Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke hadde vi en uheldig hendelse her hjemme. Det startet tidlig på kvelden ved at samboeren spurte om jeg ville ha sex. Jeg svarte nei fordi jeg hadde en del jobb igjen samt husarbeid som måtte gjøres, og dermed ikke var helt i "mood". Han sa ok, og gikk i kjelleren for å game. 

Da jeg la meg sendte jeg en melding ned til han om at jeg var gira dersom han fortsatt var det. Han hadde da tatt seg en runk og ville/kunne ikke. Jeg sa ok, og at jeg fikk gjøre det samme da. Ingen sure miner. Etter ca 15 min har han ombestemt seg og vil allikevel. Jeg svarer at det er for sent, jeg er ferdig og ikke interessert i mer. Han spør om det er null sjanse, og jeg bekrefter det. En liten stund etter kommer han inn på soverommet og spør om jeg har lagt meg, og jeg svarer ja. Så går han i gang med å kysse meg på ryggen. Jeg var sikker på at han hadde skjønt greia, og bare ville være god og kose. Så er han plutselig mellom bena mine og jeg klarer ikke si nei igjen. Blir så overrasket over at han ikke har skjønt responsen min så langt, og føler på ett vis at jeg ikke kan avvise han igjen. Så lar han holde på, han penetrerer meg og kommer til slutt. Jeg sier bare underveis at jeg ikke klarer å komme igjen.

Jeg brast rett ut i gråt etter han var ferdig, og har følt meg så brukt etter dette. Er lei meg og skuffet og klarer ikke å se på han lengre. Han har ikke før i dag forstått at dette har blitt en stor greie for meg, men min opplevelse er at han mener jeg overdriver. Gjør jeg det? Kjenner på et stort tillitsbrudd jeg ikke vet hvordan jeg skal komme over. 

Kan legge til at vi pga barn har hatt mindre sex enn vanlig de siste 3 årene, og det er ofte jeg som er den som avviser/ikke har lyst. Tror dette gjorde det vanskelog for meg å stoppe han da han var i gang, da jeg ikke vil skuffe han gang på gang. 

Anonymkode: 66e8d...495

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For et underlig forhold.

Anonymkode: d2f5f...d61

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan jeg være enig i

Skrevet

Skriver som anonymbruker "for et underlig forhold". 

Jeg synes du overdriver, men det er min mening - men jeg er ikke deg. Det spiller ingen rolle hva andre tenker om saken. Det er dine følelser som teller. Syntes du det var ugreit, så var det det. Dere må kommunisere. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Vel, folk har ulike grenser for hva man tolerer eller ikke. For meg hadde dette vært en ikke sak om mannen min hadde befølt meg etter at det hadde vært såpass frem og tilbake med sex eller ikke. 

Tror jeg hadde latt han ha sex bare for noen ganger må man gi og ta litt i et forhold, og det er ikke alltid jeg har så lyst på sex i starten men så går det over etter litt kos og jeg nyter det. Jeg har heller ikke behov for å komme hver gang vi har sex.

Tror kluet for dere er å faktisk snakke sammen og komme frem til noe som funker for dere, synes det er litt merkelig å ta så på vei for dette egentlig men han må jo respektere deg. Ta en god prat sammen. 

Anonymkode: 9d4f4...9af

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han prøvde seg, og du sier aldri nei.

Og etterpå griner du og mener det er tilittsbrudd....

Ta deg sammen, du virker veldig vanskelig å være med.

Anonymkode: d3c04...eda

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forrige uke hadde vi en uheldig hendelse her hjemme. Det startet tidlig på kvelden ved at samboeren spurte om jeg ville ha sex. Jeg svarte nei fordi jeg hadde en del jobb igjen samt husarbeid som måtte gjøres, og dermed ikke var helt i "mood". Han sa ok, og gikk i kjelleren for å game. 

Da jeg la meg sendte jeg en melding ned til han om at jeg var gira dersom han fortsatt var det. Han hadde da tatt seg en runk og ville/kunne ikke. Jeg sa ok, og at jeg fikk gjøre det samme da. Ingen sure miner. Etter ca 15 min har han ombestemt seg og vil allikevel. Jeg svarer at det er for sent, jeg er ferdig og ikke interessert i mer. Han spør om det er null sjanse, og jeg bekrefter det. En liten stund etter kommer han inn på soverommet og spør om jeg har lagt meg, og jeg svarer ja. Så går han i gang med å kysse meg på ryggen. Jeg var sikker på at han hadde skjønt greia, og bare ville være god og kose. Så er han plutselig mellom bena mine og jeg klarer ikke si nei igjen. Blir så overrasket over at han ikke har skjønt responsen min så langt, og føler på ett vis at jeg ikke kan avvise han igjen. Så lar han holde på, han penetrerer meg og kommer til slutt. Jeg sier bare underveis at jeg ikke klarer å komme igjen.

Jeg brast rett ut i gråt etter han var ferdig, og har følt meg så brukt etter dette. Er lei meg og skuffet og klarer ikke å se på han lengre. Han har ikke før i dag forstått at dette har blitt en stor greie for meg, men min opplevelse er at han mener jeg overdriver. Gjør jeg det? Kjenner på et stort tillitsbrudd jeg ikke vet hvordan jeg skal komme over. 

Kan legge til at vi pga barn har hatt mindre sex enn vanlig de siste 3 årene, og det er ofte jeg som er den som avviser/ikke har lyst. Tror dette gjorde det vanskelog for meg å stoppe han da han var i gang, da jeg ikke vil skuffe han gang på gang. 

På tide å steppe opp kommunikasjons ferdighetene der hjemme? Måten du babler på er det ikke rart han ikke skjønner. Du må si ting rett ut, ikke hinte liksom.

Sier du nei, så hold deg til nei.

Anonymkode: e6207...a5f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Her var det dårlig kommunikasjon fra begge parter. Har dere vurdert en time eller to hos parterapaut eller sexolog for å løsne opp litt mellom dere, samt lære dere nå noen nyttige verktøy?

Anonymkode: 90ac6...ca0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes uansett ikke han skal blåse bort følelsene dine og si at du overdriver. Her er det jo DEFINITIVT noe dere må ta tak i!

Fra min side så tenker jeg at å prøve seg på partner ved å begynne å kysse er helt vanlig, og i et normalt godt forhold med god kommunikasjon så kan man forvente den andre part bare sier nei om den ikke vil. 

Du har følt at du ikke kan si nei, og det er vel også derfor du føler deg litt brukt? Men han kunne ikke vite at du ikke kunne si nei!! Du sa jo nei tidligere, så for hans del har du tilsynelatende ingen problemer med å avvise.

Du mener du har vært tydelig på at du ikke ville og at han ikke burde prøvd seg denne siste gangen, men du har jo vekslet mellom å ha lyst og ikke ha lyst. Som også er helt normalt, men ikke spesielt tydelig, beskjeden til han er jo egentlig at noen ganger går det og andre ikke, og om det ble sagt nei for en 15 min så kan det være ja nå. Det er ikke så rart han prøver seg igjen når signalene fra deg er at det gjelder bare å treffe akkurat riktig øyeblikk mellom nei-ene. Så han prøver lykken da, og som sagt så tenker jeg han antar du bare hadde sagt nei om du ikke ville? Å kalle det tillitsbrudd er å dra det for langt. Selv om det er noe "rapey" over å prøve seg når noen har sagt nei, så er dere er jo i et forhold hvor det skal gå an å snakke sammen

Så det er bare elendig kommunikasjon her, og mye er nok fra din side TS. Men han bør også høre på hva du har å si, dette må dere snakke sammen om. GRUNDIG. Det er jo ekstremt ødeleggende for sexlivet og forholdet når du sitter igjen med de følelsene du gjør nå, så hvis han avfeier det så blir det bare verre, til slutt vil du ikke ha sex med han i det hele tatt og opplever det nærmest som overgrep og sexpress.

Anonymkode: 092c1...970

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis samboeren min hadde sendt en sms fra et annet sted i huset og spurt om vi skulle ha sex, så hadde jeg trodd at det hadde klikket for han. Og han vet gudskjelov bedre. Hva med å flørte litt, kjæle litt med hverandre og ta det derifra. Tror ikke de fleste blir så veldig tent av en sms med spørsmål om sex. 

Anonymkode: b97d2...1cf

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis samboeren min hadde sendt en sms fra et annet sted i huset og spurt om vi skulle ha sex, så hadde jeg trodd at det hadde klikket for han. Og han vet gudskjelov bedre. Hva med å flørte litt, kjæle litt med hverandre og ta det derifra. Tror ikke de fleste blir så veldig tent av en sms med spørsmål om sex. 

Anonymkode: b97d2...1cf

Nemlig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo like mye tillitsbrudd fra deg som fra han iom at du ikke kommuniserer! Hadde jeg prøvd meg på min samboer og vi hadde hatt sex han tilsynelatende var med på det for så etterpå finne ut at han ikke ville og laga en stor greie ut av det med gråt og fortvilelse så hadde jeg blitt både sjokkert og forbanna over at han ikke sa noe før vi hadde sex. 

Jeg vil ikke ha sex med noen som ikke vil. Og hvis mannen din er nogen lunde oppegående så vil ikke han det heller! 

Dere får lage en regel da TS om at før hver penetrering så skal dere ha verbalt samtykke. 

Anonymkode: 72b7f...036

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at jeg tydeligvis er på villspor. Og kanskje er det kommunikasjonen som egentlig plager meg, og at jeg føler jeg sier i fra men ikke blir lytta til. 

Grunnen til sms handler om avstanden fra stue/soverom og ned til kjelleren. Skjønner at det for mange kan føles unaturlig. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva dere mener med at hun ikke sa ifra? Hun sa jo at det ikke var sjans, og så har han sex med henne likevel? Var det ingen som fikk med seg setningen "Jeg svarer at det er for sent, jeg er ferdig og ikke interessert i mer. Han spør om det er null sjanse, og jeg bekrefter det." ??

Jeg synes ikke det virker som han respekterer grensene dine. Selv om dere er ganske vinglete begge to, men du har i hvert fall ikke gått over en grense. 

Anonymkode: eb7ae...cdc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner at jeg tydeligvis er på villspor. Og kanskje er det kommunikasjonen som egentlig plager meg, og at jeg føler jeg sier i fra men ikke blir lytta til. 

Grunnen til sms handler om avstanden fra stue/soverom og ned til kjelleren. Skjønner at det for mange kan føles unaturlig. 

TS

Det som føles unaturlig  og for meg veldig merkelig er at man spør hverandre om sex. Som om det var en kopp kaffe. Det er veldig usexy. Her i huset bygger det seg opp gradvis og ingen av oss har noen sinne vært i tvil om den andre vil eller ikke. Flørt, kyss - noen ganger stopper det der, andre ganger går det videre til sex. Min mann sørger uansett alltid for at jeg kommer først, det kunne aldri falle ham inn å bare penetrere meg og «holde på». Æsj!!!

Det finnes bedre menn der ute, TS.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Jeg reagerer ikke på sms fra ett sted i huset til et annet. Er vant med det.

Men reagerer på alt det andre. Her driver dere og går om hverandre, først vil han, så vil du, så klarer han å mobilisere på nytt, for din skyld, og så er det også galt, men du vil ikke si ordentlig fra. 

Dere har helt klart et problem med kommunikasjonen, særlig vedrørende sex. Jeg tror dere gjør lurt i å avtale at klokken da og da har dere sex - og så har dere det, uten å diskutere, verken med hverandre eller med dere selv. Litt som å avtale trening kl 17.00, uten å komme med unnskyldninger. 

Kvinner er ofte opptatt av at de for all del ikke skal la seg utnytte. Da blir det ofte mye intern diskusjon hvor man lurer på om den sexen man har er frivillig eller ikke. Så blir det til at man holder igjen til man er 100% sikker - og sånt blir det ikke mye sex av!

Jeg sier ikke nå at man skal la seg utnytte, men at man skal heller se på sex som noe begge har godt av. Har man god sex så styrker det forholdet, man sover bedre, blir penere, etc.

Jeg leser det han gjorde som et forsøk på å gi deg det du ville ha, og styrke deres forhold, ikke et forsøk på å bryte tilliten. 

Anonymkode: 919b4...aa1

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS

Jeg tror slike sms'er for å spørre om sex kan fungere helt fint i et forhold hvor sexlivet og kommunikasjonen er i en god balanse, men slik som du beskriver deres forhold ville jeg lagt denne metoden på hylla. Jeg tror dere må begynne å vise hverandre at dere er "in the mood", i stedet for å bare tekste noen ord på telefonen. For din del kan det gjøre at du får lyst litt oftere? Hverdagsflørtinga liksom, den er jo så viktig! Så utvikler det seg naturlig til sex når begge to er gira :)

Anonymkode: 90ac6...ca0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det som føles unaturlig  og for meg veldig merkelig er at man spør hverandre om sex. Som om det var en kopp kaffe. Det er veldig usexy. Her i huset bygger det seg opp gradvis og ingen av oss har noen sinne vært i tvil om den andre vil eller ikke. Flørt, kyss - noen ganger stopper det der, andre ganger går det videre til sex. Min mann sørger uansett alltid for at jeg kommer først, det kunne aldri falle ham inn å bare penetrere meg og «holde på». Æsj!!!

Det finnes bedre menn der ute, TS.

Her hjemme spør vi hverandre ofte om sex på melding 🤣 med huset fullt av barn i alle aldre (fra 3 til 11 år) er det ikke bare bare å stå og kline rundt om og se hvor det bringer. Men hvis jeg sender en melding om at jeg legger meg uten truse og det er fritt frem for mannen når han går og legger seg litt etter meg, så blir det iallfall noe på oss 🤣 (vi er flinke til å utnytte det når vi har huset for oss selv altså, da blir det litt mer sving over sakene..) 

Anonymkode: 07803...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Grunnen til sms handler om avstanden fra stue/soverom og ned til kjelleren.

Hvor stort hus har dere? Er dere i sinnsykt dårlig form????? Vi bor også i et gigantisk hus men greier da å karre meg ned hvis jeg er gira på sex. Sende tekstmld når man er i samme hus? Og "nå vil jeg, vil du? Neivel, nå vil jeg, men nå vil ikke jeg" 

Hahahaha ler meg i hjel 

Anonymkode: 89395...6d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom man sier nei til sex, ingen sjanse, og motparten vet at man allerede har onanert, så er det faktisk et overgrep at han tar for seg. At man lar seg overtale eller presse til sex er ikke det samme som at det er frivillig eller ønsket. Coersing heter det på engelsk. Det er press, og det er ødeleggende for den som presses og for relasjonen. 

Anonymkode: 67d1d...943

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...