Gå til innhold

Jeg er helt knust etter «date» med 3 personer - han valgte henne foran meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er en fyr jeg liker fra jobb og vi har møttes av og på hjemme hos han. Vi har vært opptatt på hver vår kant en måneds tid men idag spurte han om å treffes. Jeg sa jeg kunne gjerne treffe en av vennene hans også hvis han ville siden det egentlig var planlagt tidligere. Det endte med at jeg ble femte hjulet på vogna. Han var mest interessert i henne hele veien og på slutten av dagen ba han henne med på øl, pizza og overnatting hjemme hos han. Skal nevnes at han har prøvd å nærme seg meg, holde hender, hinte til sex osv men jeg har vært ganske kald og avvisende da jeg er usikker av natur. Men det er uansett ifølge dem ikke noe mer mellom dem enn vennskap. 

Må si det er utrolig vondt at han inviterte henne og ikke meg. Er sur på meg selv for at jeg ba han ta med en venn. Hvorfor ba han meg treffe han uansett når han velger henne? Jeg er høy, blond og pen og får masse oppmerksomhet fra menn mens hun er liten og mørkhåret og det er helt klin umulig at han synes at hun er mer tiltrekkende enn meg. Jeg får masse oppmerksomhet fra menn generelt på byen, av fremmede som sjekker meg opp osv og hun gjør ikke (sa hun selv). 

Hvorfor valgte han henne? Er han virkelig mer interessert i henne eller føler han seg avvist av meg og prøver å gjøre meg sjalu? 

Anonymkode: d237e...7e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Natta nå trollmor😊

Anonymkode: 49037...f2d

• Liker 34
Skrevet

Han synes vel personligheten hennes er mer attraktiv da. Kanskje han foretrekker brunetter, hva vet jeg... Lei av å bli avvist. Spør han. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er kald og avvisende og hun ikke er det. I tillegg er du ikke en god venninne som omtaler hun slikt, og måten du fremstiller deg på er heller ikke positiv.

Hvorfor skal han løpe etter noen som viser null interesse for han? 

Anonymkode: e0dff...4b5

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Natta nå trollmor😊

Anonymkode: 49037...f2d

Hvorfor troll? Dette er helt seriøst ment. Hva tenker du?

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Han synes vel personligheten hennes er mer attraktiv da. Kanskje han foretrekker brunetter, hva vet jeg... Lei av å bli avvist. Spør han. 

Men han inviterte jo bare meg, hvorfor spørre meg når han kunne spurt henne? Når han uansett brukte mer tid på henne enn meg? Han er 2 meter og hun er 150 så er ikke bare dette med brunette som slår inn. Jeg er 180 og han sa han ville foretrekke noen på min høyde en gang vi var hos han tidligere. De har kjent hverandre i 10 år og det er ikke noe annet mellom dem enn vennskap, tviler på at de lyver. Men likevel valgte han henne.

Lei av avvisning? Hvorfor tror du det? Men han spurte likevel om å treffes, synes det var litt rart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi du er kald og avvisende og hun ikke er det. I tillegg er du ikke en god venninne som omtaler hun slikt, og måten du fremstiller deg på er heller ikke positiv.

Hvorfor skal han løpe etter noen som viser null interesse for han? 

Anonymkode: e0dff...4b5

Men de har ikke en greie uansett så synes det er rart han velger en venninne ovenfor meg? Han får jo ikke noe forhold eller sex av henne heller. Jeg har aldri møtt henne før så vi er ikke venninner. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men han inviterte jo bare meg, hvorfor spørre meg når han kunne spurt henne? Når han uansett brukte mer tid på henne enn meg? Han er 2 meter og hun er 150 så er ikke bare dette med brunette som slår inn. Jeg er 180 og han sa han ville foretrekke noen på min høyde en gang vi var hos han tidligere. De har kjent hverandre i 10 år og det er ikke noe annet mellom dem enn vennskap, tviler på at de lyver. Men likevel valgte han henne.

Lei av avvisning? Hvorfor tror du det? Men han spurte likevel om å treffes, synes det var litt rart.

Han inviterte vel ikke bare deg da hun også var tilstedet. Hvordan ellers skulle hun ha dukket opp.

Hva er det du ikke forstår? Du var avvisende - de har vært venner i ti år, da er det da ganske normalt å "velge" henne, uansett hva enn dem skulle finne på. 

Hvorfor har du et oppheng i høyde? Dette minner mer om en bitter trolletråd for å rakke ned på høye kvinner. 

Endret av CorvusCorax
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men de har ikke en greie uansett så synes det er rart han velger en venninne ovenfor meg? Han får jo ikke noe forhold eller sex av henne heller. Jeg har aldri møtt henne før så vi er ikke venninner. 

1 du er kald og avisende, så han har utelukket deg det sier seg selv 

2 du har aldri møtt henne før, så du kjenner henne ikke. Du har ingen forutsetning for at de ikke kommer til å ligge sammen, eller at det kommer til å utvikle seg til et forhold 

3 at hun har brunt hår og er 150cm, har ingenting med saken å gjøre 

4 Det kan være han har allerede utviklet følelser for henne, ser kun på deg som kompis 

Anonymkode: 8565a...dbd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Han inviterte vel ikke bare deg da hun også var tilstedet. Hvordan ellers skulle hun ha dukket opp.

Hva er det du ikke forstår? Du var avvisende - de har vært venner i ti år, da er det da ganske naturlig å "velge" henne, uansett hva enn dem skulle finne på. 

Hvorfor har du et oppheng i høyde? Dette minner mer om en bitter trolletråd for å rakke ned på høye kvinner. 

Han inviterte bare meg først men jeg spurte om å møte en av vennene hans siden vi for noen uker siden egentlig hadde planer om det uten at det ble noe av. Så det var jeg som tok initiativet til at hun ble med egentlig.

Ja men det merkelige er at han spurte om å møte meg og ikke henne denne kvelden men pga mitt ønske ble hun med og han valgte å ta med seg henne hjem isteden. Han kunne jo ha droppet meg og bare spurt om å treffe henne når han uansett valgte henne. Det er det jeg ikke skjønner.

Rakke ned på høye kvinner? Det er jeg som er 180 og hun er 150 mens han er 2 meter. Han har sagt han gjerne skulle hatt noen på min høyde så tror han selv foretrekker høye siden han selv er høy.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er avvisende, kanskje han brukte henne for å gjøre deg sjalu?

For å få fart på deg?

(Utseende spiller liten rolle, menn tar det meste på to ben. Om du er høy, lav, brunette eller blondine. )

Anonymkode: 7f998...262

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

1 du er kald og avisende, så han har utelukket deg det sier seg selv 

2 du har aldri møtt henne før, så du kjenner henne ikke. Du har ingen forutsetning for at de ikke kommer til å ligge sammen, eller at det kommer til å utvikle seg til et forhold 

3 at hun har brunt hår og er 150cm, har ingenting med saken å gjøre 

4 Det kan være han har allerede utviklet følelser for henne, ser kun på deg som kompis 

Anonymkode: 8565a...dbd

Hvorfor inviterer han meg da hvis han har avskrevet meg uansett? Hvorfor invitere meg men velge henne fordi jeg foreslo at hun kunne bli med?

De har kjent hverandre lenge og tviler på at de lyver. De sa at hvis de fortsatt var single når de var 40 så ville det kanskje bli noe men at de nå trives som venner. Hvorfor lyve om det hvis det er noe mer? Han har sagt til meg at han leter etter kjæreste så det er jo rart å si hvis det er noe mellom dem. 

Det har noe med saken å gjøre når han har sagt han foretrekker høye kvinner og i tillegg sa det igjen da han ga henne en klem foran meg, altså at høydeforskjellen ville bli for stor.

Tviler, de har kjent hverandre i 10 år og om det ikke er blitt noe til nå tror jeg ikke det skjer noe. Jeg pleier ikke å havne i vennekategorien akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er høy, blond og pen og får masse oppmerksomhet fra menn. Jeg får masse oppmerksomhet fra menn generelt på byen, av fremmede som sjekker meg opp osv og hun gjør ikke (sa hun selv). 

Det er noe å trakte etter mener du? Menn går ofte etter høye og blonde fordi de er «lettere». 

Anonymkode: 5fecc...656

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke glad for at du fant ut at han foretrekker noen andre før det ble noe mer mellom dere ? :klo:

Og liten brunette kan da lett være mer tiltrekkende enn høy og blond. Det handler om personlighet og kjemi. 

Se deg om etter en annen mann, du. Han her er nok forelska i venninna si, men hun er kanskje ikke helt «der» enda. De har jo allerede avtalt at de skal bli sammen dersom de er single når de blir 40, så han syntes jo at hun er tiltrekkende. Like greit å finne ut av det først som sist.

Anonymkode: cc794...af6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er en fyr jeg liker fra jobb og vi har møttes av og på hjemme hos han. Vi har vært opptatt på hver vår kant en måneds tid men idag spurte han om å treffes. Jeg sa jeg kunne gjerne treffe en av vennene hans også hvis han ville siden det egentlig var planlagt tidligere. Det endte med at jeg ble femte hjulet på vogna. Han var mest interessert i henne hele veien og på slutten av dagen ba han henne med på øl, pizza og overnatting hjemme hos han. Skal nevnes at han har prøvd å nærme seg meg, holde hender, hinte til sex osv men jeg har vært ganske kald og avvisende da jeg er usikker av natur. Men det er uansett ifølge dem ikke noe mer mellom dem enn vennskap. 

Må si det er utrolig vondt at han inviterte henne og ikke meg. Er sur på meg selv for at jeg ba han ta med en venn. Hvorfor ba han meg treffe han uansett når han velger henne? Jeg er høy, blond og pen og får masse oppmerksomhet fra menn mens hun er liten og mørkhåret og det er helt klin umulig at han synes at hun er mer tiltrekkende enn meg. Jeg får masse oppmerksomhet fra menn generelt på byen, av fremmede som sjekker meg opp osv og hun gjør ikke (sa hun selv). 

Hvorfor valgte han henne? Er han virkelig mer interessert i henne eller føler han seg avvist av meg og prøver å gjøre meg sjalu? 

1. Dersom du har avvist ham gang på gang er det naturlig at han nå trenger mer bekreftelse fra deg enn tidligere for å prøve igjen. Ingen synes det er kjekt å bli avvist uansett om man er "usikker av natur" eller bare et vanlig menneske.

2. Det at du ber han ta med en venn bidrar til å heve terskelen iht punk 1. Å insistere på å ha men en chaperone ville jeg tatt som et hint om du ikke ønsker romanse. Sekundært gjør det det enda mer skremmende å prøve seg/bli avvist da man har en tilskuer til dette. 

3. Det er ikke nødvendigvis slik at han "velger" henne. Men i enhver setting vil de mer utadvendte og selvsikre ha større suksess enn personer som gjerne er i motsatt ende av spektrumet. Hva skulle han egentlig ha gjort når hun først var der?

Jeg tror den beste løsning er at du faktisk tar initiativ nå mens jernet fremdeles er varmt. Det eneste positive du fikk ut av dette er at du er blitt sikrere i din sak at han kan være noe for deg (for ellers ville du vel ikke blitt sjalu?). 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hele historien høres utrolig klønete ut. Du burde ikke ha invitert med venner av ham, før dere har et litt mer avklart forhold, og i hvertfall ikke en kvinnelig venn.  Og den kjølige usikkerheten din, kan fort virke som ingen interesse.  

Ta en ordentlig samtale om dette, så finner du ut hvor dere står.

Anonymkode: 324d4...ac0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Uavhengig av om vi hadde en tidligere avtale om å ha med flere/venn på møtet, så hadde jeg blitt ganske skuffet og sett på det som en form for avvisning hvis jeg spurte en fyr jeg likte om vi skulle treffes (kun han og jeg) hvorpå han foreslår at jeg skal ta med kompisen min. Da hadde jeg gjort som fyren i dim historie, pratet mest med den jeg var tryggest på og kjente til; nemlig min kompis. Dét sagt så hadde nok ikke det møtet blitt noe av i det hele tatt, jeg hadde bare sagt at da dropper vi det hvis du absolutt vil ha med andre. 

PS, du høres ikke ut som noen drømmedame som glatt innrømmer at du er avvisende og samtidig snakker dritt om denne jenta mens du fremsnakker deg selv og ditt ytre. Da hjelper det ikke å si at du er usikker av natur, med mindre du er 10 år gammel da. Selvfølgelig skal du få liv til å være usikker, men da kan du ikke klandre han for at han lar deg være når du er avvisende. Så må du slutte å snakke dritt om andre, for det er virkelig verdens mest uflatterende egenskap. 

Anonymkode: bd9aa...ddb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Men hva da valgt henne? De er venner, pizza og overnatting kan jo noen ganger være vanlig med venner. Hvis du er kjølig og avvisende så er det jo klart at han vil ha med henne hjem på pizza. Hvis du ønsker mer av denne fyren så må du invitere til romantikk- ikke «ta med en venn» og være avvisende. 

Anonymkode: e2952...477

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor inviterer han meg da hvis han har avskrevet meg uansett? Hvorfor invitere meg men velge henne fordi jeg foreslo at hun kunne bli med?

De har kjent hverandre lenge og tviler på at de lyver. De sa at hvis de fortsatt var single når de var 40 så ville det kanskje bli noe men at de nå trives som venner. Hvorfor lyve om det hvis det er noe mer? Han har sagt til meg at han leter etter kjæreste så det er jo rart å si hvis det er noe mellom dem. 

Det har noe med saken å gjøre når han har sagt han foretrekker høye kvinner og i tillegg sa det igjen da han ga henne en klem foran meg, altså at høydeforskjellen ville bli for stor.

Tviler, de har kjent hverandre i 10 år og om det ikke er blitt noe til nå tror jeg ikke det skjer noe. Jeg pleier ikke å havne i vennekategorien akkurat. 

De er vel FF også skjuler han det med å påstå det aldri ville gått.

Min FF er også 2 meter, men puler 150-180, brunetter og blondiner.

Menn puler hva som helst, og sier det du vil høre. Sier vel til hun lille at du er for høy da.

Get over it, høl er høl.

Og han vil ikke ha noen av dere, men liker vel at dere konkurrerer om oppmerksomheten hans.

Anonymkode: 7f998...262

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når du både er avvisende mot han og så foreslår at han skal ta med seg en venninne av han når dere skal møtes, så er det jo helt rimelig at han tror at du ikke er interessert i han. Kan jo hende han var litt skuffet over det, men så kjenner han jo henne andre godt og synes det var hyggelig. Trenger ikke være noe mer i det. Du får heller prate med om det og være ærlig på hva du ønsker og føler. Du har jo sendt tydelige signaler som nesten alle vil tolke som at du ikke er interessert i noe mer. 

Anonymkode: 20cb5...bb4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...