Gå til innhold

Stakk av fra karantenehotell. Ikke hørt noe, og nå er det gått 1 måned

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Poster her under "forbruker, jus og økonomi", fordi det gjelder egentlig ikke "koronavirus".

Jeg ble innsatt på karantenehotell for rundt 1 måned siden. Etter 3 dager innså jeg hvor livsfarlig det var der (smittevernet var en vits, og det var innsatte der fra hele verden - ikke bare fra Europa). Jeg leste de nye retningslinjene fra regjeringen til karantenehotellene datert 9. mai der det ble presisert at det måtte være ekstra nøye på smittevern dersom det også var innsatte fra andre land enn i Schengen. Og hotellet jeg bodde på (og kommunen), hadde tydeligvis ikke fått med seg dette. Eller de ga blaffen. Så jeg stakk av. Det siste jeg hørte var noen som ropte: "Vi anmelder deg til politiet. Vær klar over konsekvensene!". 

Så har jeg lest i flere nyhetssaker at andre som har stukket av/rømt har blitt oppringt etter få timer. 

Jeg har ikke hørt noe som helst. Ingen har ringt. Ingen har sendt sms. Eller epost. Eller brev. Og nå er det 1 måned siden jeg stakk av. 

Er spent på om andre også har opplevd det samme? Altså ikke hørt noe? 

En politianmeldelse er jo ganske alvorlig. Mitt liv er uansett verdt mye mer enn de 20.000 i bot som jeg ble truet med. 

Anonymkode: e1eb4...fed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner andre som aldri sjekket inn på karantenehotell, selv om de skulle vært der. De ble ropt etter de og, «vi anmelder deg! Du får 20 000 i bot!».

Ikke hørt noe. (De hadde ikke vedtatt boten hvis de hadde fått en.)

Mitt inntrykk er at de gir bøter til de som fremstår litt enkle eller lite kranglete, fordi de vedtar bøtene i stedet for å blande inn advokat. 
Har og lagt merke til at når det diskuteres på forum og jodel om at folk dropper karantenehotell, så tar det ikke lange tiden før nrk har en nyhetssak om noen som fikk bot . 

Anonymkode: ad2e0...83d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hører sikkert ikke noe siden det er så lenge siden. Bra du stakk, karantenehotell er ulovlig uansett så ikke vedta om du får bot 

Anonymkode: 42c5e...100

• Liker 3
Skrevet

Bra, hvis de tar kontakt så nekt å uttale deg. Ikke gå inn i en diskusjon/avhør, så blir det henlagt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle disse sakene blit henlagt; om det blir gjort sak ut av det.

Selv landet 3 ganger på OSL, testet negativt hver gang. Så gått til toget :) Ene gangen prøvde en vekter å stoppe meg, men han hadde ikke lov til det. Det forstod han.

Men de fleste er jo feige, står ikke opp for sine rettigheter.  Lar seg gjete som en sau, så betale penger for å bo på et smittehotel med elendig mat/forhold.

MYE tryggere hjemme :) 

Anonymkode: 56ae8...a9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte også å dra fra karantenehotellet da jeg kom hjem fra landet jeg har bodd i for å flytte tilbake til Norge. Jeg hadde tenkt å sjekke inn, men på flyplassen og på bussen til hotellet så jeg enormt mange smittevernsregler bli brutt, (samtidig som andre ting ekstremt strengt) og på hotellet ble vi satt på et rom for å fylle ut skjemaer hvor alle delte penner og det fantes ikke håndsprit NOE STED. Jeg fikk ikke tillatelse til å gå til et toalett for å vaske hendene, da jeg måtte vente til etter innsjekkingsprossessen. Ved resepsjonsdisken ble det heller ikke brukt håndsprit mellom de forskjellige reisende og en av de hotellansatte hostet og tørket snørr med ermet. 

Jeg valgte å si at jeg skulle dra hjem, fordi jeg føler meg tryggere der. Ingen har ringt her heller, det er nå to uker siden. Jeg har for ordens skyld holdt meg i fullstendig isolasjon og fått mat levert på døren. 

Anonymkode: c396b...bb6

• Liker 5
Skrevet

Alt vi har oppnådd i Norge er bygget på tillit. Velfersstaten er bygget på tillit. Karantenehotell-ordningen derimot er dannet pga. mistillit.

Hva skjer? Har ikke politikerne tillit til folket? Etter politikerne en etter en brøt reglene, så er det jo de vi ikke bør ha tillit til.

Jeg har egentlig sluttet å irritere meg over politikken, fordi demokratiet tillater alle å stemme, og her har vi resultatet: en dum regjering (som representerer et dumt flertall i folket).

Om du ikke har sett den, så se den nå: Johan Golden - Demokrati: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett kjæresten min på over 1 år og har lyst å reise i sommer. Redd for å måtte på karantenehotell da jeg har hund hjemme som jeg ikke kan være unødvendig lenge borte fra. Jeg vurderer også å droppe karantenehotell, men er veldig redd for å få bot.

Anonymkode: f5f76...ca9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 21.39):

Poster her under "forbruker, jus og økonomi", fordi det gjelder egentlig ikke "koronavirus".

Jeg ble innsatt på karantenehotell for rundt 1 måned siden. Etter 3 dager innså jeg hvor livsfarlig det var der (smittevernet var en vits, og det var innsatte der fra hele verden - ikke bare fra Europa). Jeg leste de nye retningslinjene fra regjeringen til karantenehotellene datert 9. mai der det ble presisert at det måtte være ekstra nøye på smittevern dersom det også var innsatte fra andre land enn i Schengen. Og hotellet jeg bodde på (og kommunen), hadde tydeligvis ikke fått med seg dette. Eller de ga blaffen. Så jeg stakk av. Det siste jeg hørte var noen som ropte: "Vi anmelder deg til politiet. Vær klar over konsekvensene!". 

Så har jeg lest i flere nyhetssaker at andre som har stukket av/rømt har blitt oppringt etter få timer. 

Jeg har ikke hørt noe som helst. Ingen har ringt. Ingen har sendt sms. Eller epost. Eller brev. Og nå er det 1 måned siden jeg stakk av. 

Er spent på om andre også har opplevd det samme? Altså ikke hørt noe? 

En politianmeldelse er jo ganske alvorlig. Mitt liv er uansett verdt mye mer enn de 20.000 i bot som jeg ble truet med. 

Anonymkode: e1eb4...fed

Du bør være litt forsiktig med å poste sånne ting, du er kanskje anonym for oss men ikke dersom noen blir provoserte og bestemmer seg for å ta dette videre...

Anonymkode: f9049...316

Skrevet

Visste ikke at det var så dårlige forhold på karantenehotell.  Da skjønner jeg at folk stikker av med mindre det er for andre grunner som at de bare driter i hele karantenen og gjør masse ting etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Politiet har ikke kapasitet eller ønske om å straffeforfølge dette. Etter 4.5 hadde de ikke hjemmel heller. Regjeringen gikk i mot FHI sine anbefalinger. 

Anonymkode: b9f5e...736

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du bør være litt forsiktig med å poste sånne ting, du er kanskje anonym for oss men ikke dersom noen blir provoserte og bestemmer seg for å ta dette videre...

Anonymkode: f9049...316

Det er ingen å ta det videre til…

Anonymkode: b9f5e...736

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
?mynonA skrev (13 timer siden):

Alt vi har oppnådd i Norge er bygget på tillit. Velfersstaten er bygget på tillit. Karantenehotell-ordningen derimot er dannet pga. mistillit.

Hva skjer? Har ikke politikerne tillit til folket? Etter politikerne en etter en brøt reglene, så er det jo de vi ikke bør ha tillit til.

Godt poeng ang politikerne! De forstår ikke bruken av ordet tillit.

Men det er vel tydelig at karantenehotell+kontroll-regimet ved grensen egentlig er en straff for å hindre at folk reiser utenlands, og ikke pga mistillit som regjeringen påstår? (+ hotell eierne håver sikkert inn enorme summer fra velferdsstaten. En bransje som ellers sliter.)

De som driter i karantenen i utgangspunktet, bryr seg ikke noe mer pga dette regimet.

Samtlige av de jeg kjenner som har vært utenlands siste månedene forteller at de ble behandlet som kriminelle av politiet ved innreise til landet. Og heldigvis begynner historiene nå og lekke ut i pressen.

Anonymkode: ad2e0...83d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...