Gå til innhold

Rødt støtter mistillit - flertall for å kaste byråd Lan Marie Berg (MDG)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra 😀

• Liker 19
Gjest Pleneier
Skrevet

Sånn går det når man er en dyktig kvinne med fremmedkulturell bakgrunn og stikker seg fram. Man blir ofret til ulvene av patriarkiet for småting.

Skrevet

Jeg har ikke orka følge med på saken fordi jeg er deprimert og hodet er fullt..

Kan noen i korte trekk forklare hva greia er?

MDG er litt for ekstreme etter min smak..

• Liker 2
Skrevet
Pleneier skrev (1 minutt siden):

Sånn går det når man er en dyktig kvinne med fremmedkulturell bakgrunn og stikker seg fram. Man blir ofret til ulvene av patriarkiet for småting.

Jeg tenker at den urettmessige kritikken og hetsingen hun har fått har bidratt til situasjonen hun havnet i.

• Liker 6
Skrevet
Pleneier skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noen småting, å ikke følge informasjonsplikten byråden har overfor bystyret er alvorlig og nok til at man skal gå av, slik Gerhardsen måtte gå av da han ikke gav informasjon om Kings Bay-ulykken. Loven er lik for alle.

• Liker 32
Skrevet
Pleneier skrev (6 minutter siden):

Tullprat... Partiene har da ikke stemt mistillit pga hvor hun kommer fra... 

• Liker 31
Skrevet

At politiske motstandere benytter alle mulighetet for å kaste henne er beviset på at LAN trengs i Norsk politikk! At det endelig kom en politiker med baller som tok tak i drikkevannsforsyningen i Oslo var jaggu på tide!

Stå på Lan! Du får min stemme til høsten.

Gjest loveli
Skrevet
Pleneier skrev (19 minutter siden):

Har ikke noe med hvem personen er å gjøre, men hva personen står for.

Skrevet
Pleneier skrev (21 minutter siden):

Hvem er patriarkiet i denne saken egentlig? Er det Eivor i Rødt, Aina i Frp, Bjørg i SP eller kanskje Anne i Høyre? Dårlig sakshåndtering og inkompetanse er ikke noen andre enn hennes egen feil.

Lan har vist seg å være en glimrende partibygger og talsperson for MDG, men dette betyr ikke at hun er en god byråd. Både saken med tusenvis av  brudd på arbeidsmiljøloven og nå en kostnadssprekk på 5,2 mrd "småting" burde vært løst langt bedre.

• Liker 27
Skrevet
Pleneier skrev (38 minutter siden):

Mener du at når en er kvinne med flerkulturell bakgrunn så skal du slippe å forholde deg til bystyret og gi den informasjonen den krever?

Hadde det vært denne saken alene så hadde det kanskje ikke medført mistillit. I fjor var det en sak om hundrevis av lovbrudd som førte til mistillitsforslag. Rapport om Oslo-byråder: Fanget ikke opp tusenvis av brudd på arbeidsmiljøloven – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio

• Liker 28
Skrevet
Pleneier skrev (1 time siden):

Så du mener mistilliten skyldes ikke hennes brutt på informasjonsplikten for andre gang og hennes manglende styring av noe hun har ansvar for for andre gang? Jøss, snakk om å blande person og sak. Hun er en kvinne og hun har utenlandsk opprinnelse. Men dette har ingenting med hennes dyktighet å gjøre. Det finnes dyktige og ikke-dyktige menn og kvinner i alle land og fra alle raser. Hun ble offer for sine egne feil. 

• Liker 27
Skrevet
Pleneier skrev (1 time siden):

Nå er vel 3 av 4 partier som har stemt for mistillit, ledet av kvinner.

Så det er ren rasisme som ligger til grunn?

• Liker 18
Gjest Pleneier
Skrevet
Gjest McGjest skrev (8 minutter siden):

Nå er vel 3 av 4 partier som har stemt for mistillit, ledet av kvinner.

Så det er ren rasisme som ligger til grunn?

Rasisme, kvinnehat og aldersdiskriminering i kombinasjon. En blendahvit mann i 40-50 årene hadde aldri fått mistillit på dette.

Skrevet (endret)
Pleneier skrev (12 minutter siden):

Rasisme, kvinnehat og aldersdiskriminering i kombinasjon. En blendahvit mann i 40-50 årene hadde aldri fått mistillit på dette.

Gerhartsen måtte gå som statsminister etter dette. Han var vel en svært blendahvit mann.
Nå har jo Lan dukket unna et mistillitsforslag tidligere. Så når man får to på rad sier jo det litt.

Er ikke godt nok kjent med Oslo - politikken til å forstå denne saken 100%, men når 75% av partiene som stemmer for er ledet av kvinner er det ihvertfall ikke kvinnehat. Jeg vil tro at Lan har sine mangler som politiker som alle andre har, bare at disse manglene fikk store konsekvenser for innbyggerne.

Endret av Gjest McGjest
  • Liker 28
Skrevet
10 minutter siden, Pleneier said:

Du tar feil på alle punkter i den kommentaren.

Å trekke offerkortet i stedet for å ta ansvar for egen jobb er lite tillitsvekkende. Hun skjønner tydeligvis ikke hva jobben hennes er og påstår hardnakket at hun ikke har gjort feil.

Hennes støttespiller forsøker å gjøre det til en sak om vannforsyning, mens mistilliten gjelder informasjonsplikten til bystyret. En herlig samrøre av sak og person som minst av alt tjener Lan selv.

Akkurat hvor solbrun eller "blendahvit" Gerhardsen var skal jeg ikke uttale meg om, men han passer vel stereotypen du prøver å tegne. Han måtte gå av på samme måte: https://no.wikipedia.org/wiki/Kings_Bay-saken

Q.E.D.

• Liker 24
Skrevet
Pleneier skrev (15 minutter siden):

Jeg lurer veldig på hvorfor MDG-ere og deres støttespillere trekker så veldig fram at hun er kvinne og utenlandsk i sin argumentasjon og samtidig klager og sutrer når MDG-motstanderne gjør det samme i sin argumentasjon?

Er det bare MDG-ere og deres støttespillere som har enerett å bruke hennes kjønn og opprinnelse i sin argumentasjon?

• Liker 16
Skrevet

Forresten er det eneste kjønnsdiskrimenerende jeg kan se i denne saken, det at hovedpersonen sannsynligvis får kallenavnet milliardsprekken fra nå av...  :phaedra:

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...