Gå til innhold

Rødt støtter mistillit - flertall for å kaste byråd Lan Marie Berg (MDG)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sylvi listhaug fikk også mistillitsforslag mit seg i sin tid som byråd i Oslo. 

Hun har vært mest opptatt av markere seg politisk enn å jobben som byråd. 

Nå er hun på vei til Stortinget.

Endret av frysja
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pleneier skrev (2 timer siden):

Sånn går det når man er en dyktig kvinne med fremmedkulturell bakgrunn og stikker seg fram. Man blir ofret til ulvene av patriarkiet for småting.

Dette har ingenting med saken å gjøre, alle politikere på det nivået, med det ansvaret, og den manglende dømmekraften hun her har vist burde gå. Hun blir etter min mening behandlet akkurat som alle andre i denne saken skulle ha blitt.

• Liker 12
Skrevet
Pleneier skrev (2 timer siden):

Sånn går det når man er en dyktig kvinne med fremmedkulturell bakgrunn og stikker seg fram. Man blir ofret til ulvene av patriarkiet for småting.

Hva med kvinnen Sylvi Listhaug som gikk av som justisminister etter mistillitsforslag fremmet av Moxnes i Rødt? Ble hun ofret til ulvene? Var hun kanskje ikke dyktig nok, stakk hun seg ikke nok frem eller er bakgrunnen hennes feil?

• Liker 16
Gjest Hitogdit
Skrevet

Bra at Rødt støtter mistillitsforslaget som er fremsatt. Som politiker må man opptre på en redelig måte. Derfor er det sunt at slike saker kommer opp på bordet av og til. Alle kan selvsagt gjøre feil, eller gjøre noe uheldig, men svært alvorlige feil eller stadige overtramp er noe annet. Uavhengig av partitilhørighet. Når det er sagt forsvarer jeg absolutt ikke, den grove hetsen Lan har mottatt for å være en engasjert politisk skikkelse. Det er en annen bakside av politikken vi må ta på alvor. 

Skrevet

Har Raymond baller overlever Lan dette, og der tror jeg han har!

Skrevet
ABM skrev (3 timer siden):

At politiske motstandere benytter alle mulighetet for å kaste henne er beviset på at LAN trengs i Norsk politikk! At det endelig kom en politiker med baller som tok tak i drikkevannsforsyningen i Oslo var jaggu på tide!

Stå på Lan! Du får min stemme til høsten.

Yes, helt enig. Sånn med alt utenom at Lan får min stemme:)

• Liker 1
Skrevet (endret)
ABM skrev (17 minutter siden):

Tror du han kaster hele byrådet sitt for å redde skinnet til 1 byråd som dummet seg alvorlig ut 2 ganger? Det tror jeg ikke. 

P.S. Men OK, det kan godt hende at han vil la eget parti lide for hennes skyld. I et valgår er det virkelig dårlig timing og det blir helt feil signal å gi henne tillit en gang til siden hun ikke lærte av forrige feil. Hvor mange ganger skal hun få lov å bryte sine plikter som byråd før Raymond Johansen får nok?

Endret av Drizzt
  • Liker 11
Skrevet
Drizzt skrev (7 minutter siden):

Tror du han kaster hele byrådet sitt for å redde skinnet til 1 byråd som dummet seg alvorlig ut 2 ganger? Det tror jeg ikke. 

P.S. Men OK, det kan godt hende at han vil la eget parti lide for hennes skyld. I et valgår er det virkelig dårlig timing og det blir helt feil signal å gi henne tillit en gang til siden hun ikke lærte av forrige feil. Hvor mange ganger skal hun få lov å bryte sine plikter som byråd før Raymond Johansen får nok?

Tror du Raymond sitter uten støtte fra Lan? Får se hvor venstresiden står når Raymond stiller kabinettspørsmål, bare å krysse fingrene🤞Lan er nok ikke ferdig i Norsk politikk serru

Skrevet
ABM skrev (10 minutter siden):

Tror du Raymond sitter uten støtte fra Lan? Får se hvor venstresiden står når Raymond stiller kabinettspørsmål, bare å krysse fingrene🤞Lan er nok ikke ferdig i Norsk politikk serru

Jeg synes det er dumt av Raymond å stille kabinettspørsmål for akkurat denne byråden. Er det MDG som presser ham til kabinettspørsmål? Er det MDG som ikke skjønner grunnen Berg kastes ut? Hvis Raymond virkelig stiller kabinettspørsmål, vil han vise at ifølge ham er Berg uerstattelig. Ingen er uerstattelig - spesielt ikke en byråd som svikter gang på gang. 

Holder Berg Raymond som gissel nå? Hun burde beklaget og gått av allerede kl.12.30 i dag. Ja, jeg er redd for at hun ikke er ferdig i norsk politikk.

• Liker 5
Skrevet
Drizzt skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er dumt av Raymond å stille kabinettspørsmål for akkurat denne byråden. Er det MDG som presser ham til kabinettspørsmål? Er det MDG som ikke skjønner grunnen Berg kastes ut? Hvis Raymond virkelig stiller kabinettspørsmål, vil han vise at ifølge ham er Berg uerstattelig. Ingen er uerstattelig - spesielt ikke en byråd som svikter gang på gang. 

Holder Berg Raymond som gissel nå? Hun burde beklaget og gått av allerede kl.12.30 i dag. Ja, jeg er redd for at hun ikke er ferdig i norsk politikk.

Jeg er svært fornøyd hvis Lan fortsetter, Norge trenger politikere med baller og moral.. Det er klart Raymond trenger MDG for å sitte videre, svarteper havner hos idiotene i Rødt som har malt seg inn i et hjørne hvis Raymond stiller kabinettspørsmål..noe jeg tror han gjør..

Skrevet
ABM skrev (47 minutter siden):

Skjer ikke. Lan er på vei inn i regjeringen og taper svært lite på å måtte gå. Raymond derimot har mye å tape dersom han må følge etter. 

Gjest havrekaffe
Skrevet

Både FRP og Rødt tjener på å fjerne henne rent politisk og det handler selvfølgelig ikke om kostnadsoverskridelser og tilbakeholdelse av informasjon. Det er valg om 3mnd og timingen er perfekt for et mistillitsforslag.

Skrevet
havrekaffe skrev (4 minutter siden):

Både FRP og Rødt tjener på å fjerne henne rent politisk og det handler selvfølgelig ikke om kostnadsoverskridelser og tilbakeholdelse av informasjon. Det er valg om 3mnd og timingen er perfekt for et mistillitsforslag.

Det handler nettopp om tilbakeholdelse av informasjon og dårlig styring av et enormt prosjekt. Alle tjener på å fjerne politikere som ikke gjør jobben sin. 

• Liker 11
Gjest havrekaffe
Skrevet
2 minutter siden, Drizzt said:

Det handler nettopp om tilbakeholdelse av informasjon og dårlig styring av et enormt prosjekt. Alle tjener på å fjerne politikere som ikke gjør jobben sin. 

Når slike prosjekter går feil er det ikke èn person sin feil og det har gått feil i mange avdelinger. Å kaste henne er symbolpolitikk som passer konkurrentene veldig godt nå rett før valget.

Hvorfor fortsatte Høyre å sitte når det pågikk tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven rett under nesen på dem?

Skrevet
Pleneier skrev (3 timer siden):

Rasisme, kvinnehat og aldersdiskriminering i kombinasjon. En blendahvit mann i 40-50 årene hadde aldri fått mistillit på dette.

Tull.

• Liker 16
Skrevet

Dessverre kommer dette til å gli greit over for Lans del... Alle som har støttet mistillitsforslag, bortsett fra Frp, vil "etter en ny vurdering og på bakgrunn av nye opplysninger" gå tilbake på sin støtte. Dette vet Johansen skjer når han stiller kabinettspørsmål. 

Altså kan Lan ufortrødent fortsatt dure  frem slik hun lyster. Til stor fortvilelse for mange.

• Liker 10
Skrevet
Fredelig skrev (5 minutter siden):

Dessverre kommer dette til å gli greit over for Lans del... Alle som har støttet mistillitsforslag, bortsett fra Frp, vil "etter en ny vurdering og på bakgrunn av nye opplysninger" gå tilbake på sin støtte. Dette vet Johansen skjer når han stiller kabinettspørsmål. 

Altså kan Lan ufortrødent fortsatt dure  frem slik hun lyster. Til stor fortvilelse for mange.

Kanskje. Samtidig er det valg til høsten, og noen begynner gjerne å tenke litt taktisk? Det er mange i befolkningen som støtter mistillitsforslaget - ikke bare på bakgrunn av fadesen i denne omgang, men fjorårets fadese med arbeidsmiljøloven. Tilliten Lan har hos mange er mildt sagt frynsete - om man ikke da tar med fanatikere som roser henne opp i skyene uavhengig av fadeser.

• Liker 9
Skrevet
36 minutter siden, havrekaffe said:

Når slike prosjekter går feil er det ikke èn person sin feil og det har gått feil i mange avdelinger. Å kaste henne er symbolpolitikk som passer konkurrentene veldig godt nå rett før valget.

Hvorfor fortsatte Høyre å sitte når det pågikk tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven rett under nesen på dem?

Det uthevede er helt riktig men på ingen måte problemet. Problemet er ikke selve kostnadsoverskridelsen, men forsøket på å holde den hemmelig for bystyret.

Når det poenget siger inn, vil du også ha svaret ditt på siste spørsmål.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...