Gå til innhold

Rødt støtter mistillit - flertall for å kaste byråd Lan Marie Berg (MDG)

Anbefalte innlegg

Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Rødt felte nettopp et sosialistisk Oslobyråd

Det gjorde de virkelig ikke. De stemte for mistillit mot en byråd som er 100% ubrukelig. Konsekvensen, at byrådslederen stiller seg bak sin ubrukelige byråd, er ikke Rødts ansvar.

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (26 minutter siden):

Synes det har vært mye rot i Oslo, kanskje greit at både Lan og Raymond forsvinner.

På tide at disse forsvinner nå ja. 

• Liker 4
Skrevet

Morna Lan! 😋

• Liker 7
Skrevet
fittesnerk skrev (3 minutter siden):

Morna Lan! 😋

Feil..Rødt sa nettopp farvel til sine velgere, Lan kommer tilbake

Skrevet
1 minutt siden, ABM said:

Feil..Rødt sa nettopp farvel til sine velgere, Lan kommer tilbake

Udugelige Lan blir kastet, kommunistpartiet mister stemmer. Det kalles vinn-vinn.

• Liker 8
Skrevet
Pleneier skrev (På 15.6.2021 den 12.20):

Sånn går det når man er en dyktig kvinne med fremmedkulturell bakgrunn og stikker seg fram. Man blir ofret til ulvene av patriarkiet for småting.

Denne saken har intet med kjønn eller bakgrunn å gjøre men at det er gjort så alvorlige feil at det må taes grep

• Liker 10
Skrevet

En annen ting er at hvorfor er hans ærede høyhet president Raymond alltid i fokus når det gjelder corona i Oslo. I andre byer og kommuner er det ordførerne som uttaler seg feks. Hadde helt glemt at Oslo jo har en ordfører, Marianne Borgen.

• Liker 6
Skrevet
Pleneier skrev (23 timer siden):

Rasisme, kvinnehat og aldersdiskriminering i kombinasjon. En blendahvit mann i 40-50 årene hadde aldri fått mistillit på dette.

Jo en blendahvit person hadde nok vært kastet alt på den første saken, personen det er snakk om har så mye svin på skogen nå at det var ingen vei utenom mistillit 

• Liker 7
Skrevet
ABM skrev (21 timer siden):

Jeg er svært fornøyd hvis Lan fortsetter, Norge trenger politikere med baller og moral.. Det er klart Raymond trenger MDG for å sitte videre, svarteper havner hos idiotene i Rødt som har malt seg inn i et hjørne hvis Raymond stiller kabinettspørsmål..noe jeg tror han gjør..

Helt rett i at vi trenger politikere med mot og moral, synd da at personen det er snakk om ikke har moral noe vedkommende har så tilgangs vist

• Liker 9
Skrevet
havrekaffe skrev (20 timer siden):

Når slike prosjekter går feil er det ikke èn person sin feil og det har gått feil i mange avdelinger. Å kaste henne er symbolpolitikk som passer konkurrentene veldig godt nå rett før valget.

Hvorfor fortsatte Høyre å sitte når det pågikk tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven rett under nesen på dem?

Det heter ansvar 

F.eks om en av mine ansatte bestiller et produkt som vi skal levere videre.

Leverandør  gjør alt feil og vi ikke korrigerer og får rett . Vel da er det til syvende og sist mitt ansvar 

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Helt rett i at vi trenger politikere med mot og moral, synd da at personen det er snakk om ikke har moral noe vedkommende har så tilgangs vist

Moral? Snakker du om velgerne til partier som SP og FRP som tviholder på retten til ødelegge fremtiden til sine barn? Der skal det kjøres diesel til hele verden brenner! 

Og kom for svarte ikke her for å snakke ned moralen til en av få politikere her i landet med  nettopp moral!

Du trenger nok ikke savne henne lenge, skal vi tippe hun kommer som samferdselsminister til høsten?

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

skal vi tippe hun kommer som samferdselsminister til høsten?

Hvorfor skal de dra inn folk fra gata i regjeringen? MDG klarer ikke noen sperregrense, Lan blir å dille rundt hjemme i lang tid. Hennes egenskaper, som menneske eller politiker, er ikke etterspurt nord for Ekvator.

• Liker 8
Skrevet (endret)
ABM skrev (43 minutter siden):

Rødt felte nettopp et sosialistisk Oslobyråd...det er tydeligvis  ikke bare velgerne som er idioter i det partiet.

Svært misvisende/uinformert innlegg.

Rødt tok en prinsipiell, og riktig, avgjørelse ved å si seg enige i mistillit mot én person i byrådet.

Lan styrte hardt mot felling av byrådet da hun valgte å ikke ta ansvar, men insisterte på å bli sittende.

Ap/Raymond felte byrådet da han valgte å stille kabinettspørsmål.

Uansett kommer det nye byrådet også til å bli dominert av venstrepartier og sentrum-venstrepartier. De borgerlige får jo ikke plutselig flertall uten at det har vært valg.

Endret av Nicathv
  • Liker 9
Skrevet
ABM skrev (12 minutter siden):

Moral? Snakker du om velgerne til partier som SP og FRP som tviholder på retten til ødelegge fremtiden til sine barn? Der skal det kjøres diesel til hele verden brenner! 

Og kom for svarte ikke her for å snakke ned moralen til en av få politikere her i landet med  nettopp moral!

Du trenger nok ikke savne henne lenge, skal vi tippe hun kommer som samferdselsminister til høsten?

Nå kjenner jeg henne ikke, personlig, så vil ikke savne henne om hun forsvinner ut av politikken og ut av nyhetsbildet.

Vedkommende har nå ved 2 anledninger vist at vedkommende ikke har nok moral til å inneha topp verv i norsk politikk.

Når det kommer til andre partiers politikk så er det ikke en diskusjon for denne tråden, og blir et dårlig forsøk på whataboutism hersketeknikk og jeg må be deg avslutte denslags.

• Liker 11
Skrevet
Nicathv skrev (4 minutter siden):

Svært misvisende/uinformert innlegg.

Rødt tok en prinsipiell, og riktig, avgjørelse ved å si seg enige i mistillit mot én person i byrådet.

Lan styrte hardt mot felling av byrådet da hun valgte å ikke ta ansvar, men insisterte på å bli sittende.

Ap/Raymond felte byrådet da han valgte å stille kabinettspørsmål.

Uansett kommer det nye byrådet også til å bli dominert av venstrepartier og sentrum-venstrepartier. De borgerlige får jo ikke plutselig flertall uten at det har vært valg.

Godt forsøk men fordummende sett ift. at MDG er nødvendig for å holde Raymond ved makta, Raymond kunne ikke fjerne Lan fordi hun er greina han sitter på..

Rødt felte byrådet, vi får se hvordan velgerne deres liker det...

Skrevet
ABM skrev (2 minutter siden):

Godt forsøk men fordummende sett ift. at MDG er nødvendig for å holde Raymond ved makta, Raymond kunne ikke fjerne Lan fordi hun er greina han sitter på..

Det stemmer at grunnen til at Raymond stilte kabinettspørsmål er fordi han er avhengig av MDGs stemmer.

Det var flere faktorer her som førte til at byrådet falt.

Den største faktoren var selvsagt Lans brudd på informeringsplikten.

Dette fører til at partiene som ikke er i byrådet stiller mistillitsforslag mot én byrådsperson.

Lan kunne tatt ansvar og gått av og bli erstattet av en annen MDG'er, men ble sittende og tok oss dermed ett skritt nærmere felling av byrådet.

Deretter tok Raymond oss siste strekning over mållinja ved å stille kabinettspørsmål og dermed garantere at byrådet blir kastet.

Jeg er ganske sikker på at Rødts velgere setter pris på at maktpersoner som ikke oppfører seg som de skal blir stilt til pers for det. Det er noe av det mest tiltrekkende ved Rødt.

Det nye byrådet kommer med all sannsynlighet til å bli med de samme partiene: SV, MDG og Ap, med Rødt som parlamentarisk samarbeidspartner. Dette sier også Raymond i dag. 

Sitat

– Min ambisjon er å danne et nytt byråd med MDG og SV. Jeg ønsker å fortsette et parlamentarisk samarbeid med Rødt, sier Johansen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/aPgpJL/byraadet-i-oslo-gaar-av-etter-mistillit-mot-mdg-berg

Altså er det ingenting å mislike sett fra en Rødt-velgers synspunkt.

• Liker 3
Skrevet
ABM skrev (22 minutter siden):

Jeg tipper at Rødt velgerne blir enda sikrere på valget sitt i høst ;) Det er som en annen bruker sier; Rødt er attraktive fordi de leverer det de lover. Ingenting mer, ingenting mindre. De går ikke på akkord med egen politikk og grunnprinsipper for å karre til seg maktposisjoner - slik de fleste andre politiske parti gjør. Rødt fungerer som en glimrende vaktbikkje i norsk politikk, og jeg krysser fingrene for at de fortsatt er der etter stortingsvalget i høst. 

• Liker 8
Skrevet
Nicathv skrev (7 minutter siden):

Det stemmer at grunnen til at Raymond stilte kabinettspørsmål er fordi han er avhengig av MDGs stemmer.

Det var flere faktorer her som førte til at byrådet falt.

Den største faktoren var selvsagt Lans brudd på informeringsplikten.

Dette fører til at partiene som ikke er i byrådet stiller mistillitsforslag mot én byrådsperson.

Lan kunne tatt ansvar og gått av og bli erstattet av en annen MDG'er, men ble sittende og tok oss dermed ett skritt nærmere felling av byrådet.

Deretter tok Raymond oss siste strekning over mållinja ved å stille kabinettspørsmål og dermed garantere at byrådet blir kastet.

Jeg er ganske sikker på at Rødts velgere setter pris på at maktpersoner som ikke oppfører seg som de skal blir stilt til pers for det. Det er noe av det mest tiltrekkende ved Rødt.

Det nye byrådet kommer med all sannsynlighet til å bli med de samme partiene: SV, MDG og Ap, med Rødt som parlamentarisk samarbeidspartner. Dette sier også Raymond i dag. 

Altså er det ingenting å mislike sett fra en Rødt-velgers synspunkt.

Alltid morsomt med folk som tror de har forstått alt..

Elefanten i rommet er at vi er inne i et 10år da større ting enn billig partipolitikk står på spill..en oppfattning partiledelsen i MDG deler med meg.

Det skulle ikke forundre meg om det neste byrådet er borgerlig+MDG...i såfall ler jeg meg ihjel

Skrevet
Vera skrev (3 minutter siden):

Jeg tipper at Rødt velgerne blir enda sikrere på valget sitt i høst ;) Det er som en annen bruker sier; Rødt er attraktive fordi de leverer det de lover. Ingenting mer, ingenting mindre. De går ikke på akkord med egen politikk og grunnprinsipper for å karre til seg maktposisjoner - slik de fleste andre politiske parti gjør. Rødt fungerer som en glimrende vaktbikkje i norsk politikk, og jeg krysser fingrene for at de fortsatt er der etter stortingsvalget i høst. 

Og jeg satser på ar de feirer gravøl etter valget

Skrevet
ABM skrev (1 minutt siden):

Alltid morsomt med folk som tror de har forstått alt..

Elefanten i rommet er at vi er inne i et 10år da større ting enn billig partipolitikk står på spill..en oppfattning partiledelsen i MDG deler med meg.

Det skulle ikke forundre meg om det neste byrådet er borgerlig+MDG...i såfall ler jeg meg ihjel

Dette har ingenting med partipolitikk å gjøre, men med én byrådsperson som ikke har gjort jobben sin.

Hvis du virkelig tror at det i det hele tatt er en sjanse for at det neste byrådet blir borgerlig+MDG er din politiske forståelse så svak at at det ikke er så mye mer å diskutere her.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...