AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg dusjer annenhver dag (hver dag om jeg trener og er svett. Dusjer da alt. Lurer da på hva som er formålet med tørrshampoo? Det står på flasken at det er for de dagene mellom vask. Er det faktisk folk som dusjer kroppen sin så sjelden at de må ha tørrshampoo mellom de gangene de dusjer?? Trodde det var helt vanlig å dusje annenhver dag? Anonymkode: d5789...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 Nei men mange vasker ikke håret hver gang de dusjer, da kan man bruke tørrsjampo ved behov. Anonymkode: 170c0...da9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg bruker tørrsjampo for å få mer volum Anonymkode: 9f591...d03 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 15. juni 2021 #4 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg trodde det var for å friske opp håret mellom vask, men synes tørrsjampo er noe av det ekleste jeg vet om til det formålet. Håret mitt blir alltid rart. Litt sånn tørt og fett samtidig og med en ekkel og parfymert lukt. Det virker nesten som håret mitt blir mer fett av å bruke det så jeg holder meg unna. Ikke det at jeg har særlig behov for det, men det har vært av og til at jeg har prøvd å bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Del Skrevet 15. juni 2021 TheCatLady skrev (1 minutt siden): Jeg trodde det var for å friske opp håret mellom vask, men synes tørrsjampo er noe av det ekleste jeg vet om til det formålet. Håret mitt blir alltid rart. Litt sånn tørt og fett samtidig og med en ekkel og parfymert lukt. Det virker nesten som håret mitt blir mer fett av å bruke det så jeg holder meg unna. Ikke det at jeg har særlig behov for det, men det har vært av og til at jeg har prøvd å bruke det. Det finnes bra og dårlig tørr sjampo også 😅 Der skal ikke gjøre håret ditt klissete / virke mer fett. Men er veldig variabelt på kvalitet altså Anonymkode: 9f591...d03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheCatLady Skrevet 15. juni 2021 #6 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes bra og dårlig tørr sjampo også 😅 Der skal ikke gjøre håret ditt klissete / virke mer fett. Men er veldig variabelt på kvalitet altså Anonymkode: 9f591...d03 Tror jeg bare har prøvd dårlige da, men har ikke prøvd så mange Synes lukten er veldig kvalmende også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Del Skrevet 15. juni 2021 Det er veldig sjeldent jeg har behov for å bruke det, men bruker det som oftest på campingen, da dusjen der har så dårlig trykk at det er umulig å vaske håret der, så jeg drar som regel hjem kun for å vaske håret hvis jeg er der i ei uke i ferien f.eks. Så da er tørrshampoo veldig kjekt på morgenen og dagen før jeg drar hjem for å vaske håret f.eks. Bruker man det riktig, fungerer det helt supert. Det fungerer også veldig godt som nødløsning på jobb en dag også, hvis man som meg, deler hus med fem andre mennesker, og det er tomt for varmtvann🙄 Anonymkode: a3bd7...ec0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Del Skrevet 15. juni 2021 Noen av oss har langt og tungt hår, det blir ikke vasket på hver eneste dusj, det er heller ikke bra for håret. Bruker tørrshampo innimellom. Anonymkode: 78bfb...b60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 15. juni 2021 #9 Del Skrevet 15. juni 2021 Bruker tørrshampo for å få volum. Har langt hår som blir fort flatt på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 15. juni 2021 #10 Del Skrevet 15. juni 2021 Ikke alle som vasker håret hver gang de dusjer kroppen, skjønner du... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Del Skrevet 15. juni 2021 Tørrshampoo gir volum og hold til håret så jeg bruker det til det formålet. I tillegg er det veldig praktisk på hytta hvor jeg ikke har tilgang til dusj. Anonymkode: 50b26...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg må vaske håret hver eneste dag for at det ikke skal være synlig fett. Får veldig fort fett hår. Bruker tørrsjampo om jeg ikke dusjer en dag. Anonymkode: 72ae7...de7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Del Skrevet 15. juni 2021 Om jeg dusjer på kveld bruker jeg bittelitt om morgenen for å få igjen litt volum. Anonymkode: d5f5a...904 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må vaske håret hver eneste dag for at det ikke skal være synlig fett. Får veldig fort fett hår. Bruker tørrsjampo om jeg ikke dusjer en dag. Anonymkode: 72ae7...de7 Det er fordi hodebunnen er vant til at du vasker det hver dag. Du fjerner den naturlige barrieren på huden og den blir da veldig tørr og overproduserer fett. Hadde du kuttet ut å dusje håret så ofte over tid, ville det blitt fett sjeldnere. Men det vil ta en god stund. Det er ikke så bra å dusje håret med såpe hver dag 🙂 Anonymkode: 97283...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Del Skrevet 15. juni 2021 Tørrsjampo er redningen for meg noen ganger. Jeg har veldig fet hodebunn, og uansett hva jeg gjør så vil hodebunnen bli fet mellom 12 til 24 timer etter vask. I stedet for å vaske håret hver dag kan jeg da vaske det annenhver dag. Følelsen av tørrsjampo i håret er sjeldent god, og jeg kan ikke style håret mitt pent med tørrsjampo i. Men det fungerer fint å sette det opp. Tørrsjampoen gir i tillegg volum. Vet at det er "fy fy" å vaske håret daglig/annenhver dag, men sliter man med fet hodebunn har man faktisk ikke noe annet valg. For noen kan det fungere å bytte sjampo eller gjøre andre tiltak, hos meg og flere andre jeg vet om er det ingenting som fungerer. Da må det bare vaskes rett og slett. Anonymkode: 89e63...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 15. juni 2021 #16 Del Skrevet 15. juni 2021 Det går fint an å dusje hver dag, uten å dusje håret. Jeg dusjer håret ca. annenhver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg dusjer kroppen hver dag, men håret to ganger i uka. Bruker da tørrshampo mellom vaskene. Håret skal ikke vaskes mer enn 1-2 ganger i uka. Anonymkode: aa02d...374 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fordi hodebunnen er vant til at du vasker det hver dag. Du fjerner den naturlige barrieren på huden og den blir da veldig tørr og overproduserer fett. Hadde du kuttet ut å dusje håret så ofte over tid, ville det blitt fett sjeldnere. Men det vil ta en god stund. Det er ikke så bra å dusje håret med såpe hver dag 🙂 Anonymkode: 97283...7be Jeg er klar over at dette sannsynligvis stammer fra at hodebunnen er vant til at jeg vasker håret hver dag. Har vært slik så lenge jeg kan huske, gjennom hele tenåringene og voksenlivet (midt i 30 årene nå). Er ikke villig til å gå rundt med fett hår i lengre tid i håp om at hodebunnen skal vende seg til å bli vasket sjeldnere. Jeg har gitt en forsøk tidligere og det var helt forferdelig. Da velger jeg heller et mer slitt hår av dusjing. Anonymkode: 72ae7...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå