeg vet at jeg hadde eggløsning i forrige uke. Det er for tidlig å ha symptomer, men lurer på om jeg får annerledes og tidligere symptomer nå pga jeg har vært gravid. Jeg håper resten av graviditeten din går bra. Lykke til 🥰

Jeg fikk ikke noen sterkere symptomer så tidlig, men hvem vet! Bare tida vil vise! Lykke til! 

Skrevet
Fiffig skrev (På 16.6.2021 den 20.07):

Jeg fikk ikke noen sterkere symptomer så tidlig, men hvem vet! Bare tida vil vise! Lykke til! 

Tusentakk! Noen tenker sikkert at jeg bare leter etter symptomer fordi man får ikke symptomer før uke 4 til 6, noen får aldri symptomer. Hadde bare masse murringer/smerter når jeg hadde eggløsning, mye mer enn vanlig, trodde mensen skulle komme 2 uker tidligere. Ømme bryst er jeg ikke vant til og jeg har hatt litt ømme bryst og brystvorter i over en uke nå, pluss brystene mine ser større ut. Alt det der minner meg bare om symptomene jeg hadde før jeg mistet i april, men kan hende det er bare eggløsning eller mensen symptomer selvom jeg aldri har hatt ømme bryst før jeg fant ut av jeg var gravid i april. 😁 Mensen SKAL komme om 3 dager, så jeg får ta en tidlig og vanlig graviditetstest de neste dagene fram til jeg får eller ikke får mensen. Oppdaterer her om jeg får positiv eller negativ svar. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde SA i uke 6 da vi prøvde på andremann. Ble gravid ca. halvannen måned etterpå, og det ble til et frisk barn.

For min del følte jeg meg aldri gravid da jeg fikk SA, og det føltes derfor ikke så ille. Jeg hadde sterke symptomer ved førstemann (og med det som seinere ble andremann (+nå som jg er (tidlig) gravid igjen), og muligens hadde embryoet dødd en stund tidligere siden jeg ikke kjente noe. Jeg tenkte at det er kroppens naturlige måte å "luke ut" et sykt embryo/foster. Jeg er heldig som har blitt raskt gravid, og det hadde kanskje vært annerledes om vi hadde prøvd lenge før jeg fikk positiv test.

Anonymkode: 55baf...c53

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg opplevde SA i uke 6 da vi prøvde på andremann. Ble gravid ca. halvannen måned etterpå, og det ble til et frisk barn.

For min del følte jeg meg aldri gravid da jeg fikk SA, og det føltes derfor ikke så ille. Jeg hadde sterke symptomer ved førstemann (og med det som seinere ble andremann (+nå som jg er (tidlig) gravid igjen), og muligens hadde embryoet dødd en stund tidligere siden jeg ikke kjente noe. Jeg tenkte at det er kroppens naturlige måte å "luke ut" et sykt embryo/foster. Jeg er heldig som har blitt raskt gravid, og det hadde kanskje vært annerledes om vi hadde prøvd lenge før jeg fikk positiv test.

Anonymkode: 55baf...c53

Du var heldig der som ikke hadde noe symptomer. Jeg hadde det ganske vondt når jeg fikk SA og jeg fikk graviditetssymptomer så det var ganske vondt å gå gjennom det. Det kan hende jeg hadde kjemisk abort og ikke SA fordi jeg var egentlig i uke 5 når jeg startet å blø en uke før selve aborten.

Jeg er 12DPO idag og har ikke fått positiv g-test så jeg skal prøve igjen etter helgen hvis jeg ikke får mensen. Jeg er ikke sikker på hvor lang syklusen min er til vanlig, men hvis jeg har en 28-dagers syklus så skal jeg teknisk sett få mensen imorgen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...