AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #1 Del Skrevet 15. juni 2021 Hei! For en liten stund siden fikk jeg vite at jeg har prolaps i øvre del av ryggen mellom skulderbladene. I mange år har jeg slitt med at jeg ikke kan stå og gå lenge før jeg er nødt til å sette meg ned. I dag var jeg og kjæresten min i butikken og det tok maks 5 minutter før jeg begynte å kjenne smerten da vi gikk mye rundt på et hardt gulv. Jeg har også fått tilbud om jobb i butikk og lurer på hvordan dette skal gå mtp på at jeg ikke klarer gå mye rundt/stå lenge før jeg må sette meg ned? Jeg har ikke hatt jobb på over 5 år, har arbeidsavklaringspenger grunnet jeg sliter psykisk, men nå på toppen av det hele har jeg en prolaps i tillegg som skal ødelegge.. Har nav rett til å vite om prolapsen, og hva kan jeg gjøre videre med dette? Det var nav som fikk meg inn i denne jobben men nå er jeg redd det kommer til å gå til helvete, hva om arbeidsgiver nekter meg å sette meg ned når det begynner å gjøre vondt? Er også redd for at butikkjobben kommer til å gjøre prolapsen værre grunnet det harde gulvet man går rundt på i mange timer. Og burde jeg si ifra til nav at de må finne en jobb der jeg kan både sitte og gå i løpet av arbeidsdagen? Har allerede sagt ja til jobben. Hvilke rettigheter har jeg her når det kommer til prolaps? Ble mange spørsmål her men akkurat nå stresser jeg en del.. Anonymkode: f6c4f...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Del Skrevet 15. juni 2021 Hvordan har denne prolapsdiagnosen blitt satt? Og hvorfor skal ikke nav ha rett på å vite om den? Anonymkode: aba6c...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Del Skrevet 15. juni 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan har denne prolapsdiagnosen blitt satt? Og hvorfor skal ikke nav ha rett på å vite om den? Anonymkode: aba6c...2e8 Det ble tatt MR av ryggen, og etter 1 uke ble jeg kontaktet av fastlegen og han sa jeg hadde et prolaps I øvre del av ryggen mellom skulderbladene Anonymkode: f6c4f...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det ble tatt MR av ryggen, og etter 1 uke ble jeg kontaktet av fastlegen og han sa jeg hadde et prolaps I øvre del av ryggen mellom skulderbladene Anonymkode: f6c4f...f90 Ok. Og hvorfor skal ikke nav vite om det? Trodde ikke prolaps i øverste delen av ryggen hadde så mye å si for stå/gå-funksjonen. Er det derfor du ikke vil at de skal vite det? Fordi du ikke vil jobbe i butikk. Anonymkode: aba6c...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Del Skrevet 15. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Og hvorfor skal ikke nav vite om det? Trodde ikke prolaps i øverste delen av ryggen hadde så mye å si for stå/gå-funksjonen. Er det derfor du ikke vil at de skal vite det? Fordi du ikke vil jobbe i butikk. Anonymkode: aba6c...2e8 Jeg mente ikke at jeg ikke vil de skal vite om det, men om hvilke rettigheter jeg har i forhold til prolapsen og hvilke jobber jeg bør velge og ikke velge utifra det. Anonymkode: f6c4f...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 Man blir vel som regel bra av prolaps? Snakk med legen og hør hva du kan gjøre for å tilrettelegge. Snakk med nav og forsøk deg i jobben du har fått. Anonymkode: 53975...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå