AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Er det noe å gjøre for å få bukt med problemet? Har det blitt undersøkt av lege og funnet en løsning? Begynner å bli lei av å sove på sofaen eller måtte kaste gubben på sofaen, det føles ikke bra men jeg blir altså så rasende av den snorkinga, jeg orker ikke høre på det. Jeg har brukt hvit støy og ørepropper til en viss bedring, nå kan jeg ikke bruke ørepropper pga barn jeg må høre. Hvilken preparater, eller behandling har dere god erfaring med? Fant dere noen gang ut hvorfor du snorker? Gi meg håp! Anonymkode: ad6b6...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 FØLER MED DEG ❤️ Pappa snorker og det hørtes gjennom hele huset. Han måtte slanke seg for at det skulle bli bedre. Han kunne også stoppe puste og fikk en maskin han skulle sove med, men det gadd han ikke lenger da vektnedgang hjalp Eksen min snorket også, ikke noe preparater hjalp, sovemedisin gjorde det verre. Anonymkode: 9b754...940
Voksenmann Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Er det noe å gjøre for å få bukt med problemet? Har det blitt undersøkt av lege og funnet en løsning? Begynner å bli lei av å sove på sofaen eller måtte kaste gubben på sofaen, det føles ikke bra men jeg blir altså så rasende av den snorkinga, jeg orker ikke høre på det. Jeg har brukt hvit støy og ørepropper til en viss bedring, nå kan jeg ikke bruke ørepropper pga barn jeg må høre. Hvilken preparater, eller behandling har dere god erfaring med? Fant dere noen gang ut hvorfor du snorker? Gi meg håp! Anonymkode: ad6b6...ce3 Jeg tar litt nesespray før jeg legger meg. Funker som bare det men jeg er ikke en "tung snorker". 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Min kjæreste snorker, jeg beordret han til øre-nese-hals 3 mnd ut i forholdet, og han fikk påvist moderat søvnapné og fikk cpap-maskin som han bruker hver natt. Da snorker han ikke, og den hjelper han å puste riktig som er bra for helsa hans, samt at maskinen er helt lydløs så det blir ingen forstyrrelser på natta. De få gangene han må sove uten cpap (feks på telttur eller om han glemmer den når vi overnatter borte) snorker han også mye mindre eller ingenting fordi han automatisk puster mer riktig nå. Anonymkode: 4b7d2...046 3
Pinto2013 Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 Snorkeskinne har hjulpet mannen min veldig, og er selvfølgelig veldig behagelig for meg også. Han sover bedre og mer effektivt. Han fikk det dekket av det offentlige etter å målt antall pustestopp, o2-opptak osv. Startet hos fastlege, henvisning til øre-nese-hals, og der ble det vurdert at han fylte kriteriene for å få skinne. Dermed kunne han kontakte tannlege med kompetanse på området. Det tar litt tid å bli vant med skinna, da den drar underkjeven litt fram. Og den sitter stramt på tennene.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 Jeg må innrømme at det var noe av det minst sjarmerende med min eks. En ting er at man snorker, det kan man som regel ikke noe for. Men det er jo mye å gjøre med det! Det gadd aldri han for han fikk jo sove hver natt så at jeg ikke fikk sove, ja det var kun mitt eget problem. Nå var det jo andre ting som førte til brudd der, men det hjalp ikke akkurat. Er det vanlig? At snorke-gutta ikke gidder gjøre noe med det fordi det "ikke er deres problem at andre ikke får sove"? Jeg hadde hatt kjempedårlig samvittighet dersom jeg visste at noe jeg gjorde holdt min partner våken/vekket hver eneste natt og hadde gjort alt jeg kunne for å stoppe at jeg gjorde det. Kjære snorkere: Vis litt empati for partneren din!! Det tar på etter flere år med å ikke få sove/bli vekket! Anonymkode: 0ff57...dbb 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Jeg bruker nesespray mot snorking. Typen min syns det hjelper :) Anonymkode: 5ccf5...1da
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg må innrømme at det var noe av det minst sjarmerende med min eks. En ting er at man snorker, det kan man som regel ikke noe for. Men det er jo mye å gjøre med det! Det gadd aldri han for han fikk jo sove hver natt så at jeg ikke fikk sove, ja det var kun mitt eget problem. Nå var det jo andre ting som førte til brudd der, men det hjalp ikke akkurat. Er det vanlig? At snorke-gutta ikke gidder gjøre noe med det fordi det "ikke er deres problem at andre ikke får sove"? Jeg hadde hatt kjempedårlig samvittighet dersom jeg visste at noe jeg gjorde holdt min partner våken/vekket hver eneste natt og hadde gjort alt jeg kunne for å stoppe at jeg gjorde det. Kjære snorkere: Vis litt empati for partneren din!! Det tar på etter flere år med å ikke få sove/bli vekket! Anonymkode: 0ff57...dbb Min er heldigvis ikke sånn.. Han så jeg var trøtt idag så har selv innrømmet at noe må gjøres, så jeg har håp om at det skal bli bedre! Så da får han ta en tur til legen og se om det er søvnapne eller om han bare er en snorker I første omgang, også får vi ta det derfra! Takk for råd, jeg vet ikke hva slags hjelpemidler som finnes der ute annet enn hva man får kjøpt på apoteket og som ikke funker.. Anonymkode: ad6b6...ce3
Uredd Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Alskens medikamenter og operasjoner fungerer ikke. Kun humbug. "Snorkeskinne" kan fungere på noen. Den gjør omtrent det samme som man gjør for å gi frie luftveier på bevisstløse personer i forbindelse med hjerte lunge redning. Det eneste som garantert fungerer er CPAP. Dette er en maskin som sørger for overtrykk i luftveiene, og derved forhindrer kollapsen som gir snorking. Maskinen kan kjøpes for rundt 10k, eller man får av hjelpemiddelsentralen etter henvisning. Mitt råd er uansett å gå til legen og bli utredet for dette. Søvnapnè er ofte underliggende, og du bør være oppmerksom på om han i tillegg til snorkingen også har pustestans.
Paradoxx Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Jeg gikk øre nese hals, ble sendt til operasjonsbordet, fiksa ikke en dritt utenom at jeg hadde det jævlig 1-2 uker
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Snorkende partner er ett helvete, rett og slett. Jeg dumpa to stk utelukkende grunnet snorking. Søvn er utrolig viktig, nærmest ubetalelig! Ikke minst når man får barn: 80% søvnmangel i 2 år, og hvis man i tillegg har en snorkende partner..! Vekker både babyen og deg!! Anonymkode: a7c66...da9 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Snorkende partner er ett helvete, rett og slett. Jeg dumpa to stk utelukkende grunnet snorking. Søvn er utrolig viktig, nærmest ubetalelig! Ikke minst når man får barn: 80% søvnmangel i 2 år, og hvis man i tillegg har en snorkende partner..! Vekker både babyen og deg!! Anonymkode: a7c66...da9 Amen sister... Kommer ikke til å dumpe gubben for det da, hvertfall når han viser seg villig til å gjøre noe med det.. Men det er altså ren terror Anonymkode: ad6b6...ce3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Uredd skrev (8 timer siden): Det eneste som garantert fungerer er CPAP. Dette er en maskin som sørger for overtrykk i luftveiene, og derved forhindrer kollapsen som gir snorking. Jo, den fungerer flott så lenge den brukes. Min erfaring er at den ikke brukes. Så her ble det separate soverom, og søvnen min har aldri vært bedre! Anonymkode: 58e80...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Bose sleepbuds er svaret og forbannelsen Anonymkode: dae1c...03d
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 Vi snorker begge to. For hans del våkner han så og si aldri av snorkinga mi. Jeg kan innimellom våkne av hans snorking, men bare jeg snur på meg slutter han å snorke. Ingen av oss har trengt å ligge på sofaen av den grunn. Vi blir begge tett i nesa om natta. Jeg bruker både allergitabletter og nesespray med både antihistaminer og kortison, så mer får jeg ikke gjort. Anonymkode: 7acd5...40f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #16 Skrevet 16. juni 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Snorkende partner er ett helvete, rett og slett. Jeg dumpa to stk utelukkende grunnet snorking. Søvn er utrolig viktig, nærmest ubetalelig! Ikke minst når man får barn: 80% søvnmangel i 2 år, og hvis man i tillegg har en snorkende partner..! Vekker både babyen og deg!! Anonymkode: a7c66...da9 Jeg kan på en måte godt forstå deg, spesielt om de ikke gidder å gjøre noe med det! Men hadde du prøvd å sove i et annet rom? Kan det være et alternativ i framtiden? Jeg sover også utrolig lett om nettene og sover 100% bedre alene og spesielt om partneren snorker så er det et helvete. Anonymkode: 0ff57...dbb
Uredd Skrevet 16. juni 2021 #18 Skrevet 16. juni 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Jo, den fungerer flott så lenge den brukes. Min erfaring er at den ikke brukes. Så her ble det separate soverom, og søvnen min har aldri vært bedre! Anonymkode: 58e80...fa6 Å bruke den eller ikke er et valg. Å snorke er det ikke, så vi snakker om to helt forkjellige ting her. Løsningen finnes.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #19 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 0.29): Er det noe å gjøre for å få bukt med problemet? Har det blitt undersøkt av lege og funnet en løsning? Begynner å bli lei av å sove på sofaen eller måtte kaste gubben på sofaen, det føles ikke bra men jeg blir altså så rasende av den snorkinga, jeg orker ikke høre på det. Jeg har brukt hvit støy og ørepropper til en viss bedring, nå kan jeg ikke bruke ørepropper pga barn jeg må høre. Hvilken preparater, eller behandling har dere god erfaring med? Fant dere noen gang ut hvorfor du snorker? Gi meg håp! Anonymkode: ad6b6...ce3 Jeg snorket tidligere og hørtes ut som et sagbruk. Situasjonen var til stor plage for kona og samlivet - og grunnlag for søvnmangel hos oss begge og store konflikter. Jeg ble henvist av fastlege til sykehus for utredning. Det viste seg at jeg har søvnapne og over et pustestopp i minuttet hele natten gjennom. Jeg fikk pustemaskin som jeg sover med. Nå sover jeg kjempegodt og er uthvilt, det samme med kona. Vi begge skulle ønske at jeg hadde tatt steget og ordnet opp før. Av preparater er det ingenting som virker. Sjekk tilstanden hos fastlege/sykehus og gjør noe med det. Da får man livskvaliteten tilbake. Anonymkode: 38966...016
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jo, den fungerer flott så lenge den brukes. Min erfaring er at den ikke brukes. Så her ble det separate soverom, og søvnen min har aldri vært bedre! Anonymkode: 58e80...fa6 Jeg skrev lengre nede i tråden. Det er et valg man må ta. Jeg sover alltid med cpap. Hver eneste gang man ikke bruker den er snorkeproblemet tilbake på sekundet. Anonymkode: 38966...016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå