AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Dere som har peiling på lover og regler, venninnen min blir plaget av eks kjæresten sin. Han har gjentatte ganger hacket Facebook profilen hennes og skrevet meldinger til andre ( altså fra hennes profil ). Han har stjålet pass, sertifikat og bil! Hun vet ikke hvor bilen er, den er gjemt og han har mistet lappen. Da de var sammen har han logget inn på bytt av fastlege på hennes side og byttet fastlegen uten hennes samtykke. Hvilke type brudd er dette som hun kan anmelde han for? Åpenlyst tyveri selvfølgelig, men det andre? Identitetstyveri? Anonymkode: 74e09...100
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dere som har peiling på lover og regler, venninnen min blir plaget av eks kjæresten sin. Han har gjentatte ganger hacket Facebook profilen hennes og skrevet meldinger til andre ( altså fra hennes profil ). Han har stjålet pass, sertifikat og bil! Hun vet ikke hvor bilen er, den er gjemt og han har mistet lappen. Da de var sammen har han logget inn på bytt av fastlege på hennes side og byttet fastlegen uten hennes samtykke. Hvilke type brudd er dette som hun kan anmelde han for? Åpenlyst tyveri selvfølgelig, men det andre? Identitetstyveri? Anonymkode: 74e09...100 Jeg vet ikke hvilke paragrafer av hvilke lover han har brutt, men det tror jeg ikke det er nødvendig å vite heller. Hun kan forklare politiet problemet, og så finner de de rette paragrafene å hekte anmeldelsen på. Evt. får hun beskjed om noe av det ikke er lovbrudd som kan anmeldes. Anonymkode: d9841...a62 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vet ikke hvilke paragrafer av hvilke lover han har brutt, men det tror jeg ikke det er nødvendig å vite heller. Hun kan forklare politiet problemet, og så finner de de rette paragrafene å hekte anmeldelsen på. Evt. får hun beskjed om noe av det ikke er lovbrudd som kan anmeldes. Anonymkode: d9841...a62 Enig men sjekk straffelovens paragraf 390. Anonymkode: 104c1...a8e
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dere som har peiling på lover og regler, venninnen min blir plaget av eks kjæresten sin. Han har gjentatte ganger hacket Facebook profilen hennes og skrevet meldinger til andre ( altså fra hennes profil ). Han har stjålet pass, sertifikat og bil! Hun vet ikke hvor bilen er, den er gjemt og han har mistet lappen. Da de var sammen har han logget inn på bytt av fastlege på hennes side og byttet fastlegen uten hennes samtykke. Hvilke type brudd er dette som hun kan anmelde han for? Åpenlyst tyveri selvfølgelig, men det andre? Identitetstyveri? Anonymkode: 74e09...100 det er vel ikke opp til denne personen å finne frem til paragrafer eller what ever! kontakt politiet og eller / en advokat, og så hjelper dem videre... Anonymkode: 249f9...467 1
Million Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 (endret) Herregud, jeg er så glad for at jeg aldri har vært så dum å dele passord etc med NOEN. Selv ikke ektefellen da jeg var gift. Hvis han eksen du beskriver "gjentatte ganger" har greid å "hacke" Facebook profilen hennes, så må hun virkelig ha et elendig hode for passord og dårlig fantasi? Det skal ikke mye til for å lage et passord han aldri vil kunne gjette. Så hvordan i huleste har han klart det gjentatte ganger? Bruker hun navnet på katta og sånt som passord, eller? Hun må sette seg ned og bytte passord på alt hun har, inkl nettbanken, og lage lange og vanskelige passord. Hun kan f.eks bruke en setning i en tilfeldig sang som passord. Eksempel: "Lisagikktilskolen" eller "Iwannaknowwhatloveis". Sleng på et par siffer til slutt for å gjøre det enda vanskeligere. Og ikke velg årstallet katten eller mora di er født.... Kontakt politiet for tyveri av bil og førerkort og pass. Anmeld. Få politiet til å holde utkikk etter bilen. Kanskje de har et slags register for ulovlige eller stjålne kjøretøy...? PS! Har hun skiftet lås så han ikke kan låse seg inn hjemme hos henne når hun ikke er tilstede...? Har han hatt nøkler, kan han ha laget kopi, så det hjelper ikke at hun har fått tilbake den nøkkelen hun ga han. Han kan låse seg inn hjemme hos henne og finne ut passord etc hun har skrevet ned på papir hjemme. Han høres ut som typen til å kunne gjøre noe sånt... Endret 15. juni 2021 av Million 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå