AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Ikke at det lukter surt eller vondt, men får ikke den friske skyllemiddel lukten etter vask. Bruker mengden som er anbefalt, så har ikke noe med det å gjøre. Er det noen som har noen tips ? Anonymkode: b0369...c17
newman01 Skrevet 15. juni 2021 #2 Skrevet 15. juni 2021 Vaske skuffen der du putter vaskemiddel og skyllemiddel, og kjøre en runde med OMO maskinrens på 90+ grader kan hjelpe. Hvor lenge siden er det du rengjorde maskinen? 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Du sier ingenting om hvilket vaskemiddel du bruker... Jeg bruker flytende vaskemiddel fra kiwi, og det lukter friskt. (Ingen skyllemiddel) Anonymkode: 9a35d...db5
B87C Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Slutt å bruk skyllemiddel en stund, vask tom maskin med edikk, det fjerner lukt, og når du har gjort det, så fyller du maskinen med klær og vaskepulver som er parfymefritt der vaskepulver skal, så tar du en kork ca med edikk der skyllemiddelet skal, gjør dette med alt av klær og tørk klærene ute, så skal du se at lukten forsvinner 😉 Når man over lengre tid bruker vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme kan man oppleve vondt lukt i klærene og i maskinen så mitt tips er å gå over til parfymefrie produkter og å tørke klærene ute så ofte du kan 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 B87C skrev (1 minutt siden): Slutt å bruk skyllemiddel en stund, vask tom maskin med edikk, det fjerner lukt, og når du har gjort det, så fyller du maskinen med klær og vaskepulver som er parfymefritt der vaskepulver skal, så tar du en kork ca med edikk der skyllemiddelet skal, gjør dette med alt av klær og tørk klærene ute, så skal du se at lukten forsvinner 😉 Når man over lengre tid bruker vaskemiddel og skyllemiddel med parfyme kan man oppleve vondt lukt i klærene og i maskinen så mitt tips er å gå over til parfymefrie produkter og å tørke klærene ute så ofte du kan 😊 TS sier jo at det ikke lukter vondt, det lukter bare ikke skyllemiddel selv om hun bruker skyllemiddel. Eddik lukter eddik, hadde aldri vasket klærne mine i det. En venninne bruker eddik til alt fordi hun har hørt at det fjerner lukt, men hele huset lukter jo bare sur eddik!! TS, hva med å bytte skyllemiddel? Eventuelt kan det være at du har litt dårlig luktesans? Hver gang jeg bruker skyllemiddel synes jeg det stinker ganske mye, så jeg bruker skyllemiddel uten lukt. 😛 Anonymkode: 6c157...23c 3 1
B87C Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS sier jo at det ikke lukter vondt, det lukter bare ikke skyllemiddel selv om hun bruker skyllemiddel. Eddik lukter eddik, hadde aldri vasket klærne mine i det. En venninne bruker eddik til alt fordi hun har hørt at det fjerner lukt, men hele huset lukter jo bare sur eddik!! TS, hva med å bytte skyllemiddel? Eventuelt kan det være at du har litt dårlig luktesans? Hver gang jeg bruker skyllemiddel synes jeg det stinker ganske mye, så jeg bruker skyllemiddel uten lukt. 😛 Anonymkode: 6c157...23c Nei men hvis det ikke lukter friskt så er det jo en lukt man ikke ønsker og jo eddikk løser dette, men det skal jo ikke brukes hele tiden, bare en periode for å "rense" plaggene.. Bruker man edikk til alt hele tiden ig har det stående rundom i huset så lukter det jo selvsagt edikk.. men som engangs bruk eller i ny og ne for å fjerne lukt så er det noe helt annet. Plagg blir til slutt "mettet", skyllemiddel skylles ikke skikkelig ut av klærene det blir liggende som en slags hinne, så etterhvert vil man oppleve uønsket lukt i klærene hvis man bruker skyllemiddel med lukt alltid hele tiden.. det beste er,om man bruker skyllemiddel , og ikke bruke det ved hver vask.
newman01 Skrevet 15. juni 2021 #7 Skrevet 15. juni 2021 Tror ikke jeg har brukt skyllemiddel på 10 år... Unødvendig produkt. Ødelegger dongeribukser og andre klær med stretch også 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 newman01 skrev (2 minutter siden): Tror ikke jeg har brukt skyllemiddel på 10 år... Unødvendig produkt. Ødelegger dongeribukser og andre klær med stretch også Man skal jo ikke bruke skyllemiddel på syntetisk stoff, bare bomull, ull, osv. Jeg bruker kun pulver på alt syntetisk, stretch er syntetisk. Jeg foretrekker bomullsklær og vasker det med Milo, noen ganger Milo skyllemiddel også. Anonymkode: 35f8f...f29
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): TS sier jo at det ikke lukter vondt, det lukter bare ikke skyllemiddel selv om hun bruker skyllemiddel. Eddik lukter eddik, hadde aldri vasket klærne mine i det. En venninne bruker eddik til alt fordi hun har hørt at det fjerner lukt, men hele huset lukter jo bare sur eddik!! TS, hva med å bytte skyllemiddel? Eventuelt kan det være at du har litt dårlig luktesans? Hver gang jeg bruker skyllemiddel synes jeg det stinker ganske mye, så jeg bruker skyllemiddel uten lukt. 😛 Anonymkode: 6c157...23c Skyllemiddel fungerer som annen parfyme. Man blir «immun» for lukten etter en viss tid. Så selv om man tror det ikke lukter skyllemiddel, så vil det stinke skyllemiddel for alle andre rundt. Eddik lukter ikke eddik om du bruker en kork i skyllemiddelkammeret. Da fjerner det lukt. Hvis du strør rundt deg med eddik i huset, er det klart at det vil lukte eddik. Det må jo skylles ut. Anonymkode: 997ba...548 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Man skal jo ikke bruke skyllemiddel på syntetisk stoff, bare bomull, ull, osv. Jeg bruker kun pulver på alt syntetisk, stretch er syntetisk. Jeg foretrekker bomullsklær og vasker det med Milo, noen ganger Milo skyllemiddel også. Anonymkode: 35f8f...f29 Milo på bomull? Blir det ikke seigt? Det er jo ullfett i Milo. Anonymkode: 997ba...548 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS sier jo at det ikke lukter vondt, det lukter bare ikke skyllemiddel selv om hun bruker skyllemiddel. Eddik lukter eddik, hadde aldri vasket klærne mine i det. En venninne bruker eddik til alt fordi hun har hørt at det fjerner lukt, men hele huset lukter jo bare sur eddik!! TS, hva med å bytte skyllemiddel? Eventuelt kan det være at du har litt dårlig luktesans? Hver gang jeg bruker skyllemiddel synes jeg det stinker ganske mye, så jeg bruker skyllemiddel uten lukt. 😛 Anonymkode: 6c157...23c Haha, hele huset lukter bare sur eddik😂 Nei har ikke dårlig luktesans. Har vasket tøy i en annen maskin og da kjente jeg lukta godt. Har prøvd å kjøre maskinen på 90 grader med eddik nå, så får se om det hjelper. Ts Anonymkode: b0369...c17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du sier ingenting om hvilket vaskemiddel du bruker... Jeg bruker flytende vaskemiddel fra kiwi, og det lukter friskt. (Ingen skyllemiddel) Anonymkode: 9a35d...db5 Har brukt litt forskjellig, men bruker stort sett vaskemiddel i pulverform. Men det har vel ikke noe å si på lukta av skyllemiddel. Anonymkode: b0369...c17
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Milo på bomull? Blir det ikke seigt? Det er jo ullfett i Milo. Anonymkode: 997ba...548 Bomull blir jo tørt det og. Bruker veldig lite, da. En halv kork. Anonymkode: 35f8f...f29
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 Enkelte hjem stinker jo av skyllemidler, har lagt merke til at det er mer harry familier som har slik lukt. Men det er bedre det enn stank. Anonymkode: 35f8f...f29
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Milo på bomull? Blir det ikke seigt? Det er jo ullfett i Milo. Anonymkode: 997ba...548 Det var nytt for meg, kan du linke til informasjon? Milo anbefales jo til all finvask. Anonymkode: e5c98...c09
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Skrevet 15. juni 2021 B87C skrev (3 timer siden): Nei men hvis det ikke lukter friskt så er det jo en lukt man ikke ønsker og jo eddikk løser dette, men det skal jo ikke brukes hele tiden, bare en periode for å "rense" plaggene.. Bruker man edikk til alt hele tiden ig har det stående rundom i huset så lukter det jo selvsagt edikk.. men som engangs bruk eller i ny og ne for å fjerne lukt så er det noe helt annet. Plagg blir til slutt "mettet", skyllemiddel skylles ikke skikkelig ut av klærene det blir liggende som en slags hinne, så etterhvert vil man oppleve uønsket lukt i klærene hvis man bruker skyllemiddel med lukt alltid hele tiden.. det beste er,om man bruker skyllemiddel , og ikke bruke det ved hver vask. Dette er bare tull. Jeg har vasket mine egne klær og familiens klær i over 30 år nå, og har brukt skyllemiddel like lenge. Har aldri opplevd vond lukt i klær pga det. Anonymkode: 4c6f5...835
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #18 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var nytt for meg, kan du linke til informasjon? Milo anbefales jo til all finvask. Anonymkode: e5c98...c09 Jeg ser nå at Milo vaskemiddel faktisk ikke inneholder lanolin, det er det bare Milo mykningsmiddel som gjør. Jeg bruker selv et annet vaskemiddel med lanolin for ullvask, og antok at Milo inneholdt det samme. Anonymkode: 997ba...548
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Virket det, ts? Anonymkode: 085f8...a08 Har ikke fått testet enda da jeg har vært borte i kveld. Får se om det ble bedre i morgen. Anonymkode: b0369...c17
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #20 Skrevet 16. juni 2021 Bruk makinrens og vask skuffer…. Anonymkode: 90291...264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå