AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 For et år siden glemte jeg å legge inn noen timer arbeid på meldekortet. Utgjorde ca 3000kr. Oppdaget det ikke før jeg fikk utbetalingen, så jeg rettet opp meldekortet og tok kontakt med nav og ga beskjed så fort jeg merket det. Nå har det gått et år og jeg har enda ikke fått noe tilbakebetalingskrav. Er det noen som vet hvor lang tid sånt pleier å ta? Vil jo gjerne gjøre opp for meg. Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #3 Skrevet 15. juni 2021 Hat du lagt merke til om du har fått mindre utbetalt noen uker+ etter henvendelsen din til NAV? Anonymkode: 29f4c...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #4 Skrevet 15. juni 2021 Jeg har en lignende sak fra i fjor høst. Der var det veileder som fortalte meg at jeg skulle rette opp på neste meldekort "så ordner alt seg". Dette viste seg å være feil, da jeg ikke hadde jobbet mer enn jeg skulle. Jeg fikk brev om feilutbetaling nylig, men fordi beløpet var så lite (ca likt ditt) ble det ikke noe krav om å ordne opp. Men skjer det samme igjen blir det oppstyr. Siden jeg ikke orker mer styr med systemet og elendig veileder (som jeg uansett ikke kommer til å få gjennomslag på) lar jeg være å gjøre noe med det. Anonymkode: d989d...7c2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #5 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en lignende sak fra i fjor høst. Der var det veileder som fortalte meg at jeg skulle rette opp på neste meldekort "så ordner alt seg". Dette viste seg å være feil, da jeg ikke hadde jobbet mer enn jeg skulle. Jeg fikk brev om feilutbetaling nylig, men fordi beløpet var så lite (ca likt ditt) ble det ikke noe krav om å ordne opp. Men skjer det samme igjen blir det oppstyr. Siden jeg ikke orker mer styr med systemet og elendig veileder (som jeg uansett ikke kommer til å få gjennomslag på) lar jeg være å gjøre noe med det. Anonymkode: d989d...7c2 Ah, ok. Så du måtte ikke betale tilbake noe? Det er jo litt rart. Jeg har ikke hørt noe og det var i starten av juni 2020 Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #6 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hat du lagt merke til om du har fått mindre utbetalt noen uker+ etter henvendelsen din til NAV? Anonymkode: 29f4c...8fc Ikke noe merkbart, nei. Gikk i full jobb rett etterpå, for så å bli sykemeldt noen måneder også permittert igjen. Kan jo selvfølgelig ha blitt trukket innimellom, men burde vel fått beskjed? Holdt samtidig på å betale ned forskuddet, kan de ha lagt det inn der? Synes det har gått så lang tid nå. Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #7 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 9.35): Jeg har en lignende sak fra i fjor høst. Der var det veileder som fortalte meg at jeg skulle rette opp på neste meldekort "så ordner alt seg". Dette viste seg å være feil, da jeg ikke hadde jobbet mer enn jeg skulle. Jeg fikk brev om feilutbetaling nylig, men fordi beløpet var så lite (ca likt ditt) ble det ikke noe krav om å ordne opp. Men skjer det samme igjen blir det oppstyr. Siden jeg ikke orker mer styr med systemet og elendig veileder (som jeg uansett ikke kommer til å få gjennomslag på) lar jeg være å gjøre noe med det. Anonymkode: d989d...7c Ser også det står at nav kan kreve rente på tilbakebetalingskrav, men må jeg da betale rente for ett år +(alt ettersom når de sender meg krav) når det er de som bruker lang tid på behandling? Jeg ga beskjed dagen etter pengene ble mottatt.. Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #8 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: b5029...dd7 Oi, det skjedde noe her. Ser også det står at nav kan kreve rente på tilbakebetalingskrav, men må jeg da betale rente for ett år +(alt ettersom når de sender meg krav) når det er de som bruker lang tid på behandling? Jeg ga beskjed dagen etter pengene ble mottatt.. -ts Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #9 Skrevet 16. juni 2021 Ring nav og sjekk om det ligger en åpen sak på det. Anonymkode: 516ad...4cc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #10 Skrevet 16. juni 2021 Du kan jo redigere meldekort. Uansett ikke noen krise, du får evt krav om å betale tilbake. Jeg hørte aldri noe, etpar år siden. Slapp av helt av, er ikke farlig. Handler kun om at du evt må betale tilbake. Ikke vær redd Det er bare penger. Anonymkode: e3c9c...dc7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #11 Skrevet 16. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan jo redigere meldekort. Uansett ikke noen krise, du får evt krav om å betale tilbake. Jeg hørte aldri noe, etpar år siden. Slapp av helt av, er ikke farlig. Handler kun om at du evt må betale tilbake. Ikke vær redd Det er bare penger. Anonymkode: e3c9c...dc7 Redigerte det, så fort jeg ble oppmerksom på det. Hehe, sant, håper bare ikke jeg må betale masse renter fordi nav er trege. Anonymkode: b5029...dd7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2021 #12 Skrevet 17. juni 2021 Jeg fikk brev en gang fra NAV om at jeg hadde fått for mye utbetalt i barnetillegg over en tid. Dette ville de ha tilbakebetalt. Javel, jeg visste ikke at jeg hadde fått noe barnetillegg en gang, men godtok det som sto i brevet og antok de har vel rett. Ventet og ventet på kravet. Det drøyde og drøyde. Endelig, etter ett og ett halvt år kom plutselig kravet om tilbakebetalingen. Tenk at det skulle ta dem halvannet år å kreve tilbake de tusenlappene!? NAV er notorisk TREIGE. De fikk pengene samme uka av meg. Anonymkode: f1c90...379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå