Gå til innhold

Rødt støtter mistillit - flertall for å kaste byråd Lan Marie Berg (MDG)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Drizzt skrev (54 minutter siden):

Hvis hun var venstresidens Listhaug, ville hun gått av da det ble klart at det var flertall mot henne. Egoisme er det helt klart. Selvkritikk tar hun ikke - hun ser ikke feilen hun har begått og da er det ingenting hun ser det er å ta selvkritikk for.

Listhaug - selvkritikk? 😂😂

Sammenligningen Listhaug/Lan er forøvrig meget treffende. 
Men ja, jeg håper mer og mer kommer frem i denne saken - og at det kommer frem i de riktige media, slik at befolkning og velgere får se hva vi risikerer å få inn på tinget..hårreisende.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lan er Norges mest selvopptatte politiker. Total mangel på selvinnsikt, ser seg alltid som et offer dersom hun blir kritisert. 

Like greit at hun kommer på Stortinget, så kan vi i i Oslo dele henne med resten av landet.  Dessuten på Stortinget vil hun ikke få noe innflytelse. 

Endret av frysja
  • Liker 9
Skrevet
Vera skrev (5 minutter siden):

Listhaug - selvkritikk? 😂😂

Sammenligningen Listhaug/Lan er forøvrig meget treffende. 
Men ja, jeg håper mer og mer kommer frem i denne saken - og at det kommer frem i de riktige media, slik at befolkning og velgere får se hva vi risikerer å få inn på tinget..hårreisende.

Har jeg skrevet noe om Listhaug og selvkritikk? Jeg skrev om at hun valgte å gå av istedet for å ta hele regjeringen ned i grøfta. Berg valgte å ta hele byrådet ned i grøfta. Listhaugs valg å gå av betyr ikke at hun innrømmer skyld. Berg kunne gjort det samme - valgt å gå av og fortsatt stå på sitt at hun er uskyldig. Berg er egoistisk, Listhaug tok en for laget. Ergo har jeg mer respekt for Listhaug enn for Berg ved å se hvordan de håndterer mistillit mot seg av et flertall. Listhaug hadde Ernas fulle støtte på samme måte som Berg har Johansens fulle støtte. Så helt identiske situasjoner.

• Liker 12
Skrevet
frysja skrev (6 minutter siden):

Lan er Norges mest selvopptatte politiker. Total mangel på selvinnsikt, ser seg alltid som et offer dersom hun blir kritisert. 

Like greit at hun kommer på Stortinget, så kan vi i i Oslo dele henne med resten av landet.  Dessuten på Stortinget vil hun ikke få noe innflytelse. 

Nei, takk! Hun kan få innflytelse hvis hun blir satt i en posisjon med ansvar. Jeg håper til det siste at MDG havner under sperregrensen og forsvinner fra Stortinget. De kan godt være et lokalt parti til Oslo sentrum hvor velgerne deres er og ikke plage resten av landet med sin ekstremisme. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg så hun klandrer Rødt nå. Den som har satt Oslo i denne situasjonen er jo Lan. Hun fikk mistillitsforslaget mot seg, det fikk flertall. Hun velger likevel å kjøre på og sette Oslo ut i en kaotisk situasjon. At hun våger å stå i avisen og likevel være så eplekjekk med at hun er bare så snill og grei? Rødt har ingenting med dette å gjøre. Lan er ansvarlig for det kaoset som er i Oslo. 

Raymond Johansen gjorde det som måtte gjøres, men kroppsspråket hans lyste: «fatter ikke at jeg er nødt til å gjøre dette fordi at hun ikke gidder å trekke seg». 

Jeg er for såvidt enig med at sammenligningen med Listhaug og Lan er passende. Lan er venstresidens Listhaug, men Listhaug tok en for laget og det står mer respekt av det. 

Jeg håper folk nå har fått med seg hva slags parti dette er og stemmer noe annet til høsten. 

• Liker 13
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å se realiteten gjennom MDG-vennlige briller. 

Det er ikke Rødt som er problemet, men MDG og Ap som er småsure på dem.

For øvrig synes jeg at TV2 traff blink her: https://www.tv2.no/mening-og-analyse/14064985/

Berg burde absolutt ''tatt en Sylvi'' og satt byrådet foran seg selv. Jeg har mye mer respekt for Sylvi Listhaug enn for Lan Marie Berg etter å ha sett hvordan de håndterer mistillit mot seg. Mens Listhaug satt regjeringen foran seg og tok konsekvensene alene uten å innrømme skyld av den grunn, insisterte Berg på å senke hele skipet og skape kaos i Oslo midt i pandemi i en kritisk fase av gjenåpningen. 

Hvis hun var venstresidens Listhaug, ville hun gått av da det ble klart at det var flertall mot henne. Egoisme er det helt klart. Selvkritikk tar hun ikke - hun ser ikke feilen hun har begått og da er det ingenting hun ser det er å ta selvkritikk for.

Ellers veldig interessant lenke. Hvorfor valgte hun den dyrere metoden med 10% høyere klimagassutslipp? For å skylde på markedet i etterkant? Det blir bare verre og verre jo mer av sannheten kommer ut. 

Nå famler du i blinde igjen. MDG-vennlige briller? Hvor kommer det fra? Har jeg skrevet noe som tyder på at jeg stemmer på MDG, eller at det er noen som helst sjanse for at jeg noen gang vil gjøre det? Hva om MDG er blant de siste partiene jeg ville stemt på? Total skivebom, men du tok en sjanse.

Skrevet (endret)

Dette blir jo veldig off topic; men jeg synes Lan er vakker men også en helt udugelig politiker. 
(Med tanke på andre tråder om etnisitet, utseende etc.)

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 1
Skrevet

Herregud. For et intervju. Snakk om fullstendig manglende selvinnsikt. 

• Liker 7
Skrevet
kylling1 skrev (10 timer siden):

Dette er jo en gigantisk sprekk da, ikke en million eller to liksom eller prikker på veien til 700k. 5,4 MILLIARDER er fordelt på 697 tusen borgere er nesten 8000 per hode! Vi er fem i familien, da koster det oss 40000, altså 20000 på hver av meg og mannen! Og så har du alle som lever på nav og ikke betaler skatt i det hele tatt - det vil si at det koster meg personlig mye mer enn 20000. Og det er bare sprekkdelen av prosjektet. Synes du virkelig saken bare er en liten bagatell er du like blind som de andre strusene i mdg og sv som står med hodet i sandet i alt som gjelder hva ting koster. 

Samme lan skulle også legge ned oljeindustrien og ansette alle 240.000 (!) mennesker innen havvind på statens regning, just sayin’. Helt blank når hun ble spirt om prislappen - det hadde hun ikke sett på.

Vi trenger ansvarlig politikere til å håndtere såpass store prosjekter - ikke noen som aldri har hørt setningen «hvordan skal dette finansieres?» i livet sitt.

Nå virker det som hoved argumentet for mistillit ikke er sprekken i seg selv, men tidspunktet hun informerte om sprekken på. Jeg forstår det er kjedelig for Oslo at det blir så mye dyrere, men det er vel ikke derfor opposisjonen reagerer?

Jeg vet ikke hva hun har sagt om Olje arbeidere, men har hun en dårlig politikk bør konkurrentene debattere den politikken. Dårlig olje politikk er ikke et bra grunnlag for mistillit i en vann sak.

• Liker 1
Gjest Hipparchia
Skrevet

Vil bare legge til at sammenligningen mellom Listhaug og Lan går kun på deres gleder med provokasjon. Begge bruker/har brukt provokasjon aktivt i fremtoning og ordlyd. Skal like vel sies at Listhaug fremstår langt mer sympatisk enn Lan. Og det kommer fra ei som tilhører sentrum/ørlite venstre for sentrum politisk. 

Skrevet
Hipparchia skrev (6 minutter siden):

Vil bare legge til at sammenligningen mellom Listhaug og Lan går kun på deres gleder med provokasjon. Begge bruker/har brukt provokasjon aktivt i fremtoning og ordlyd. Skal like vel sies at Listhaug fremstår langt mer sympatisk enn Lan. Og det kommer fra ei som tilhører sentrum/ørlite venstre for sentrum politisk. 

Hva er det Berg aktivt provoserer med? Jeg har ikke følt godt nok med på miljøpartiet skjønner jeg😅

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zx17L/hoeyre-utelukker-ikke-aa-gaa-inn-i-byraad-boer-faa-muligheten

Tja. Hva skal man tenke om det? Jeg tenker at det ikke er realistisk for Høyre, men jeg skjønner godt at hun sier det. Når Lan har valgt å sette Oslo i denne situasjonen her på grunn av sin egen egoisme så burde Høyre få sjansen til i hvert fall å ta de samtalene som det største partiet. 

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Pippi Lotta said:

Hva er det Berg aktivt provoserer med? Jeg har ikke følt godt nok med på miljøpartiet skjønner jeg😅

– Det kan oppleves som at det blir mer bråk når det dreier seg om meg. Det er en situasjon jeg har lært meg å leve med, men det betyr ikke at det er rettferdig, sier hun om at hun i dag ble kastet som byråd. 

https://www.nrk.no/osloogviken/byradet-i-oslo-gar-av_-_-en-trist-situasjon-1.15539861

F.eks her hvor hun da antyder at hun har fått forslaget mot seg fordi at hun er kvinne med minoritetsbakgrunn. 

• Liker 8
Skrevet

Litt morsom kommentar på TV. Anbefaler lesing

https://www.tv2.no/a/14064985/

Lan Marie burde «tatt en Sylvi»

Lan Marie Berg (MDG) fikk valget om hun skulle gå av som byråd alene, eller om hun skulle ta med seg sjefen sin Raymond Johansen (Ap) og hele byrådet i fallet. Hun valgte det siste.

• Liker 4
Skrevet

Det som er det rareste med denne saken, er at media bruker så vanvittig mye tid/plass på denne saken? Det er jo ikke akkurat en nyhet av nasjonal interesser. 

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
Blått skrev (1 minutt siden):

F.eks her hvor hun da antyder at hun har fått forslaget mot seg fordi at hun er kvinne med minoritetsbakgrunn. 

Det er neppe et tegn på høy intelligens at man bruker de argumentene. 

Skrevet

Nå må den arrogante kjerringa ta hatten å gå!

• Liker 5
Skrevet
Stina234 skrev (7 timer siden):

Helt utrolig frekt av Raymond å forsøke å danne nytt byråd etter han selv stilte kabinettspørsmål.

Enda verre at Marie Lan etter å vist seg fullstendig ubrukelig i bystyret skal videre til Stortinget.  

Ja, men jeg syns Lan Berg har vært den som har dummet seg ut. Tenk, hun hadde bare én måned igjen, men hun nektet å trekke seg og "tvang" dermed Johansen til å stille kabinettspørsmål, for han vet at partiet hans er avhengig av å få støtte fra MDG. En egoistisk oppførsel. Jeg er ingen fan av Sylvi Listhaug, men hun trakk seg i det minste. 

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, Robin666 said:

Det er neppe et tegn på høy intelligens at man bruker de argumentene. 

Jepp. I tillegg så vil det bare være med å skape fordommer for folk vil bare se et menneske som unnskylder seg og ikke kan ta de voksne avgjørelsene. Hun hadde kort tid igjen før hun skulle slutte uansett og velger likevel å kaste Oslo ut i politisk kaos. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Er også lei av at hver gang (det føles som hver gang) en flerkulturell person eller en kvinne får berettiget kritikk, så er det noen som roper rasisme eller kvinnediskriminering. Skal kvinner og flerkulturelle slippe å forholde seg til samme regler som alle andre? Handler det ikke om likebehandling? Alle skal behandles likt, du skal ikke slippe unna fordi du er kvinne eller har en flerkulturell bakgrunn og hevde at alt er diskriminering og rasisme. 

Endret av Paperwall
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...