Gå til innhold

Rødt støtter mistillit - flertall for å kaste byråd Lan Marie Berg (MDG)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Nei, hun har ikke tatt selvkritikk. Hun står fast på sitt at hun ikke har gjort noe galt og har håndtert saken riktig. Dette labre forsøket på å vise selvkritikk feilet da hun kort tid etter viste at hun egentlig ikke mente det og fortsatt med den opprinnelige meningen at hun er uskyldig og ikke har gjort noe galt.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/2dE12l/lan-marie-berg-tar-selvkritikk-for-sen-informasjon-til-bystyret

Sitat

Listhaug håndterte mistillitsforslaget mot seg mye bedre enn Berg. Jeg har allerede forklart hvorfor.

Ingenlunde. Listhaug innrømmet ikke å ha gått får langt når det var åpenbart for alle og enhver at hun hadde gjort det. Hun innrømte riktignok at hun ikke skulle postet innlegget hvor hun rakt frem beskyldte AP for å støtte terror, men satte det i sammenheng med å peke på at siden dette tilfeldigvis var 22. juli, så var folk mer tilbøyelige til å koble ting deretter. Aldri et hint om at hun hadde tråkket over streken. Berg burde gått frivillig, men nå som hun har dette mistillitsforslaget mot seg ter hun seg fremdeles langt mer voksent enn dette:

https://www.vgtv.no/video/155644/listhaug-gaar-av-langet-ut-mot-stoere

Som en liten unge.

Skrevet
norw skrev (8 timer siden):

Nå famler du i blinde igjen. MDG-vennlige briller? Hvor kommer det fra? Har jeg skrevet noe som tyder på at jeg stemmer på MDG, eller at det er noen som helst sjanse for at jeg noen gang vil gjøre det? Hva om MDG er blant de siste partiene jeg ville stemt på? Total skivebom, men du tok en sjanse.

Jeg har sitert innlegget ditt slik at du kan se hvor de MDG-vennlige brillene kom fra. Jeg har ikke uttalt meg om hvem du stemmer på. Argumentene har jeg for øvrig gitt mange ganger i denne og andre tråder om MDG.

norw skrev (12 timer siden):

MDG er overhodet ikke "farlig for demokratiet". Det utsagnet gir null mening. Sleivete og et utsagn du ikke har argumentert for

• Liker 2
Skrevet
K.A. skrev (7 timer siden):

https://www.aftenposten.no/oslo/i/2dE12l/lan-marie-berg-tar-selvkritikk-for-sen-informasjon-til-bystyret

Ingenlunde. Listhaug innrømmet ikke å ha gått får langt når det var åpenbart for alle og enhver at hun hadde gjort det. Hun innrømte riktignok at hun ikke skulle postet innlegget hvor hun rakt frem beskyldte AP for å støtte terror, men satte det i sammenheng med å peke på at siden dette tilfeldigvis var 22. juli, så var folk mer tilbøyelige til å koble ting deretter. Aldri et hint om at hun hadde tråkket over streken. Berg burde gått frivillig, men nå som hun har dette mistillitsforslaget mot seg ter hun seg fremdeles langt mer voksent enn dette:

https://www.vgtv.no/video/155644/listhaug-gaar-av-langet-ut-mot-stoere

Som en liten unge.

Det var ikke åpenbart for alle og enhver at hun hadde gått for langt. Bare for de som skal tolke seg ihjel og misforstå henne til enhver pris. 

Voksne mennesker har selvinnsikt, Berg står på sitt og stiller seg fortsatt uforstående hvorfor hun ble felt selv etter å ha fått det forklart mange ganger over de siste dagene. Som en liten unge, for å bruke ditt uttrykk og gjøre det lettere for deg å forstå. Men så handler tråden ikke om Listhaug uansett - bare om Berg og det er viktig for demokratiet at hun ble kastet ut.

• Liker 9
Skrevet

Jeg bryr meg lite om Oslo-politikk og MPG er ikke mitt parti. Det virker som hun har såpass mye gale at det var riktig at dette fikk konsekvenser. Derfor er det synd at ikke hun tok dette med verdighet og trakk seg. 

Synd at det blir lagt vekt på at hun er kvinne med minoritetsbakgrunn. Hun skal være politiker først og fremst i det offentlige rom. At dette blir drøftet er bakvendt og reduserer kvinner/minoriteter. *Jeg synes også at hun er søt. Kanskje hun er en god politiker, men å sitte med ansvar virker ikke som er hennes talent. Det er helt greit. Alle kan ikke være god i alt. Er man ikke god nok i jobben man er satt til å gjøre er det riktig å finne noe annet å gjøre. Flaut at hun må tvinges ut.

• Liker 7
Skrevet
norw skrev (3 timer siden):

Nei, her er du så langt ute på jordet at du neppe finner veien hjem igjen. Dette "sjansespillet" ditt feilet fullstendig

Det beste ville vært en form for beklagelse, og det nest beste ville vært å ikke svare videre, så denne feilen "forsvinner" etter hvert som flere innlegg postes.

Du må være mer presis i denne tråden om du mener at MDG utgjør en fare for demokratiet (🤦‍♂️), og nå er vi uansett på side 8 og jeg kommer ikke til å bla igjennom hele tråden på leting etter en forklaring på en påstand som gir null mening.

Vel, når du er så usaklig og vil heller diskutere meg enn komme med motargumenter, må jeg erkjenne at du er tom for argumenter og dermed avslutte diskusjonen med deg. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ser nå at Høyres gruppeleder ønsker å prøve seg på å danne byråd. Jeg ser ikke på det som realistisk, men jeg krysser fingrene for henne og håper hun klarer å trylle frem et eller annet. Hadde vært fantastisk. Raymond Johansen hadde da ofret hele jobben for et stabeis av en MDG-politiker som uansett skulle ut av byrådet om kort tid. :legrine:

Endret av Blått
  • Liker 6
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på Aktuelle-rommets retningslinjer, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet (endret)
Drizzt skrev (På 17.6.2021 den 7.21):

Det var ikke åpenbart for alle og enhver at hun hadde gått for langt. Bare for de som skal tolke seg ihjel og misforstå henne til enhver pris. 

Voksne mennesker har selvinnsikt, Berg står på sitt og stiller seg fortsatt uforstående hvorfor hun ble felt selv etter å ha fått det forklart mange ganger over de siste dagene. Som en liten unge, for å bruke ditt uttrykk og gjøre det lettere for deg å forstå. Men så handler tråden ikke om Listhaug uansett - bare om Berg og det er viktig for demokratiet at hun ble kastet ut.

Berg har jo faktisk tatt selvkritikk, i motsetning til Listhaug - stikk motsatt av det du sa. Og det Listhaug postet var virkelig over streken, og du må være ekstremt partisk for å mene noe annet. Dette forklarte jeg i detalj i innlegg som nå er fjernet fordi det var avsporinger fra tråden, men her vil jeg minne om at det var DU som trakk frem Listhaug som et eksempel på hva Berg burde gjort, som et slags eksempel til etterfølgelse... men det var jo så feil som det går an. Dersom dette liksom skulle være avsporing, må alle kommentarer som i det hele tatt nevner Listhaug bli fjernet - for feilinformasjon må det være lov å korrigere.

Men siden det var flere feiltolkninger angående Listhaug-bruduljen enn jeg ærlig talt trodde mulig, tenker jeg jeg oppretter en egen tråd om dette.

Endret av K.A.
  • Liker 1
Skrevet
K.A. skrev (1 time siden):

Berg har jo faktisk tatt selvkritikk, i motsetning til Listhaug - stikk motsatt av det du sa. Og det Listhaug postet var virkelig over streken, og du må være ekstremt partisk for å mene noe annet. Dette forklarte jeg i detalj i innlegg som nå er fjernet fordi det var avsporinger fra tråden, men her vil jeg minne om at det var DU som trakk frem Listhaug som et eksempel på hva Berg burde gjort, som et slags eksempel til etterfølgelse... men det var jo så feil som det går an. Dersom dette liksom skulle være avsporing, må alle kommentarer som i det hele tatt nevner Listhaug bli fjernet - for feilinformasjon må det være lov å korrigere.

Men siden det var flere feiltolkninger angående Listhaug-bruduljen enn jeg ærlig talt trodde mulig, tenker jeg jeg oppretter en egen tråd om dette.

Berg tatt selvkritikk? Den tiraden hun kom med på nyhetene var vel det motsatte av selvkritikk. "jeg har ikke gjort noe feil. Det er FRP og Rødt sin feil  at byrådet måtte gå." Hvor er selvkritikken i dette? For meg viser Bergs uttalelser manglende selvinnsikt. 

• Liker 6
Skrevet
Oida skrev (19 minutter siden):

Berg tatt selvkritikk? Den tiraden hun kom med på nyhetene var vel det motsatte av selvkritikk. "jeg har ikke gjort noe feil. Det er FRP og Rødt sin feil  at byrådet måtte gå." Hvor er selvkritikken i dette? For meg viser Bergs uttalelser manglende selvinnsikt. 

Jeg vet ikke hvor du har det fra. Hun sa da svart på hvitt at hun hadde gjort feil, at hun burde ha informert tidligere. Dette kalles selvkritikk.

Skrevet
8 minutter siden, K.A. said:

Jeg vet ikke hvor du har det fra. Hun sa da svart på hvitt at hun hadde gjort feil, at hun burde ha informert tidligere. Dette kalles selvkritikk.

Nei, hun la nesten all skyld på Rødt, og la grundig ut for hvordan dette var en ikke-sak i hennes, MDGs og APs øyne.

• Liker 5
Skrevet
K.A. skrev (40 minutter siden):

Jeg foreslår du kikker på nyhetssendinger fra onsdag. Dagsnytt 18 og dagsrevyen på NRK. Tv2 nyhetene og vgtv. Ikke mye selvkritikk å spore etter min mening.

• Liker 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv/202106/NNFA56061621/avspiller

Dette er ikke å ta selvkritikk. Dagsnytt 18, onsdag 16. juni. Hun står der, live, og hiver all skyld over på Rødt uten snev av selvkritikk.

Hun sier jo ikke akkurat det du hevder, da. For det første sier hun ikke at hun personlig ikke har gjort noe galt - hun sier at MDG ikke har gjort noe galt. Og det er jo sant: det var hun personlig som ikke informerte. For det andre legger hun ikke noe skyld over på Rødt på noen som helst slags måte. Hun sier hun er skuffet og overrasket over at Rødt valgte å støtte mistillitsforslaget. Men årsaken til mistillitsforslaget er de hun selv som kan til.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Oida skrev (2 minutter siden):

Jeg foreslår du kikker på nyhetssendinger fra onsdag. Dagsnytt 18 og dagsrevyen på NRK. Tv2 nyhetene og vgtv. Ikke mye selvkritikk å spore etter min mening.

Ikke der, nei. Men i linken jeg postet. Det er så klart uansett "too little, too late", men å si at hun ikke har tatt selvkritikk er jo direkte feil.

Endret av K.A.
  • Liker 1
Skrevet
K.A. skrev (1 minutt siden):

Ikke der, nei. Men i linken jeg postet.

Ikke der? Hun ble intervjuet like etter hun hadde dratt med seg hele byrådet i sitt eget fall, og klarer da å legge skylden på Frp og Rødt. Hun blir spurt om hun kunne gjort noe annerledes, om det er hennes feil at Oslo står i denne situasjonen. Hva svarer hun? Tar hun selvkritikk? Nei, hun lemper skylden over på Frp og Rødt.

I min bok er ikke den lille krampetrekningen hun kom med for å prøve å redde stumpene før mistillitsforslaget skulle stemmes over selvkritikk.

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, K.A. said:

Hun sier jo ikke akkurat det du hevder, da. For det første sier hun ikke at hun personlig ikke har gjort noe galt - hun sier at MDG ikke har gjort noe galt. Og det er jo sant: det var hun personlig som ikke informerte. For det andre legger hun ikke noe skyld over på Rødt på noen som helst slags måte. Hun sier hun er skuffet og overrasket over at Rødt valgte å støtte mistillitsforslaget. Men årsaken til mistillitsforslaget er de hun selv som kan til.

Hun sier jo at både MDG og AP stiller seg uforstående til at det er grunnlag for mistillit, og legger all skyld over på Rødt. Hun tar ingen selvkritikk for å ha plassert seg selv, MDG og AP i posisjonen, og så trekker hun seg heller ikke. Selv om hun kun har én måned igjen!

Det er så eksepsjonelt egoistisk.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...