AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Skrevet 15. juni 2021 Som nermeste "familie" har jeg en tante og en onkel. (Jeg sier "familie" fordi de er ikke familie selvom vi deler samme blod, men allikevel). Tanten min har jeg for lengst avsett da hun er heks(orker ikke forklare) Jeg har snakket med onkel om dette over meldinger og også gitt utrykk for at jeg syns det er ufattelig vondt å bli så oversett av egen familie og bli behandlet som om jeg skulle vært søppel. Alle andre er jo så inkludert. De feirer jul sammen alle sammen f.eks og jeg har aldri blitt invitert selvom jeg har hintet til at det er merkelig og lurt på hvorfor, men de sier bare at de tror jeg ville kjedet meg 😐.... også har jeg bare ikke orket vidre diskusjon om det. jeg har jo ingen andre og er i 20 årene og har måttet feire jul hos familiene til venninner osv (veldig koslig det altså, og glad jeg har dem!) Jeg får kjempe hyggelig og personlig jule hilsen og bursdagshilsen hvert år på sms. Men aldri noe invite til noen ting selvom jeg vet at de feirer alt mulig. Jeg har også prøvd å invitere etter jeg kjøpte bolig, men det var ikke noe interesse for det... har bodd der i 5 år og ingen av dem har giddet å komme å se alt jeg har fått til med prosjektet😔 Dem sender disse hyggelige hilsningene hvert år. Hva er vitsen med det?! Onkel ble også stressa i år da han sendte bursdagshilsen to dager for sent... men det er vel kanskje andre ting han heller burde vært stressa for? Jeg gir da deng i den gratulasjonen jeg! Jeg hører jo aldri noe ellers. Noen lurer sikkert på om de bor langt unna, men nei... det er sånn 20 minutter med bil. Jeg tror jeg bare må fjerne dem helt? Altså aldri svare med på hilsninger ect.... jeg får ikke noe svar på hva jeg har gjort eller gjør galt. Har prøvd alt jeg kan. Hva ville dere gjort? Jeg føler dette er ganske traumatiserende.. men det har holdt på sånn hele livet mitt så jeg er på en måte vandt til det selvom jeg bruker mye tid på å gruble over hva det er med meg som er så galt. Svarer bare sånn "ingenting galt med deg! Du er en flott jente og vi er glad for at du klarer deg så bra selv" 🤯 Anonymkode: d96e2...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Legger til at det er rundt 7 år siden jeg så dem sist... Anonymkode: d96e2...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 ^ det var i en begravelse. Anonymkode: d96e2...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Tror kanskje du må gå litt i deg selv! Hvor er foreldrene dine? Anonymkode: fd820...49f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror kanskje du må gå litt i deg selv! Hvor er foreldrene dine? Anonymkode: fd820...49f De døde da jeg var barn. Anonymkode: d96e2...4b7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De døde da jeg var barn. Anonymkode: d96e2...4b7 Ok. Tror nok du må gå i deg selv. Kanskje du er litt needy og krevende, med stort fokus på deg og ditt. Anonymkode: fd820...49f 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok. Tror nok du må gå i deg selv. Kanskje du er litt needy og krevende, med stort fokus på deg og ditt. Anonymkode: fd820...49f Hæ? Needy og krevende? Jeg har bedt om hjelp en gang... det var da jeg skulle flytte som 18 åring, lurte på om jeg kunne låne hengern dems. Eneste jeg har bedt om noen gang og fikk et nei. Jeg har snakket med de gjennomsnittlig kanskje 3 ganger de siste 10 årene.... det har vært om hvorfor de ghoster meg og om at jeg skulle få noe arve service jeg måtte hente. Fikk det levert i døråpningen hos dem... Anonymkode: d96e2...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Tror nok du må gå i deg selv. Kanskje du er litt needy og krevende, med stort fokus på deg og ditt. Anonymkode: fd820...49f Også legger jeg til hvordan du kan mene at et barn på 8 år som har mistet begge foreldrene sine kan være needy og krevende... de har vært sånn siden det. Jeg møtte dem nesten aldri etter at de døde. Anonymkode: d96e2...4b7 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Også legger jeg til hvordan du kan mene at et barn på 8 år som har mistet begge foreldrene sine kan være needy og krevende... de har vært sånn siden det. Jeg møtte dem nesten aldri etter at de døde. Anonymkode: d96e2...4b7 Hvor bodde du etter at foreldrene dine døde? Var du i fosterhjem? Anonymkode: 34757...53d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor bodde du etter at foreldrene dine døde? Var du i fosterhjem? Anonymkode: 34757...53d Ja? Det sier seg vel selv det da. Ingen barn bor på gata i Norge. Anonymkode: d96e2...4b7 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja? Det sier seg vel selv det da. Ingen barn bor på gata i Norge. Anonymkode: d96e2...4b7 Men se på måten du svarer på... Hvis du er sånn mot tanten og onkelen din også, så skjønner jeg godt hvorfor de skygger unna. Det er det jeg mener med at du må gå i deg selv og se på hva du kan gjøre annerledes. Anonymkode: fd820...49f 9
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men se på måten du svarer på... Hvis du er sånn mot tanten og onkelen din også, så skjønner jeg godt hvorfor de skygger unna. Det er det jeg mener med at du må gå i deg selv og se på hva du kan gjøre annerledes. Anonymkode: fd820...49f Nei dette blir jo rett og slett for dumt 😛 Anonymkode: d96e2...4b7 10
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei dette blir jo rett og slett for dumt 😛 Anonymkode: d96e2...4b7 Ok! Da får du sitte der uten familien din da, og fortsette å omtale tanten din som en heks osv. Lykke til videre i livet! Anonymkode: fd820...49f 11
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok! Da får du sitte der uten familien din da, og fortsette å omtale tanten din som en heks osv. Lykke til videre i livet! Anonymkode: fd820...49f Jo takk, lykke til selv! Anonymkode: d96e2...4b7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 Siden dere aldri har hatt noe særlig kontakt hvorfor er dette viktig for deg nå? har du kontakt led fosterforeldrene dine? Søsken? Besteforeldre? Anonymkode: 84159...471 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 ^ jeg bare legger til sånn kort fortalt, at når du er rasist, nekter barnebarna dine å gå på skole med utenlandske, eller se på tv programmer med utenlandske mennesker, unnlater å fortelle om døende i familien i flere uker før de faktisk er døde, for så å skrive opp alle navnene på kransen bortsett fra mitt,.selvom jeg var nermest den avdøde. mente at jeg var penest da jeg var undervektig (43 kilo fordelt på 165 cm) og at jeg burde slanke meg da jeg veide 60. Snakker stygt om enkelte av kroppsdelene mine og mener at de ikke kan være arvet fra deres side. Og har huset fullt å utstoppede dyr. Selv løve og zeba skutt i Afrika og betalt i dyre dommer for å få til Norge som gulv tepper..... 😞 slipper to hunder inn på gjesterommet jeg sitter på som 13 åring når jeg er redd for hunder og hun skriker ER DU REDD?! (lista fortsetter og fortsetter. Er værre ting også men det kan jeg ikke nevne her) så er du en heks i mine øyne. Hadde håpet på å slippe å forklare, men når noen i en tråd begynner sånn som deg, så eskalerer det helt. Anonymkode: d96e2...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden dere aldri har hatt noe særlig kontakt hvorfor er dette viktig for deg nå? har du kontakt led fosterforeldrene dine? Søsken? Besteforeldre? Anonymkode: 84159...471 Nå? Det har vært viktig for meg hele livet. Orker ikke besvare alle ting som et irrelevante. Jeg sier at dette er den nermeste familien jeg har og at jeg har feiret jul hos venninner. Det sier vel sitt. Anonymkode: d96e2...4b7
Silva Pluvialis Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ok. Tror nok du må gå i deg selv. Kanskje du er litt needy og krevende, med stort fokus på deg og ditt. Anonymkode: fd820...49f Hjelpe meg for en ufattelig ufølsom kommentar. Jeg blir helt satt ut. Her forteller ts at begge foreldrene døde da hun var barn, og du reagerer med å legge skylden på ts for at hun har det vanskelig og blir avvist av familien? Her er det du som må gå i deg selv, hvis jeg skal være ærlig. 24
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 Det høres jo ut som om denne tanten din er psykopat eller noe lignende. Det er ikke alltid (heller sjeldent, egentlig) så lett å skjønne seg på mennesker som mangler empati og normale følelser. På en måte skjønner jeg at du ønsker kontakt med den eneste familien du har, men slik du beskriver tanten din, er ikke dette et menneske man bør ha i livet sitt. Jeg har selv kuttet ut lignende relasjoner, så jeg vet at det er vanskelig, men man bør ikke ha folk i livet som tilfører så mye negativitet og så mange bekymringer. Anonymkode: 404a0...043 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #20 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres jo ut som om denne tanten din er psykopat eller noe lignende. Det er ikke alltid (heller sjeldent, egentlig) så lett å skjønne seg på mennesker som mangler empati og normale følelser. På en måte skjønner jeg at du ønsker kontakt med den eneste familien du har, men slik du beskriver tanten din, er ikke dette et menneske man bør ha i livet sitt. Jeg har selv kuttet ut lignende relasjoner, så jeg vet at det er vanskelig, men man bør ikke ha folk i livet som tilfører så mye negativitet og så mange bekymringer. Anonymkode: 404a0...043 Ja, tanten min har jeg jo kuttet ut som skrevet, men er onkelen min og øvrig slekt jeg tenker på Anonymkode: d96e2...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå