Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som renholder og trives greit med det men problemet er at det er en så useriøs arbeidsplass. Timene mine sender jeg på sms til arbeidsgiver noe som ikke er helt vanlig? jeg har lovet å få betalt det jeg kjører frem og tilbake men dette har blitt glemt flere ganger nå og ikke kommet med på lønningen. Jeg får ikke ta ferie med sønnen min som skal ha fri 3 uker fra barnehagen, da de ikke har noen andre til å gjøre jobben min og sjefen min vil slippe å gjøre det selv. Dette fikk jeg nettopp beskjed om, at jeg ikke får ferie i juli. Noe jeg trodde man skulle gi beskjed om en stund på forhånd. Hva ville dere gjort i min situasjon? Hadde dere orket å jobbe på en slik arbeidsplass? 

Anonymkode: 7cfbe...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Timelister skal signeres av både arbeidstaker og arbeidsgiver, så ville tatt bilde av signert liste og sende på sms☺️

Hvis du har flere arbeidsplasser du vasker skal du ha kompensasjon for å bruke privat bil. Du kan levere km-liste. Husk evt bompenger.

Ferie har du krav på; du kan henvise til ferieloven. 3 uker sammenhengende; husker ikke om tidsrom var mai-september, men det googler du raskt.

Hvis dette ikke ordner seg kan du vurdere arbeidstilsynet!

Anonymkode: 1539f...ed7

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Skal ikke sommerferien avtales innen 1.mai da?  Det er vanlig.  Vi får alltid ferielistene tilsendt i god tid og kan krysse av for ønsket tidspunkt, og så er det ledelsen som tilpasser kabalen.  For meg er det ikke så nøye lenger, så de siste årene har jeg gjerne byttet med småbarnsforeldre, som har mer behov for å tilpasse.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/ferie/

Endret av Hvemsomhelst
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel ingen seriøse arbeidsgivere.

Anonymkode: f5483...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Mye her er useriøst ja. Du kan riktinok ikke kreve å få ferie i juli (arbeidsgiver har styringsrett, og man har kun krav på tre uker sammenhengene et sted i perioden mai - september, så man kan få det både før og senere enn juli. Men du skal ha beskjed mye tidligere). Timelister tar du heretter i et regneark hvis jobben ikke har annet system for det, og så står du på krava. Kjøretillegg for egen bil skal du selvsagt ha. 

Spør du meg, så ville jeg også sett etter en annen og litt mer seriøs arbeidsplass. De finnes, men man må gjerne lete litt. 

Anonymkode: cc561...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...