AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Ny kjæreste. Bra fyr, snill, kjekk alt det der. Men gir alt for lite bekreftelse i forhold til hva jeg er vant med. Jeg vil gjerne få det til å funke med han, vi har det gøy sammen, jeg liker han og jeg tror jeg vet at han liker meg ganske mye også. Noe sier han jo.. men så altfor lite. Jeg blir så usikker på hva han tenker og føler. Jeg vet han vil være sammen med meg, men jeg vet virkelig ikke hvorfor, for det har han aldri sagt. Han har sagt at han ikke er så flink på å formidle følelser og at han har hørt de samme tingene fra tidligere forhold. Hvordan få han til å snakke? Er det best å droppe ut av dette nå? Han sier han vil være bedre på det, men hvordan får jeg han til å prate?? Savner så veldig å høre noen fine ord fra han Dere damer som er sammen med menn som er slik, hvordan vet dere at han elsker dere, synes dere er «verdens flotteste» og at han ikke kan se for seg livet uten dere, når han aldri sier det? Og dere menn som er slik, hvorfor er det så vanskelig? Anonymkode: 73a63...fc6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Eksen min er sånn. Det holdt i noen år, mens jeg forklarte det bort for meg selv. Til slutt orket jeg ikke mer. Det ødela meg å være i et sånn forhold. Anonymkode: ab736...b18 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Er i et sånt forhold, på godt og vondt. Jeg tror mer på handling enn ord, så for min del går det fint. Men, jeg må ærlig innrømme at jeg har hatt mine tvil. Det jeg savner, er å kunne " tømme meg" og føle den herlige " her deles alt og intet tema er tabu eller for kjedelig eller ukomfortabelt" Fikk en wake up call da en eks kom til byen og vi tok en kaffe. Jeg fikk endelig muligheten til å snakke ferdig om ting som i mitt eget hjem anses som dårlig energi. Jeg kunne snakke om fortvilelse rundt feks arbeidssituasjon under pandemien. Kom hjem fra møtet som et nytt menneske. Vet min kjære aldri vil endre seg. Tenk deg om. Min snakkesalige eks var ikke tilstrekkelig på en del andre behov, så har det bedre nå. Anonymkode: 46e42...5ec 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Alle damer er så opptatt av bekreftelse og meg, meg, meg. Er det like viktig for dere å gi bekreftelse til mannen? Anonymkode: 2c31e...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Alle damer er så opptatt av bekreftelse og meg, meg, meg. Er det like viktig for dere å gi bekreftelse til mannen? Anonymkode: 2c31e...8e8 Ts her. Ja. Jeg er ganske opptatt av å kunne si alle de tingene jeg tenker. Sier det hvis jeg synes han er deilig den dagen, fin i den shortsen, at jeg liker han så godt eller forteller han at jeg er glad for å ha han i livet etc. For meg er det helt naturlig å fortelle han om alle disse gode følelsene og jeg ser jo at han setter pris på det. Det bare kommer ikke så mye andre vei.. jeg føler jeg bare booster egoet hans og han tar i mot og trives med at jeg får han til å føle seg bra... Eller er det bare vanskelig for han å si? Jeg vet virkelig ikke om jeg klarer å leve med en sånn mann.. Jeg har inntrykk av at veldig mange norske menn er slik, jeg har andre erfaringer med utenlandske menn. Men de er ofte ikke like bra som norske menn kan være, på bunnen. Så, må jeg velge enten en som sjarmerer og kurtiserer eller en som er lojal og snill? Hvor finnes de som er begge deler? Anonymkode: 73a63...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så, må jeg velge enten en som sjarmerer og kurtiserer eller en som er lojal og snill? Hvor finnes de som er begge deler? Anonymkode: 73a63...fc6 Ofte må man det. Eller, litt mer det ene, ihvertfall. Man får ikke alt av alt i én person. Min kjæreste er ikke spesielt romantisk og det hender jeg savner det med ekser. Men jeg hadde problemer med dem som jeg ikke har med kjærsten. Kjæresten er ekstremt lojal og jeg synes det er rett ut sagt sexy. Han kan gjerne foreslå ting jeg kan bli bedre på, men sånn helt grunnleggende vil han alltid forsvare meg og støtte meg. Vi har også mye overlapping i hva vi tenner på. Og han kan snakke dypt om ting, men ikke helt som med eksene. Han kan ikke gi meg komplimenter på en måned og så 20 på ei uke, veldig avhengig av hvor han er liksom. Jeg gir ham nok mer jevn oppmerksomhet. Anonymkode: 4c9f7...8e0
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Jeg var sammen med en sånn. Grå og kjedelig. Han var slik med alle. Jeg syntes det var tungt, fordi jeg følte jeg måtte bære han på mine skuldre hver gang vi skulle noe hvor han ikke kjente noen. Måtte dra ting ut av han og hjelpe han i gang med samtaler. Med sine egne kompiser var han litt mer snakkesalig men der også var han veldig stille i forhold til de andre. Som du også skriver, følte meg som et nytt menneske når jeg snakket med andre. Og når det ble slutt mellom oss styrte jeg bevisst unna sjenerte mannfolk for det hadde jeg bare fått nok av. Ikke reagerte han noe særlig når det ble slutt heller. Var mer sånn "jaha, hvordan gjør vi det med det praktiske nå da" Dette er nå godt og vel 15 år siden og hender seg jeg møter på han. Veksler da noen ord for høflighetens skyld, og han er fremdeles like taus og kjedelig. Anonymkode: ffa43...ba8
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ny kjæreste. Bra fyr, snill, kjekk alt det der. Men gir alt for lite bekreftelse i forhold til hva jeg er vant med. Jeg vil gjerne få det til å funke med han, vi har det gøy sammen, jeg liker han og jeg tror jeg vet at han liker meg ganske mye også. Noe sier han jo.. men så altfor lite. Jeg blir så usikker på hva han tenker og føler. Jeg vet han vil være sammen med meg, men jeg vet virkelig ikke hvorfor, for det har han aldri sagt. Han har sagt at han ikke er så flink på å formidle følelser og at han har hørt de samme tingene fra tidligere forhold. Hvordan få han til å snakke? Er det best å droppe ut av dette nå? Han sier han vil være bedre på det, men hvordan får jeg han til å prate?? Savner så veldig å høre noen fine ord fra han Dere damer som er sammen med menn som er slik, hvordan vet dere at han elsker dere, synes dere er «verdens flotteste» og at han ikke kan se for seg livet uten dere, når han aldri sier det? Og dere menn som er slik, hvorfor er det så vanskelig? Anonymkode: 73a63...fc6 Ønsker du komplimenter eller en mann som er mer snakkesalig? Trådtittelen er litt villedende. Anonymkode: e4571...08a
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ønsker du komplimenter eller en mann som er mer snakkesalig? Trådtittelen er litt villedende. Anonymkode: e4571...08a Enig. Men det er fine ord hun vil høre. Det er slett ikke sikkert at det er så fint likevel, hvis mannen plutselig sier alt han tenker... Anonymkode: e7f21...b43
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 Gift med en slik. Har funnet ut at det passer meg bra da jeg er stikk motsatt han. Jeg trenger å lære og bare sitte i ro og mak sammen og gjøre ingenting og si ingenting. Ang komplimenter ol så Spørr jeg. Da får jeg ros og gode ord eller råd angående vanskelige ting i livet. Først når jeg la merke til at han har et annet kjærlighetsspråk ble dette lettere og leve med. Han henter meg te og lager meg mat når jeg er sliten. Masserer meg når han ser jeg trenger det og gir meg kyss og klemmer hver dag. Da vet jeg at han elsker meg, han trenger ikke komme med muntlige kjærlighetserklæringer. Han åpner seg mer om seg selv og sin fortid som tiden går, men det har tatt mange år. Men det er verdt det. Føler vi er blitt veldig nær hverandre, og vokser nærmere hverandre med tiden. Fantastisk følelse. Tror aldri jeg vil gå lei av han, for jeg lærer noe nytt om han hvert år. Visste ikke at han hadde vunnet masse pokaler i en kul sport før vi hadde vært gift i 4 år 😅 Anonymkode: 90320...a24 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Jeg er sammen med en lik. Fortvilende i begynnelsen, så leste jeg kjærlighetens fem språk. Lærte at handling/tjenester er hans måte å vise kjærlighet på. Nå ser jeg i handlingene hans hvor glad han er i meg. Middagen er alltid klar når jeg kommer fra jobb, han dekker alltid frokostbordet, passer på at favorittpålegget mitt er i hus. Han har også fått høre i tidligere forhold hvor rolig han er. Anonymkode: b8cc7...d44 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Min sambuar er litt sånn. Eg skjønar kva du savnar.. I mange situasjonar blir min nesten stum. Føler det blir lite respons, og føler tidvis at det eg seier er dumt, teit eller eit eller anna.. Så for min del har det ført til at eg snakkar mindre og deler mindre.. Eks: Meg: kva likar du med meg? Han: øøøhh Meg: det må vel vere nokke som du likar spesielt godt, og som gjorde at du feks valte meg og ikkje ei tilfeldig anna? Han: øøøhh.. Nei altså.. Men når det skal vere sagt, eg har eigentleg aldri følt meg meir elska enn det eg gjer no.. Blikket, handlingar, han steppar opp med ein gong eg treng hjelp.. Han ER her alltid for meg. No har vi vore i lag i snart to år, og eg føler vi er eit team. Men eg blir tidvis sprø over at han ikkje kan setje ord på følelsar eller snakke om utfordrande ting (kjapt "elskar deg", seier han innimellom). Så har ikkje så mange råd, men sjå på handlingar, blikk etc. Kjærlighetsspråk. Han er lik overfor ungane mine. Seier i grunn lite, men herjar og tullar med dei, bygger eit fanastisk leikehus til dei, etc. Så sånne ting gjer til at eg føler meg elska 🙂 Anonymkode: 0f134...868 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Ekte mannfolk er sånn. «Menn» som stør om seg med klissete komplimenter eller prater som skravlekjerringer har et x-kromosom for mye. Anonymkode: 34569...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ekte mannfolk er sånn. «Menn» som stør om seg med klissete komplimenter eller prater som skravlekjerringer har et x-kromosom for mye. Anonymkode: 34569...8ff Mann her. Tildels enig. Men du vet at det der er ytterpunktene? Anonymkode: e7f21...b43 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ekte mannfolk er sånn. «Menn» som stør om seg med klissete komplimenter eller prater som skravlekjerringer har et x-kromosom for mye. Anonymkode: 34569...8ff Ekte mannfolk som deg, Lothepus, henger på KG, det er overraskende! ☺️ Hilsen Ts Anonymkode: 73a63...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 Takk for mange gode innspill. Det er tydeligvis en ganske vanlig greie, siden så mange har like erfaringer.. jeg prøver å se etter de andre tegnene og de er jo der. Jeg skulle så ønske det fantes en måte å «åpne han opp» på.. kanskje jeg burde prøve med litt vin! Hehe Men ja, han gjør heller ikke mange ting for meg, slik dere beskriver. Men, kanskje små ting som å alltid spørre om han skal hente noe til meg eller å stryke og kose meg. Vi bor jo ikke sammen enda, så de gode sidene vil kanskje komme mere frem når vi blir nærere og har mer hverdag sammen. Disse mennene er kanskje aller best på det, fremfor date/nykjæresteperioden? Anonymkode: 73a63...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå