Gjest yorkie Skrevet 10. september 2005 #1 Skrevet 10. september 2005 Hei. Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med mitt problem. Jeg har en Yorkshireterrier på 1, 5 år. Jeg har hatt henne i ca tre mnd. Hun er verdens snilleste og søteste, bortsett fra når det kommer ukjente mennesker eller hunder innenfor hennes synsfelt. Dette er spesielt problematisk når vi er ute og går tur. Hun begynner å dra et ganske langt stykke før vi møter forbipasserende, og stresser seg veldig opp. I det vi går forbi bjeffer hun og drar mot personen. Hvis hun får mulighet så biter hun gjerne. Det samme er det med andre hunder. Dette er fryktelig slitsomt både for meg og henne. Det er jo som regel ikke lite folk man møter. Noen ganger møter vi de samme flere ganger, og de skjønner jo ikke hvorfor vi ikke stanser og hilser. Hva kan jeg gjøre for og få henne til å slutte med dette? Er ganske fortvilt. Mvh. hundeeier
Gjest Violetta Skrevet 10. september 2005 #2 Skrevet 10. september 2005 Jeg ville kontaktet en hundeekspert for å ta tak i problemet så fort som mulig. Det høres skummelt ut at hun biter.
sushigirl Skrevet 10. september 2005 #3 Skrevet 10. september 2005 Enig med Violetta, dette må du ta tak i med en gang, og finne ut hva problemet er, før noe alvorlig skjer. En hund som biter er aldri bra. Vet du hvor hunden kom fra, kan du snakke med oppdretterne, og høre om de andre fra hennes kull er likedan? I min barndom hadde vi en hund som var aggressiv, den ble avlivet etter å ha bitt ei lita jente i fjeset. Heldigvis fikk hun bare bittmerker, som grodde fort. Etter bare noen måneder var hele kullet han kom fra, avlivet. Alle hundene var aggressive, tror de fant ut at det var innavl.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #4 Skrevet 12. september 2005 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=138100&hl=
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå