Gå til innhold

Hva om 3 navn? Er det for mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bestemmer oss med mannen mkn på grunn av veldig forskellige smak. Eneste navnvi enige er faktisk 3 navn... fungerer det bra i norge? Skal bare ha 1 etternavn

Anonymkode: 695ea...5ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes ett navn er nok. To navn er greit hvis begge navnene skal brukes. Hva er vitsen liksom? 

Anonymkode: 92a4b...045

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det vel to mellomnavn. Vet ikke hvor vanlig det er, men minst ett av navnene kommer nok sjeldent til å bli brukt.

Anonymkode: dad17...e9f

AnonymBruker
Skrevet

Svenskene bruker jo det, så hvorfor kan en ikke bruke det i Norge. Er jo bare det ene navnet en bruker til det daglige uansett.

Anonymkode: 94306...f0d

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Svenskene bruker jo det, så hvorfor kan en ikke bruke det i Norge. Er jo bare det ene navnet en bruker til det daglige uansett.

Anonymkode: 94306...f0d

Hva skal du så med alle navna? Foreldrenes egotripp? Ørten slektninger skal æres?

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit med tre navn, men antakeligvis bare det første som vil bli brukt. Jeg har aldri møtt noen som bruker tre navn i dagligtale.

Anonymkode: 2f726...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen? 
Nå liker jeg best ETT fornavn og ETT etternavn. Mener man skal velge det etternavnet som er mest sjeldent/mest betydning.

Hva er vitsen med å hete Kai Aleksander Hansen blomberg, langt og unødvendig. Enda verre tre navn!

Sofie Nikoline Kornelia, kom her!

Anonymkode: 1a1e9...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer, men veldig upraktisk å bruke i hverdagen. Kjenner familie med flere barn som har 3-4 navn og de bruker kun første. MYE papirarbeid når alt skal fylles ut

Anonymkode: e602c...64f

AnonymBruker
Skrevet

Liker enkeltnavn best, dobbeltnavn går greit dersom man har et kort etternavn. 

Anonymkode: 91af3...457

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 64401...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...