AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Vi har tre barn som vokser til nå.. Svigers bor tre timer unna, og er veldig fine folk. Likevel er det noe med å pakke bilen og kjøre dit og bo hjemme til de hver ferie, fordi det er forventet… Lurer bare på hvor lenge det er vanlig? Å pakke full bilen å bo på gutterommet.. Kunne egentlig tenkt meg et eget sted å være når vi er der, men det er ikke et sted jeg ville hatt hytte. Også er det et pittelite sted, så hotell eksisterer ikke.. Så vi går der bare rundt hjemme til svigers… Anonymkode: ad21c...822
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har tre barn som vokser til nå.. Svigers bor tre timer unna, og er veldig fine folk. Likevel er det noe med å pakke bilen og kjøre dit og bo hjemme til de hver ferie, fordi det er forventet… Lurer bare på hvor lenge det er vanlig? Å pakke full bilen å bo på gutterommet.. Kunne egentlig tenkt meg et eget sted å være når vi er der, men det er ikke et sted jeg ville hatt hytte. Også er det et pittelite sted, så hotell eksisterer ikke.. Så vi går der bare rundt hjemme til svigers… Anonymkode: ad21c...822 Det er vel forventet at man besøker foreldrene så lenge de er i livet. Regner med at det også er et ønske. Om ikke fra deg, så ihvertfall fra partneren din. Anonymkode: d55db...b92 14
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Tenker du at dere skal slutte å besøke dem? Det er vel vanlig å dra på besøk til foreldre så lenge de lever? Anonymkode: 5dfdd...bec 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel forventet at man besøker foreldrene så lenge de er i livet. Regner med at det også er et ønske. Om ikke fra deg, så ihvertfall fra partneren din. Anonymkode: d55db...b92 Takk for svar ☺️ Jeg har ikke sagt noe om relasjonen vår altså, bare lurer litt på hva som er vanlig.. At vi må dit i påske, jul, hver gang vi har noe fri.. De er unge og spreke og lever nok i 30 år til… Anonymkode: ad21c...822
Wit Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Vi drar fortsatt til min mor hver sommer (min far døde i fjor og før det dro vi på besøk til dem begge). Jeg kommer nok til å gjøre det så lenge hun lever. Nå bor vi hos henne når vi er der siden det ikke er hotell eller andre ting akkurat der. Men siden hun nå er alene er hun på utkikk etter leilighet muligens i en by. Da får hun mindre plass og vi kommer nok til å bo på hotell.
Wit Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar ☺️ Jeg har ikke sagt noe om relasjonen vår altså, bare lurer litt på hva som er vanlig.. At vi må dit i påske, jul, hver gang vi har noe fri.. De er unge og spreke og lever nok i 30 år til… Anonymkode: ad21c...822 Vi er nok ikke der så ofte som dere ser jeg I jula kommer hun hit annenhvert år, og påska er vi på hytta. Det er 50 mil dit, så vi er stort sett bare der en gang om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Man besøker vel foreldre så lenge de lever, men jeg har aldri hørt om at det er noe man må gjøre i hver eneste ferie. Vi besøker svigers i 1-2 uker en gang i året. Eller, noen ganger kommer de til oss i stedet. Anonymkode: 91abb...2a4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar ☺️ Jeg har ikke sagt noe om relasjonen vår altså, bare lurer litt på hva som er vanlig.. At vi må dit i påske, jul, hver gang vi har noe fri.. De er unge og spreke og lever nok i 30 år til… Anonymkode: ad21c...822 Hvis de er unge og spreke, så synes jeg dere kan forvente at de besøker dere mer enn dere drar dit. De har bare seg selv, mens dere har tre barn «på slep». Besøker de dere ofte? Personlig så er det fullstendig uaktuelt for meg å dra på besøk til foreldre så ofte som det dere gjør. Jul feires alltid her vi bor, slik at alle kan sove i sine egne senger. Anonymkode: 88458...702 12
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Kan ikke de besøk dere av og til også da? Jeg har en bror som bor på en annen kant av landet, 6 timers kjøretur. Han og barna er på besøk hos foreldrene våre 1-2 uker hver sommer, en og annen jul og en og annen påske. Ellers er det våre foreldre som drar dit på besøk 3-5 ganger i året. Skjønner at dere ønsker å bruke noen ferier på andre ting også. Anonymkode: 6f90d...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Jeg og mener at veien er jo tross alt like lang begge veier.. De har vel vært vant til å være omringet av sine, og det er jo veldig fint, men ting forandrer seg jo… Vi «må» dit halve påsken, forventet at vi kommer dersom vi har noe fri. I jula forventes det, selve julaften er vi hjemme da. Sommer må vi dit såklart.. Jeg har sagt til min samboer at det kunne vært gøy og gjort noe annet en påske, og at man blir så bundet dit hele tiden.. Så lurer på hva som er vanlig, fint å høre litt hva dere mener. Samboer koser seg jo der, men jeg synes det er litt stusselig der.. Man kan jo gå tur osv, men ellers ingenting å gjøre.. Hadde det i det minste vært et sted slik at jeg og samboer fikk litt alenetid med å gå ut å spise etc, men det finnes jo ikke slikt der… Anonymkode: ad21c...822
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Kanskje dere kan sende ungene på ferie der alene om de er store nok?! Ville maks brukt annenhver sommerferie der, og en langhelg innimellom. Anonymkode: 89ead...966 9
Marvelous Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Forventet? Man drar jo gjerne fordi man ønsker det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Hvis det var dine egne foreldre , hvor ofte ønsker du å Se dem?😁 Anonymkode: 3297c...f2b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Ser at folk gjør seg vanskelig i tråden, men jeg forstår hva du mener. Altså, jeg hadde ikke brukt mine dyrebare ferieuker kun på storfamilien. Og det er heldigvis mannen min enig med meg i. Vi bor i nærheten av hans familie, mens min bor 170 mil unna. Og selv om jeg er glad i dem, og savner dem, så drar jeg bare «hjem» rundt en gang i året. Av og til med mann og barn, av og til uten. Av og til kommer de på besøk til oss. Før i tiden forsøkte svigers å starte en tradisjon med at vi skulle besøke dem på hytta hver påske og sommerferie (og med besøke mener jeg bo der i hele ferien), og aller helst bo hos dem i jula. Heldigvis bor vi en time unna hytta, og en halvtime unna leiligheten deres, og det ble med forsøket fra deres side. Vi kan dra på dagsbesøk, men drar alltid hjem på kvelden. Når sant skal sies får jeg fnatt av å tenke på å låse hver ferie til svigers eller egne foreldre. Og jeg klarer ikke helt å forstå dem som gjør det. Altså, jeg har kjekke folk i egen og svigerfamilie, men ferien min får ingen ta fra meg 😆 Anonymkode: 2e29d...86b 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 Tre timer er jo ganske langt.. Vi besøker det ene foreldrepar ca hver helg, men de bor i nærheten. Det andre foreldreparet som bor ca 2 timer unna besøker vi en gang i måneden, men ikke alltid med barn. Anonymkode: 7bf8d...3ee
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Hvor ofte besøker dere dine foreldre? Anonymkode: 923bd...af8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 Det er ikke forventet at en barnefamilie skal bruke all ferie og fridager på å besøke besteforeldre. Hvorfor kan ikke de besøke dere også? Er de pensjonister? I såfall kan de jo komme utenom ferie også. Anonymkode: 6f90d...ce8 6
Lizard Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 Jeg synes det er merkelig å bruke all ferien sin på å besøke slektninger. da får man jo aldri gjort noe annet. Vi har sluttet å bruke sommerferien på det, vil heller reise steder som faktisk er spennende og givende for oss. 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 Selv om det ikke er hotell der, så kanskje dere kan finne overnatting på airbnb? Jeg hadde forøvrig aldri villet dra dit hver ferie. Kunne strukket meg til en uke i sommerferien. Anonymkode: 9eb9b...d8c 1
Truly Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 Nei, hver ferie er for mye. 3 timer en vei er langt for de med småunger, men ikke for andre. Foreldrene kan kjøre opp og ned på en dag helt uten problemer. Dere kan besøke de i helger, og de dere, men sommerferie burde dere kunne dra på uten de. Veldig greit for mannen din som bare drar hjem til kjente trakter, men å forvente at ei svigerdatter skal tilbringe hver ferie med foreldra hans? Nei nei....spiller ingen rolle hvor greie de er. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå