Drizzt Skrevet 18. juni 2021 #161 Skrevet 18. juni 2021 K.A. skrev (3 timer siden): Berg har jo faktisk tatt selvkritikk Nei, det har hun faktisk ikke gjort. 10
Gjest havrekaffe Skrevet 18. juni 2021 #162 Skrevet 18. juni 2021 Dette handler kun om maktkamp. Bare se på bildespråket i bildene som er publisert av Lan M de siste dagene med latterliggjøring på et subtilt nivå. FRP har startet dette som en del av posisjoneringen i valgkampen og Rødt er noen nyttige idioter som kan tjene noen prosentpoeng i valgkampen. FRP har sine svin på skogen og det som nå har skjedd handler ikke bare om Oslo lokalt, men at FRP ønsker å redusere innflyten til MDG hvis FRP sin hovedsak er å kunne kjøre fortest mulig med bil og mobbing; https://www.dagbladet.no/nyheter/frper-kalte-lan-marie-for-vietnamesermegge-pa-facebook/66643110
Drizzt Skrevet 18. juni 2021 #163 Skrevet 18. juni 2021 havrekaffe skrev (15 minutter siden): Dette handler kun om maktkamp. Så det handler ikke om hennes brudd på informasjonsplikten til byrådet, hennes manglende oppfølging og manglende tiltak for å redusere beløpet og hennes manglende evne å styre en så omfattende og viktig prosjekt for byen hun er byråd i? Javel. Godt å vite. 11
K.A. Skrevet 20. juni 2021 #164 Skrevet 20. juni 2021 Oida skrev (På 18.6.2021 den 15.14): Ikke der? Hun ble intervjuet like etter hun hadde dratt med seg hele byrådet i sitt eget fall, og klarer da å legge skylden på Frp og Rødt. Hun blir spurt om hun kunne gjort noe annerledes, om det er hennes feil at Oslo står i denne situasjonen. Hva svarer hun? Tar hun selvkritikk? Nei, hun lemper skylden over på Frp og Rødt. Hvor gjorde hun det? Det å si at hun ble skuffet over at de støttet mistillitsforslaget er jo ikke å lempe skylden på dem. Sitat I min bok er ikke den lille krampetrekningen hun kom med for å prøve å redde stumpene før mistillitsforslaget skulle stemmes over selvkritikk. Likefremt er det selvkritikk. 1
Drizzt Skrevet 24. juni 2021 #165 Skrevet 24. juni 2021 Publiserer her for å ikke opprette en ny tråd. https://www.tv2.no/v/1665979/ Jeg ble flau på hennes vegne her. Fortsatt ingen tegn på selvkritikk og fortsatt ingen tegn på at hun faktisk forsto hva som skjedde og hvorfor flertallet stemte henne ut. Så viser det seg at denne TBM prisøkningen som ble dyttet av MDG og Lan som den som veltet budsjettet står for 15% av økningen av en kontrakt for en femtedel av den totale økningen. Dvs 15% av 1/5 av totalen, eller med andre ord marginalt. Jeg håper at MDG velgerne våkner av tåka de er i. For å sitere henne fra en artikkel i Aftenposten: – Vår store jobb fremover er å be om tilliten fra oslofolk til å gjøre det samme med den nasjonale miljøpolitikken som vi har gjort i Oslo, skriver hun i en e-post til Aftenposten. https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/lEJOdy/mdg-smekk-i-ny-oslo-maaling Mitt håp fremover er å se at oslofolk takker pent nei til dette. 1
Drizzt Skrevet 25. juni 2021 #166 Skrevet 25. juni 2021 Sirkuset fortsetter. Nå har den nye byråden fra MDG hatt hasteverk å slette Twitter meldinger som er kritiske til Rødt og beskylder sistnevnte i å mangle bevissthet for strukturell diskriminering 😄 Jeg tror ikke i det hele tatt på hennes forklaring for hvorfor hun slettet dem. Hun angrer nå og måtte bare feie dem under teppet og late som at de ikke var der. 😄 Ja, det er et strukturelt problem her og det er hvordan holdningene (strukturen) i MDG er. https://www.aftenposten.no/oslo/i/dloLdO/slettet-kritiske-meldinger-paa-twitter-foer-hun-ble-byraad Og det demokratiske problemet hun nevner er at MDG driter pent i demokratiske spilleregler. MDG troner klart min liste for partier som gir meg mest 🤢 følelse. 1
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2021 #167 Skrevet 25. juni 2021 mmd skrev (På 16.6.2021 den 23.33): Det som er det rareste med denne saken, er at media bruker så vanvittig mye tid/plass på denne saken? Det er jo ikke akkurat en nyhet av nasjonal interesser. Den er av national interesse siden det viser hvordan hun som representant for MDG opptrer og hun viser på mange måter hva en kan forvente av en MDG politiker
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2021 #168 Skrevet 25. juni 2021 K.A. skrev (På 18.6.2021 den 11.59): Berg har jo faktisk tatt selvkritikk, i motsetning til Listhaug - stikk motsatt av det du sa. Og det Listhaug postet var virkelig over streken, og du må være ekstremt partisk for å mene noe annet. Dette forklarte jeg i detalj i innlegg som nå er fjernet fordi det var avsporinger fra tråden, men her vil jeg minne om at det var DU som trakk frem Listhaug som et eksempel på hva Berg burde gjort, som et slags eksempel til etterfølgelse... men det var jo så feil som det går an. Dersom dette liksom skulle være avsporing, må alle kommentarer som i det hele tatt nevner Listhaug bli fjernet - for feilinformasjon må det være lov å korrigere. Men siden det var flere feiltolkninger angående Listhaug-bruduljen enn jeg ærlig talt trodde mulig, tenker jeg jeg oppretter en egen tråd om dette. Hvor har Berg tatt selvkritikk? For alt jeg har sett og lest har vært legge skylden på alle andre, trekke offerkort, og en god del roing i ring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå