Gå til innhold

Hvor i Afrika bør man reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å reise til Afrika i juleferien, maks to uker (ikke mye tid, med andre ord).

Safari står høyest på listen, i tillegg bør det være et land som er trygt, billig og vakkert. Litt sol/bad i noen dager er en bonus, men ikke nødvendig.

Vet pinlig lite om Afrika, så ønsker anbefaligner om land og kanskje om bra nettsteder for å finne ut mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan anbefalle Kenya, reis da til Malindi! Da vi var der (10 år siden nå) bodde vi på Eden Roc Hotel, helt herlig hotell.

Her er liste over hoteller:

http://www.tourismkenya.com/hotels-malindi.html

Jeg er ikke sikker på på om det er regnsessong men det er det mulig å finne ut.På byens hjemmeside, Mailindi, så er det en mailadresse så du kan jo bare spørre.

Det er veldig klart vann der og nært koraller så det er perfekte forhold for å svømme med småfiskene. Det er ikke så langt fra fine steder å dra på safari heller. Men ikke bestill det hjemme i norge, sparer en del tusen på å bestille det der nede.

Ellers vil jeg anbefalle Kenya men ikke Mombasa. Den byen likte jeg ikke. Greit med en dagstur (tar to timer dit) men jeg ville ikke bodd der.

Andre sider om Kenya;

http://www.magicalkenya.com/

Har en onkel fra Seychellene og han skryter veldig av stedet.

Om du er villig til å reise uten sol og bad, og kan litt fransk vil jeg anbefalle Rwanda. Det er rolig og trygt der nå. Mange fine steder å reise til og se på. Anbefaller ikke bading der andre steder enn i hotellets svømmebasseng.

Skrevet

Anbefaler Mombasa i Kenya som base. med ta flytur vestover til Masai Mara for en 3-dagers safari.

Skrevet

Namibia! Gjerne kombinert med Cape Town. Det er sommer og regntid i Namibia på denne tiden, men absolutt flott!

Safari er kjempemoro i Etosha nasjonalpark (http://www.namibian.org/travel/namibia/etosha.htm), spesielt om dere leier bil og kjører rundt selv! Det er lurt å reise til Namibia nå, før det blir "turistifisert."

Skrevet

Var i Kenya, Mombasa i 14 dager og det var helt topp så det kan jeg anbefale.

Bodde her.

Skrevet
Namibia! Gjerne kombinert med Cape Town. Det er sommer og regntid i Namibia på denne tiden, men absolutt flott!

Safari er kjempemoro i Etosha nasjonalpark (http://www.namibian.org/travel/namibia/etosha.htm), spesielt om dere leier bil og kjører rundt selv! Det er lurt å reise til Namibia nå, før det blir "turistifisert."

Trådstarter:

Gjesten i sitatet ovenfor har skrevet om safari i Namibia her tidligere....prøv å søke for å få interessant info om det reisemålet.

Vi har for øvrig vært i Kenya og Tanzania....helt greit, men litt "Løveparken i Givskud" opplevelse. :ler:

Mombasa er forresten en interessant by, helt annerledes enn hva vi er vant til i Europa. :)

Skrevet
Trådstarter:

Gjesten i sitatet ovenfor har skrevet om safari i Namibia her tidligere....prøv å søke for å få interessant info om det reisemålet.

:sjenert: Der ble jeg avslørt... Prøver hardt å promotere Namibia som et fantastisk reisemål! Folket må få vite om det!! :ler:

Skrevet
:sjenert: Der ble jeg avslørt... Prøver hardt å promotere Namibia som et fantastisk reisemål! Folket må få vite om det!!  :ler:

Jeg er så glad for at du skrev om turen din....skal rydde plass til en tur dit ja.

Takk for info. :)

Skrevet

Uganda er flott!! Veldig lite turisme, så ikkje alltid så lett å komme seg rundt, eller for å sei det slik; du bør ha ein del tolmodighet i sekken, eller leige bil ;) . Var der i 8 veker for 8 år sidan, før eg reiste til Kenya. Likte meg ikkje så godt i Kenya, folk var ikkje så hyggelege der, og det var generelt meir press av gateselgarar og slikt. God tur, eg misunner deg i bøtter og spann!! Neste tur blir Seychellene trur eg, møtte ein del som var der og det er visst paradis på jord.

Skrevet

Sør-Afrika er fantastisk!

Min beste ferie ever gikk dit for et par år siden. Vi særlig anbefale reiseselskapet

http://www.getafricatravel.com/

Det er en norsk dame som er gift med en sørafrikaner og driver reisebyrå for nordmenn der nede. De kan legge opp gode rundreiser for dere. Hvis dere velger Sør-Afrika vil jeg særlig anbefale å få med en tur i Zululand. Dere kan blant annet overnatte i en zululandsby, veldig spennende.

Cape Town og Garden Route er flotte områder, som anbefales, men det er ikke så veldig "afrikansk". Det er med andre ord ikke her du ser svarte damer som balanserer krukker på hodet langs veien.

Botswana er også et superspennende land. Dyrt å bo på lodger etc her, men hvis du velger en villmarksvariant og sover i telt er det overkommelig. Sjekk med Worldwide - reisebyrå som ligger i Nedre Slottsgate i Oslo. De selger mange flotte turer gjennom flere agenter i dette området. Okavango-deltaet er en kjempeopplevelse.

Kunne ha fortalt mye om Afrika, men har ikke tid nå. Men jeg anbefaler virkelig å sjekke ut Botswana. Men Sør-Afrika er nok litt lettere tilgjengelig.

Skrevet

Min søster jobbet i Safari park i Sør Afrika på den årstiden. Det var visst HELT fantastisk der, og kan anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Det er mange gode forslag her :)

Men du må ikke forvente å finne veldig billige steder i julen, da det er høysesong.

Skrevet

Har hørt bra ting om de her: www.kenor-safaris.com. Har ikke reist med dem selv, men leid bungalows gjennom dem, og servicen var upåklagelig! Vi hadde kontakt med Joe Murangi, en namibianer som har bodd i Norge i 20 år. Kjempehyggelig kar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...