AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Det står forskjellig forskjellige steder! FHI sier både 1 og 2 uker forskjellige steder. Noen sykehus har anbefalt ansatte å vente 4 uker. I noen land er det anbefalt å vente tre sykluser. Det finnes sikkert enda flere forskjellige anbefalinger. Hva har dere forholdt dere til? Er egentlig ikke en person som er fan av å ta unngåelig risiko, så magefølelsen sier egentlig vent lengst mulig, men nå har vi allerede utsatt og utsatt, og jeg har så lite lyst til å stå over sykluser om det egentlig ikke er nødvendig! Anonymkode: 9d3cc...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Jeg er i prosess med IVF, min klinikk sier minst 1 uke må gå mellom vaksine og oppstart av behandling (dvs før syklusstart). Anonymkode: 2e141...f95 2
Fiffig Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Kjenner ei som blei gravid ved et uhell syklusen rett etter å ha blitt fullvaksinert. So far so good. Det er mest sannsynlig ingenting å være redd for. Jeg tok selv en annen vaksine syklusen før jeg ble gravid, bare anbefalt å vente noen uker før jeg prøvde, og det har også gått bra, og fosteret er ekstra beskytta nå! Endret 15. juni 2021 av Fiffig 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i prosess med IVF, min klinikk sier minst 1 uke må gå mellom vaksine og oppstart av behandling (dvs før syklusstart). Anonymkode: 2e141...f95 Når regnes syklusstart da? Første dag i mensen? Så i praksis lenger før EL enn én uke da. ts Anonymkode: 9d3cc...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Følger. Jeg skal ta dose 2 snart, og har eggløsning ca 10 dager etter vaksinen. Fastlege mener deg ska gå bra. Jordmor sa at hadde det vært snakk om 1 uke så hadde hen anbefalt å vente til neste syklus. Men 10 dager etter vaksinering menge hen skulle gå fint. Anonymkode: 5c075...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når regnes syklusstart da? Første dag i mensen? Så i praksis lenger før EL enn én uke da. ts Anonymkode: 9d3cc...f4e Ja, syklusen starter med mens, så minst en uke før mens. Anonymkode: 2e141...f95
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Følger. Jeg skal ta dose 2 snart, og har eggløsning ca 10 dager etter vaksinen. Fastlege mener deg ska gå bra. Jordmor sa at hadde det vært snakk om 1 uke så hadde hen anbefalt å vente til neste syklus. Men 10 dager etter vaksinering menge hen skulle gå fint. Anonymkode: 5c075...8bf Hm, jeg skal ha 6 dager etter dose 2 😕 Kan jo håpe vaksinen utsetter den litt, som den visst kan. Men føles ikke akkurat trygt da, om 7 dager ikke er ok, men 10 dager er det. ts Anonymkode: 9d3cc...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 Jeg skal ha eggløsning 11 dager etter dose nr 2. vi kjører da på, for skjer det en befruktning da, så går det jo også opptil 10-14 fager før man er gravid fra eggløsningen skjer også, så jeg anser det som trygt👍🏻 Anonymkode: 1e245...00d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hm, jeg skal ha 6 dager etter dose 2 😕 Kan jo håpe vaksinen utsetter den litt, som den visst kan. Men føles ikke akkurat trygt da, om 7 dager ikke er ok, men 10 dager er det. ts Anonymkode: 9d3cc...f4e Anbefaler å snakket fastlege/jordmor! 😊 Så er du helt sikker! Jeg tenker jo at hvis man er i fin form etter vaksina så er det ingenting i veien for å prøve. Det tar jo tid fra egget slippes til det fester seg. Og embryoet deler jo ingenting med mor før lenge etterpå.. Men detter er slik jeg tenker da. Om fasiten er slik vet jeg ikke 🤭 Anonymkode: 5c075...8bf 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skal ha eggløsning 11 dager etter dose nr 2. vi kjører da på, for skjer det en befruktning da, så går det jo også opptil 10-14 fager før man er gravid fra eggløsningen skjer også, så jeg anser det som trygt👍🏻 Anonymkode: 1e245...00d Hva? Jeg skjønner ikke hva du mener. Det tar ikke 10-14 dager etter eggløsning før egget fester seg om det er det du mener. Anonymkode: 2e141...f95 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva? Jeg skjønner ikke hva du mener. Det tar ikke 10-14 dager etter eggløsning før egget fester seg om det er det du mener. Anonymkode: 2e141...f95 BEKLAGER! Mente fra 2 til 7 dager! Anonymkode: 5c075...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): BEKLAGER! Mente fra 2 til 7 dager! Anonymkode: 5c075...8bf Svarte på feil jeg 😅 ikke jeg som skrev 10-14 dager. Anonymkode: 5c075...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Egget bruker vel 2-7 dager på å feste seg? Anonymkode: 5c075...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva? Jeg skjønner ikke hva du mener. Det tar ikke 10-14 dager etter eggløsning før egget fester seg om det er det du mener. Anonymkode: 2e141...f95 Skjønner du ikke pga en skrivefeil!!? Skulle stå dager ikke fager🙄 hos noen så kan det ta opptil 10 dager før egget fester seg ja. Men gjennomsnittet er vel 7-9 dager. Men anser det som trygt å prøve når jeg har eggløsning 11 dager etter vaksine nr 2. Anonymkode: 1e245...00d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner du ikke pga en skrivefeil!!? Skulle stå dager ikke fager🙄 hos noen så kan det ta opptil 10 dager før egget fester seg ja. Men gjennomsnittet er vel 7-9 dager. Men anser det som trygt å prøve når jeg har eggløsning 11 dager etter vaksine nr 2. Anonymkode: 1e245...00d Jo, jeg skjønner hva du mener. Men det tar ikke 14 dager før egget fester seg, jeg mener du tar feil. Anonymkode: 2e141...f95
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Hvorfor planlegge barn midt i en pandemi og mens verden er helt på smertegrensa? Anonymkode: 06c6b...244
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor planlegge barn midt i en pandemi og mens verden er helt på smertegrensa? Anonymkode: 06c6b...244 Hvorfor kommentere noe så negativt som ikke svarer på TS sitt spørsmål? 🤪 Anonymkode: 5c075...8bf 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 Huff, blir ikke så mye klokere nå! Mitt håp har vært at om én uke er ok (som FHI skriver flere steder) må 6 dager også kunne gå? Men om det er en fare ved det vil jeg jo ikke utsette barnet for farer heller. Virker så fristende å bare la det stå til, men vil ikke risikere å påføre det potensielle barnet skader, om det er det en risikerer. Men samtidig virker det som at det er pga bivirkninger en skal vente, og er det da feber da som evt kan være skadelig? Eller andre ting? Eller er det bare at det er ubehagelig? Så mange spørsmål som google ikke kan hjelpe med at jeg blir litt smågal! ts Anonymkode: 9d3cc...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Huff, blir ikke så mye klokere nå! Mitt håp har vært at om én uke er ok (som FHI skriver flere steder) må 6 dager også kunne gå? Men om det er en fare ved det vil jeg jo ikke utsette barnet for farer heller. Virker så fristende å bare la det stå til, men vil ikke risikere å påføre det potensielle barnet skader, om det er det en risikerer. Men samtidig virker det som at det er pga bivirkninger en skal vente, og er det da feber da som evt kan være skadelig? Eller andre ting? Eller er det bare at det er ubehagelig? Så mange spørsmål som google ikke kan hjelpe med at jeg blir litt smågal! ts Anonymkode: 9d3cc...f4e Tørr ikke å si noe sikkert. Skummelt å garantere noe.. Men snakk med fastlege? Eller lege på appen Kry? Anonymkode: 5c075...8bf 2
Breakeven Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Huff, blir ikke så mye klokere nå! Mitt håp har vært at om én uke er ok (som FHI skriver flere steder) må 6 dager også kunne gå? Men om det er en fare ved det vil jeg jo ikke utsette barnet for farer heller. Virker så fristende å bare la det stå til, men vil ikke risikere å påføre det potensielle barnet skader, om det er det en risikerer. Men samtidig virker det som at det er pga bivirkninger en skal vente, og er det da feber da som evt kan være skadelig? Eller andre ting? Eller er det bare at det er ubehagelig? Så mange spørsmål som google ikke kan hjelpe med at jeg blir litt smågal! ts Anonymkode: 9d3cc...f4e Grunnen til at de anbefaler minst 1uke er fordi mange får feber etter vaksinen, så får man det er man som regel fin igjen etter 1 uke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå