Example Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Høie sa vel rett ut at de yngre må se de eldre fra kaia i sommer på ferger og cruise i sommer. Smittefaren er for høy til å tillate ubeskyttetede mennesker å være ombord. Da tenker jeg, hvem skal jobbe der? Næringen er vel allerede godt kjent for å hente inn utenlandsk arbeidskraft, men det får de vel neppe lov til i sommer. Så hvem skal vaske, lage mat og drifte disse skipene i sommer? Skal man oppfordre til matpakke og sette ut vaskeutstyr til passasjerene, og håpe på at man klarer å få på beina nok maskinopeartører over en viss alder, så båten kan gå? Man ser jo også for seg at vaksinepasset skal brukes til større arrangementer, hvor de besøkende under 50 også skal få æret en inngang om man står i kø i timesvis hver gang for å få seg en test. Vil det samme kravet stilles de ansatte? Det blir i så fall noen lange dager. Ikke for det, det er sikkert hyggelig å måtte teste seg hver dag, for å kunne gå på jobb. Da har man i det minste et lysende grønt vaksinepass på arbeidsdagene. 3
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Example skrev (9 minutter siden): Høie sa vel rett ut at de yngre må se de eldre fra kaia i sommer på ferger og cruise i sommer. Smittefaren er for høy til å tillate ubeskyttetede mennesker å være ombord. Da tenker jeg, hvem skal jobbe der? Næringen er vel allerede godt kjent for å hente inn utenlandsk arbeidskraft, men det får de vel neppe lov til i sommer. Så hvem skal vaske, lage mat og drifte disse skipene i sommer? Skal man oppfordre til matpakke og sette ut vaskeutstyr til passasjerene, og håpe på at man klarer å få på beina nok maskinopeartører over en viss alder, så båten kan gå? Man ser jo også for seg at vaksinepasset skal brukes til større arrangementer, hvor de besøkende under 50 også skal få æret en inngang om man står i kø i timesvis hver gang for å få seg en test. Vil det samme kravet stilles de ansatte? Det blir i så fall noen lange dager. Ikke for det, det er sikkert hyggelig å måtte teste seg hver dag, for å kunne gå på jobb. Da har man i det minste et lysende grønt vaksinepass på arbeidsdagene. Tror nok at ungdommer som vanligvis jobber på sånne festivaler og lignende, heller skrur ned forbruket og klipper plenen til naboen enn å gå gjennom det helvetet der. Da får pensjonistene drive og servere hverandre, kjøre cruiseskip og vaske om bord. 4
Gjest Laffatus Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Ferien i Norge og utlande er avlyst fhi vill folk skal ha vaksine sommer .Det vil si folk skal ha hjemme ferie . https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/OQwWrA/sommerferie-paa-naaler
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Laffatus skrev (1 minutt siden): Ferien i Norge og utlande er avlyst fhi vill folk skal ha vaksine sommer .Det vil si folk skal ha hjemme ferie . https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/OQwWrA/sommerferie-paa-naaler Neida, vi drar på ferie. Nå er det varslet at det blir 1 million færre doser av Pfizer, og at litt økt leveranse av Moderna ikke vil dekke dette. Både jeg og mannen er under 45 og bor i en kommune som måtte gi fra seg vaksiner for å vaksinere festglade 18-åringer i Oslo. Så vi får nok ikke tilbud om vaksine før nærmere jul. 4
Gjest Laffatus Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 (endret) ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Neida, vi drar på ferie. Nå er det varslet at det blir 1 million færre doser av Pfizer, og at litt økt leveranse av Moderna ikke vil dekke dette. Både jeg og mannen er under 45 og bor i en kommune som måtte gi fra seg vaksiner for å vaksinere festglade 18-åringer i Oslo. Så vi får nok ikke tilbud om vaksine før nærmere jul. De skal blande vaksiner slik det kun blir en uke seinere en vannlig.😊 Endret 14. juni 2021 av Laffatus
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Laffatus skrev (1 minutt siden): De skal blande vaksiner slik det kun blir en uke seinere en vannlig.😊 Og vår kommune holder enda på med gruppa 65+. Så blir det to uker når det ikke vaksineres, fordi man ikke har nok ansatte. Mange i helsevesenet har alt for mange uker ferie overført fra i fjor da det stod på som verst, så de MÅ ta ut ferie i år. Etter dette begynner man med 55-64, så 45-54, så 18-25, og så, helt til sist, kommer vi i gruppa 25-44. Tror du virkelig at de rekker alt dette på fire uker? 5
Gjest Laffatus Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Og vår kommune holder enda på med gruppa 65+. Så blir det to uker når det ikke vaksineres, fordi man ikke har nok ansatte. Mange i helsevesenet har alt for mange uker ferie overført fra i fjor da det stod på som verst, så de MÅ ta ut ferie i år. Etter dette begynner man med 55-64, så 45-54, så 18-25, og så, helt til sist, kommer vi i gruppa 25-44. Tror du virkelig at de rekker alt dette på fire uker? Nei jeg trude seriøst de fleste kommet lengere .
ItchyBitchySpider Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 Laffatus skrev (6 minutter siden): Nei jeg trude seriøst de fleste kommet lengere . Dessverre ikke. I Oslo får Liv (18) vaksine – i Troms må Marit (63) vente – VG 1
zemer Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Example skrev (7 timer siden): Høie sa vel rett ut at de yngre må se de eldre fra kaia i sommer på ferger og cruise i sommer. Smittefaren er for høy til å tillate ubeskyttetede mennesker å være ombord. Da tenker jeg, hvem skal jobbe der? Næringen er vel allerede godt kjent for å hente inn utenlandsk arbeidskraft, men det får de vel neppe lov til i sommer. Så hvem skal vaske, lage mat og drifte disse skipene i sommer? Skal man oppfordre til matpakke og sette ut vaskeutstyr til passasjerene, og håpe på at man klarer å få på beina nok maskinopeartører over en viss alder, så båten kan gå? Man ser jo også for seg at vaksinepasset skal brukes til større arrangementer, hvor de besøkende under 50 også skal få æret en inngang om man står i kø i timesvis hver gang for å få seg en test. Vil det samme kravet stilles de ansatte? Det blir i så fall noen lange dager. Ikke for det, det er sikkert hyggelig å måtte teste seg hver dag, for å kunne gå på jobb. Da har man i det minste et lysende grønt vaksinepass på arbeidsdagene. Dette har jeg lurt på en stund også. 1
Anbefalte innlegg