Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble singel i går. Dvs, han sa han var usikker av følelsene sine. Jeg har merket det i månedsvis, at han ikke føler det samme. Han sa i går at noen ganger vil han være med meg, andre ganger ikke. Så jeg ba ham finne ut av det. Så brøt kontakten. Dvs, han sendte meg melding på kvelden, med at vi snakkes i dag. Men jeg svarte ikke. Jeg er lei av å alltid være den som reparerer forholdet, som skal være den som nærmest trygler ham om å elske meg. De dagene er forbi. Han får finne ut hva han faktisk vil. Og jeg er jo ikke dum, han vil ikke ha meg lenger. Så jeg må bare innse at jeg er singel. Ikke sant jeg kan kalle meg det nå? IKKE det at jeg har en eneste tanke om å finne noen andre. Menn er jeg ferdig med. 

Anonymkode: dfd35...84b

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan kommer man seg videre? Dette er forferdelig vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ble singel i går. Dvs, han sa han var usikker av følelsene sine. Jeg har merket det i månedsvis, at han ikke føler det samme. Han sa i går at noen ganger vil han være med meg, andre ganger ikke. Så jeg ba ham finne ut av det. Så brøt kontakten. Dvs, han sendte meg melding på kvelden, med at vi snakkes i dag. Men jeg svarte ikke. Jeg er lei av å alltid være den som reparerer forholdet, som skal være den som nærmest trygler ham om å elske meg. De dagene er forbi. Han får finne ut hva han faktisk vil. Og jeg er jo ikke dum, han vil ikke ha meg lenger. Så jeg må bare innse at jeg er singel. Ikke sant jeg kan kalle meg det nå? IKKE det at jeg har en eneste tanke om å finne noen andre. Menn er jeg ferdig med. 

Si det rett ut at det er over, vær tindrende klar på det at du ikke ønsker å fortsette forholdet. Det klarer du men noen få ord, så er du singel på en redelig måte. "han skal finne ut" og i mellomtiden? Du har jo bestemt deg så vær klarere i din tale og gå videre i livet ditt. Du har helt rett at en som vingler med sine følelser ikke er noe å holde på med, en ting er om det skjer en gang tidlig i forholdet, vingle videre så er det slutt! Om mannen er frisk i topplokket burde han han ha funnet ut av dette for lenge siden. Når han ikke klarer det? Da har han ikke de dype rette følelsene. Da kan man ikke drive et forhold videre heller.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo ikke bestemt meg. Jeg skulle ønske han elsket meg, slik han gjorde. Og jeg merker jo at han ikke elsker meg lenger, men her er jeg da. Desperat. Har gitt ham inntrykk av at jeg venter her på han, tror jeg. Skikkelig tiltrekkende.🙄 Jeg vet bare at hvis jeg ringer ham og sier det er over, så trekker han vel bare på skuldrene og puster lettet ut. MEN JEG VIL IKKE DET SKAL VÆRE SLIK og jeg har tydeligvis ingen respekt for meg selv.

• Liker 1
Skrevet

Ja, du er singel.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det beste du kan gjøre for deg selv er å vise respekt for deg selv og gå videre. Si til han at det er slutt, da han ikke viser at det er deg han vil ha og at du må være med en som er helt sikker. Da kommer han til å snu tipper jeg, dersom du trekker deg helt ut. Det kan nok gi han følelsen av at han mister deg.

Anonymkode: 06fde...aae

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har jo ikke bestemt meg. Jeg skulle ønske han elsket meg, slik han gjorde. Og jeg merker jo at han ikke elsker meg lenger, men her er jeg da. Desperat. Har gitt ham inntrykk av at jeg venter her på han, tror jeg. Skikkelig tiltrekkende.🙄 Jeg vet bare at hvis jeg ringer ham og sier det er over, så trekker han vel bare på skuldrene og puster lettet ut. MEN JEG VIL IKKE DET SKAL VÆRE SLIK og jeg har tydeligvis ingen respekt for meg selv.

Du har et håp om at du kan endre han! Noe mange kvinner har faktisk når de er i dårlige forhold. Det er naivt. Du kan aldri endre han, det må han gjøre selv. Du kan aldri bidra en gang. Du trenger egentlig ikke ringe han en gang. Du bare blokkerer og går videre. Anse deg selv som singel og ikke rør dette rotet videre. Det er vel det aller beste for begge to tenker jeg. Nå er du på vei inn i et hekt, et falskt håp om kjærlighet. Ikke gjør dette mot deg selv.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Synes ikke det er din business å gjøre det slutt, for å være helt ærlig. Hadde bare oppført meg som om jeg var singel*, og hvis han lurte, så hadde jeg sagt at han oppførte seg jo ikke som noen kjæreste, så dermed regnet ikke du med at han var det.

Det er alltid denne ene pliktoppfyllende i hvert forhold, som tilmed påtar seg oppgaven med å gjøre det slutt når den andre vil ende forholdet.

Ikke bit på.

Ikke vær den som dumper han slik at han skal slippe.

Endret av ~ m a u d e ~
*= mener selvfølgelig ikke at du skal flørte med andre etc., da må du i så fall gjøre det ordentlig slutt 
  • Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa i går at noen ganger vil han være med meg, andre ganger ikke.

På hvilken måte? Han sikter ikke til alenetid? Det er ofte man ønsker å være litt alene eller finne på andre ting uten at det vil si man har mistet interessen. Noen er introverte og trenger tid for å lade opp batteriene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er singel hvis du slår opp. Du ba han finne ut av det. Hvis dere var sammen på det tidspunktet du sa det, så er dere vel fortsatt sammen til én av dere sier noe annet.

Anonymkode: 93dcf...813

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du er singel hvis du slår opp. Du ba han finne ut av det. Hvis dere var sammen på det tidspunktet du sa det, så er dere vel fortsatt sammen til én av dere sier noe annet.

Men skal det være hennes business å gjøre det slutt?

Det er jo ikke hun som vil ut.

Jeg sier gi beng i dette, slipp kontrollen, overlat suppa til han.

For alt du vet, trådstarter, så er det nettopp fordi du tar kontrollen at han ikke lengre vet hva han føler. Han blir jo et barn når du hele tiden overtar. Overlat ting til han, som om han var en voksen mann, som selv må ta ansvar i livet sitt. Det er jo tross alt det han er. Kanskje er du så heldig at det er det som skal til for at han faller for deg igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er så utrolig vondt å ha det på denne måten! Men hva ville du gitt en du var glad i for et råd om du leste det du skrev? 

Stå opp for deg selv, gjør det slutt, og hold på det. Ikke la han vingle og ta deg tilbake når det passer han. 

Stor klem, det blir bedre. 

Anonymkode: 9e7f7...399

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (6 timer siden):

Men skal det være hennes business å gjøre det slutt?

Det er jo ikke hun som vil ut.

Ja, det er det. Selv om det er kjempevanskelig når en selv har varme følelser. 

Jeg ville dog sagt det sånn "jeg tolker dette som at du med denne vinglinga har gjort det slutt med meg, og anser meg derfor som singel". 

Anonymkode: 58382...f09

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det. Selv om det er kjempevanskelig når en selv har varme følelser. 

Jeg ville dog sagt det sånn "jeg tolker dette som at du med denne vinglinga har gjort det slutt med meg, og anser meg derfor som singel". 

Spørsmålet mitt var retorisk.

Poenget var at nei, hvis hun gjør det slutt, så fortsetter hun bare den kontrollerende adferden hun har hatt til nå, og som hun selv også beskriver som problematisk. Hun bør i stedet lære seg å leve med at hun ikke har kontroll på alt, som i dette tilfellet; om det er slutt eller ikke. 

Med mindre hun klarer å slippe kontrollen, så vil hun uansett ikke finne seg noen bedre menn, så hun kan like godt lære seg dette her og nå.

Det virker som mange av dere som svarer har det samme behovet for kontroll, og ikke ser hvor galt det er. Det å hele tiden ta over kontrollen - som trådstarter beskriver; være den som reparerer og trygler om å elske, og som jeg legger til; det å gjøre det slutt for en annen person - vil før eller siden lede til problemer. Tenker derfor at jeg kun svarer igjen dersom trådstarter lurer på noe omkring dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (1 time siden):

Spørsmålet mitt var retorisk.

Poenget var at nei, hvis hun gjør det slutt, så fortsetter hun bare den kontrollerende adferden hun har hatt til nå, og som hun selv også beskriver som problematisk. Hun bør i stedet lære seg å leve med at hun ikke har kontroll på alt, som i dette tilfellet; om det er slutt eller ikke. 

Med mindre hun klarer å slippe kontrollen, så vil hun uansett ikke finne seg noen bedre menn, så hun kan like godt lære seg dette her og nå.

Det virker som mange av dere som svarer har det samme behovet for kontroll, og ikke ser hvor galt det er. Det å hele tiden ta over kontrollen - som trådstarter beskriver; være den som reparerer og trygler om å elske, og som jeg legger til; det å gjøre det slutt for en annen person - vil før eller siden lede til problemer. Tenker derfor at jeg kun svarer igjen dersom trådstarter lurer på noe omkring dette. 

Akkurat om man er sammen eller ikke, bør man faktisk ha kontroll på, om så alt anna glipper.

Jeg sier ikke dette fordi jeg er god på det selv, tvert imot har jeg tolerert alt for mye av den oppførselen som ts beskriver, og tenkt som du anbefaler at de må ta ansvar selv, og latt det gå så langt at de til slutt bare måtte slå opp med meg. Det ble ikke pene og avklarte brudd. Tvert imot, bruddene var brå og ulogiske, og fordi de selv gikk, så følte de også at de kunne ta meg tilbake om de ville, om en mnd eller til neste år. Uten å jobbe med seg sjøl, så klart. Så jeg måtte heller gjøre min egen jobb i etterkant av bruddene for å ikke slippe tullingene inn i livet mitt igjen.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ferdig med menn? Velkommen i gjengen. Vi har det ganske bra. Lite drama. Ingen uønskede svangerskap og rolig nattesøvn! Bra økonomi! God tid til hobbyer! Et godt valg!

Endret av Olaug Olsen
  • Liker 5
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så jeg ba ham finne ut av det. Så brøt kontakten.

Det er vanlig å gjøre det slutt med en ordentlig samtale under fire øyne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Akkurat om man er sammen eller ikke, bør man faktisk ha kontroll på, om så alt anna glipper.

Jeg sier ikke dette fordi jeg er god på det selv, tvert imot har jeg tolerert alt for mye av den oppførselen som ts beskriver, og tenkt som du anbefaler at de må ta ansvar selv, og latt det gå så langt at de til slutt bare måtte slå opp med meg. Det ble ikke pene og avklarte brudd. Tvert imot, bruddene var brå og ulogiske, og fordi de selv gikk, så følte de også at de kunne ta meg tilbake om de ville, om en mnd eller til neste år. Uten å jobbe med seg sjøl, så klart. Så jeg måtte heller gjøre min egen jobb i etterkant av bruddene for å ikke slippe tullingene inn i livet mitt igjen.

Så hvis du ikke fikser dette selv, hvorfor skal vi da lytte til ditt råd?

Anonymkode: af9e9...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket sammen nå, TS? Dere er voksne mennesker. Det må kunne gå an å føre en normal samtale hvor dere klarer å bli enige om dere er kjærester eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere snakket sammen nå, TS? Dere er voksne mennesker. Det må kunne gå an å føre en normal samtale hvor dere klarer å bli enige om dere er kjærester eller ikke.

Nei. Ikke snakket sammen. :( og jeg gidder ikke gjøre noe for å få det til å skje heller. Han får ta litt ansvar denne gangen. Jeg er drittlei av å være den som alltid skal fikse opp, passe på, være den «voksne». Jeg er drittlei.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...