Krikris Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 (endret) Er det noen andre som sliter psykisk pga dårlig økonomi? Som ikke klarer å se lyst på ting lengre… Jeg mangler 100k for at livet skal bli bra, men har ingen måte å skaffe disse pengene på. På en måte er 100k ikke så veldig mange penger i det store bildet. Men for meg står det liv eller død føles det ut som. Har barn så jeg føler meg mislykket som mor siden jeg har disse problemene. De har alt de trenger og mer til, men tror det vil bli mer synlig jo eldre de blir.. Trenger kanskje bare noen gode ord for å prøve og være positivt og holde motet oppe.. Endret 14. juni 2021 av Krikris
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Hva skulle du kjøpt for 100 k som ville gjort livet ditt så annerledes enn det det er nå? Jeg forstår godt hvordan det er å føle at pengene ikke strekker til... nå har ikke jeg barn da. Men har opplevd å bo i bil og ikke spist mat på 3 dager osv. Det setter seg i sjela. Pga hva jeg har opplevd så er jeg fornøyd med at jeg nå har tak over hodet og kan ha mat i magen hver dag. igjen, jeg har ikke barn, men jeg har opplevd hvordan det er å vokse opp i en fattig familie. Det var egentlig ikke noe som påvirket meg, bortsett fra at det var veldig kjipt etter sommerferie at alle lærere ville vi skulle skrive om hva vi gjorde i ferien. Da kom det veldig tydelig frem at min familie aldri hadde råd til ferie... men ingen (venner) behandlet meg annerledes, heldigvis. Tror egentlig de ikke brydde seg, så var mer at jeg følte på det 😅 Nå som voksen så tenker jeg ikke på at jeg var oppvokst med lite penger. Det har ikke påvirket meg i det hele tatt. Så er derfor jeg spør deg om hva du tror 100 k ville gjort annerledes? Tenker du på for din egen del eller barna? Kanskje begge? Anonymkode: 80aa5...846
Krikris Skrevet 15. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2021 Takk for svar! 😊 Jeg turte ikke å skrive for mye, var redd ingen kom til å gidde å lese.. Jeg trenger pengene for å betale regninger og samle to lån. Står i fare for å miste leiligheten jeg eier og barnas hjem:( lever veldig sparsommelig, men når det ikke er nok penger inn så sklir det ut og nå føles situasjon overveldende… Veldig godt å høre at din situasjon forbedret seg 💛 det skal du være veldig fornøyd med tenker jeg:) Jeg har kun tatt barna med på ferie til Sverige, på telttur/camping. Det virker de fornøyde med(oppvokst med det selv). Tenker ikke at det er noen fare. Utelandsferier får di med faren sin. Det må nesten bare bli sånn. Tenker mer på konfirmasjon(som er om noen år), ting de trenger koster mer jo eldre de blir.. Føler de fortjener det beste i hele verden, og akkurat nå klarer jeg å fungere i hverdagen.. men føler jeg er på randen av et sammenbrudd. Har fra før ptsd og går til behandling, men føler livet aldri blir på stell.. Men godt å høre at det kan snu! Jeg bare klarer ikke å se det selv akkurat nå.. måtte bare lufte tankene mine litt
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Bare kjøp alt barna skal ha BRUKT. Mye fint som gis bort også. Barneting er dyrt og de har mer behov for det når de blir eldre som du skriver, ja. Kan du ikke jobbe overtid? Eventuelt leie ut huset? (Og flytte hjem til foreldrene dine, kun for en liten periode). Og selge masse på Finn, det er utrolig hva folk kjøper! Slet med PTSD før jeg også, og hadde dårlig økonomi. Men, nå har det heldigvis snudd i riktig retning. 100.000 kr er ikke så mye, det er det samme som å bruke 500 kr 200 ganger. Når man stykker det ned sånn føler jeg det er lettere å se hvor fort penga «flyr». Du trenger «kun» å spare 500 kr 200 ganger. Mange elver blir til en stor. Har du noe å spare på matbudsjettet? Kjøpe for eksempel forst Prince makaroni og First Prince fiskepinner (rimelig middag, og ungene merker garantert ikke forskjell). Bare der kan det være en 500 lapp eller to å spare 🙂 Anonymkode: efa8b...6df 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Krikris skrev (13 minutter siden): Takk for svar! 😊 Jeg turte ikke å skrive for mye, var redd ingen kom til å gidde å lese.. Jeg trenger pengene for å betale regninger og samle to lån. Står i fare for å miste leiligheten jeg eier og barnas hjem:( lever veldig sparsommelig, men når det ikke er nok penger inn så sklir det ut og nå føles situasjon overveldende… Veldig godt å høre at din situasjon forbedret seg 💛 det skal du være veldig fornøyd med tenker jeg:) Jeg har kun tatt barna med på ferie til Sverige, på telttur/camping. Det virker de fornøyde med(oppvokst med det selv). Tenker ikke at det er noen fare. Utelandsferier får di med faren sin. Det må nesten bare bli sånn. Tenker mer på konfirmasjon(som er om noen år), ting de trenger koster mer jo eldre de blir.. Føler de fortjener det beste i hele verden, og akkurat nå klarer jeg å fungere i hverdagen.. men føler jeg er på randen av et sammenbrudd. Har fra før ptsd og går til behandling, men føler livet aldri blir på stell.. Men godt å høre at det kan snu! Jeg bare klarer ikke å se det selv akkurat nå.. måtte bare lufte tankene mine litt Bra at du lufter tankene! Mye bedre det enn å sitte å føle deg helt alene i situasjonen! Men situasjonen din høres ikke bra ut 😕 kan du få hjelp av kommunen? Du har jo barn og er i fare for å miste boligen din, det kan godt hende du er en god kandidat til å få hjelp der altså! Husker jeg prøvde det selv, men jeg fikk avslag fordi jeg ikke hadde barn 😅 Barnet ditt må ha et sted å bo, og det er høyt prioritert hos kommunen! Syntes du skal ta kontakt med de og høre Feriene du har tatt med barna på hørtes jo koselig ut 😊 Jeg selv hadde vært super fornøyd om jeg hadde fått en slik ferie da jeg var ung 😅 Og der er sikkert mye morro barn kan gjøre på camping! Særlig hvis det er ved vannet 😊 og sikkert få seg nye venner også? 😄 og med at de får reise utlands med far, så tenker jeg at ferie er godt dekket for de ❤️ Skjønner det med konfirmasjonen... foreldrene mine ga meg ingenting, men de ga meg lokale og mat til hele familien. Gaver fikk jeg nok av fra resten av familien min 😊 Og du skal jo ikke stå for det helt alene heller, for det er jo en far inne i bildet! Og han høres ut som har litt bedre økonomi enn deg, så det vil nok løse seg. Det er ikke sikkert det blir så dyrt som du tror! Kanskje du kan snakke med din side av fanilien at dere spleiser på en bunad (om det er en jente) 😊 så kan penge gaver komme fra fars side av familien 🙈 De pengene kommer barnet til å bruke opp med tiden, men den bunaden har hun hele livet ❤️ Sant det at ting koster penger så eldre de blir.... men er de 15 år oh om det er noe dyrt de ønsker seg, f eks en jakke, så kan du tilby dem å kjøpe en mindre dyr jakke. Så kan du gi dem et valg, at om de vil ha en dyrere jakke, så kan de skaffe seg en helgejobb og kjøpe den selv. Få frem at det ikke går på at du ikke har lyst, men at du ikke har råd. De kommer nok til å syntes det er kjipt, men de har selv mulighet til å skaffe det selv. Og det må jo også føles godt når de engstelig selv har råd til å kjøpe den spesielle dyre jakka 😄 Og det gir dem en god start på livet med at man må jobbe for å klare seg, det gir dem et sunt syn på det + det gir dem en god cv 😊 Jeg har ptsd selv, så forstår deg godt. selvfølgelig skal barna dine ha det beste i hele verden, og det er deg det ❤️ Så ta vare på deg selv og gå til behandling ❤️ Det er det beste du kan gjøre for dem og deg! Du gjør ting i riktig retning, selv om du ikke er helt i mål enda 😊 Så mitt råd er å fortsette i behandling og ta kontakt med husbanken! Anonymkode: 80aa5...846 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare kjøp alt barna skal ha BRUKT. Mye fint som gis bort også. Barneting er dyrt og de har mer behov for det når de blir eldre som du skriver, ja. Kan du ikke jobbe overtid? Eventuelt leie ut huset? (Og flytte hjem til foreldrene dine, kun for en liten periode). Og selge masse på Finn, det er utrolig hva folk kjøper! Slet med PTSD før jeg også, og hadde dårlig økonomi. Men, nå har det heldigvis snudd i riktig retning. 100.000 kr er ikke så mye, det er det samme som å bruke 500 kr 200 ganger. Når man stykker det ned sånn føler jeg det er lettere å se hvor fort penga «flyr». Du trenger «kun» å spare 500 kr 200 ganger. Mange elver blir til en stor. Har du noe å spare på matbudsjettet? Kjøpe for eksempel forst Prince makaroni og First Prince fiskepinner (rimelig middag, og ungene merker garantert ikke forskjell). Bare der kan det være en 500 lapp eller to å spare 🙂 Anonymkode: efa8b...6df Jeg tror nok ts trenger større endringer for å fikse situasjonen enn råd på hvordan klare å fortsette med å bare overleve... er ikke så lett å jobbe overtid og belaste hennes ptsd med enda mer stress... da er det heller bedre at ts bruker overskuddstid på å være i behandling slik at hun kan føle seg som en bedre mor. Store livsendringer tror jeg heller ikke ville hjulpet problemet nå... da tror jeg heller mer på at husbanken kan hjelpe henne med penger. Å selge flere ting når man allerede føler så stort på fattigjenter, tror jeg at man gjør vondt verre... Anonymkode: 80aa5...846
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå