AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Del Skrevet 14. juni 2021 Hei Jeg har merket meg at matvareprisene har økt ganske mye det siste året. Jeg lurer litt, hva bruker dere i måneden på mat ca? Fortell meg gjerne hvor mange dere er i familien, hvor gamle (små eller store barn) og om det er et rent matbudsjett eller inkl feks andre ting man kjøper i matbutikk slik som bind, bleier, hygiene artikler etc. Jeg har over snittet inntekt, et barn i barnehage alder som jeg er aleneforsørger til, røyker ikke, snuser ikke, spiser ikke kjøtt men noe fisk og ellers prisbevisst (dvs kan godt bruke first price smør og first price bananer etc) Selv ligger jeg på alt mellom 4000-6900 i med, dette inkluderer evt restaurant besøk..noe det ikke har vært mye av i Oslo siste året. Anonymkode: 9f431...c6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 ca 7000-9000kr. Inkl mye take away, cafe-kaffe, restaurant. 2 voksne og 1 småbarn. Det burde vært ca 5000kr Anonymkode: 8ab31...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Ligger på rundt 6000,-. To voksne, ett barn og to katter. Alt fra mat til hygiene produkter til kattemat. 🙂 Anonymkode: 2267b...8d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Del Skrevet 14. juni 2021 6000 ca. 2 voksne. dette inkluderer alt man får på matbutikk (såpe, toalettpapir, osv osv). Om vi er innom en bensinstasjon på tur så brukes de pengene på mat der også. Anonymkode: 6c326...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Del Skrevet 14. juni 2021 Kr. 4 000 - 5 000,- inkl. take-away og spise ut. Ikke inkl. annet enn mat i butikken. Kun meg. Syns ikke mat er dyrt. Anonymkode: 9ee70...174 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei Jeg har merket meg at matvareprisene har økt ganske mye det siste året. Jeg lurer litt, hva bruker dere i måneden på mat ca? Fortell meg gjerne hvor mange dere er i familien, hvor gamle (små eller store barn) og om det er et rent matbudsjett eller inkl feks andre ting man kjøper i matbutikk slik som bind, bleier, hygiene artikler etc. Jeg har over snittet inntekt, et barn i barnehage alder som jeg er aleneforsørger til, røyker ikke, snuser ikke, spiser ikke kjøtt men noe fisk og ellers prisbevisst (dvs kan godt bruke first price smør og first price bananer etc) Selv ligger jeg på alt mellom 4000-6900 i med, dette inkluderer evt restaurant besøk..noe det ikke har vært mye av i Oslo siste året. Anonymkode: 9f431...c6e Kun meg og to små, men bleiebarn begge to og en på mme. Bruker vel 4-5000 i mnd på matbutikk. Anonymkode: 322df...a2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Del Skrevet 14. juni 2021 Slike tråder blir mer nyttig hvis TS etterspør ukesmeny og handleliste. Anonymkode: e0c61...943 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Del Skrevet 14. juni 2021 Ingen folk i verden bruker en lavere andel av lønna si på mat. Anonymkode: f4400...c0b 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Slike tråder blir mer nyttig hvis TS etterspør ukesmeny og handleliste. Anonymkode: e0c61...943 Ja, god ide. Legg gjerne ved det:) Anonymkode: 9f431...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen folk i verden bruker en lavere andel av lønna si på mat. Anonymkode: f4400...c0b Ok, hvordan vet du det? Anonymkode: 9f431...c6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 14. juni 2021 #11 Del Skrevet 14. juni 2021 6-8000. Bare meg 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg holder på å gå ned i vekt så jeg spiser kun knekkebrød med makrell i tomat, litt ost, agurk og kalkunpålegg, havregrøt, innimellom lapskaus. Spiser lite hverdag så jeg bruker vel kanskje noen få hundrelapper hver uke. Men snuser og drikker cola uten sukker så blir litt penger i det og. Anonymkode: 272bd...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #13 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei Jeg har merket meg at matvareprisene har økt ganske mye det siste året. Jeg lurer litt, hva bruker dere i måneden på mat ca? Fortell meg gjerne hvor mange dere er i familien, hvor gamle (små eller store barn) og om det er et rent matbudsjett eller inkl feks andre ting man kjøper i matbutikk slik som bind, bleier, hygiene artikler etc. Jeg har over snittet inntekt, et barn i barnehage alder som jeg er aleneforsørger til, røyker ikke, snuser ikke, spiser ikke kjøtt men noe fisk og ellers prisbevisst (dvs kan godt bruke first price smør og first price bananer etc) Selv ligger jeg på alt mellom 4000-6900 i med, dette inkluderer evt restaurant besøk..noe det ikke har vært mye av i Oslo siste året. Anonymkode: 9f431...c6e Hvor mange % av inntekten din er det, da, ts? For jeg tenker at så lenge du ikke bruker 50% av alt du tjener på å bo og 45% på mat så har du mye å gå på. Uansett ville jeg vent meg til de nye matprisene. De går ikke ned igjen i din levetid, men det er naivt å anta de ikke kommer til å gå kraftig opp. Anonymkode: c5f23...4e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #14 Del Skrevet 14. juni 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): 6-8000. Bare meg 😊 Per mnd?? Jeg er enslig og bruker 3000. 2000 hvis jeg vil spare. Lager alt fra bunnen og kjøper sesong. Anonymkode: f4400...c0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #15 Del Skrevet 14. juni 2021 2000-2500, bare meg og en hund. Anonymkode: 6c244...369 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 14. juni 2021 #16 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Per mnd?? Jeg er enslig og bruker 3000. 2000 hvis jeg vil spare. Lager alt fra bunnen og kjøper sesong. Anonymkode: f4400...c0b Det er vel kanskje alt av dagligvarer og ikke bare mat. Akkurat når det gjelder mat gjør jeg ikke noe forsøk på å spare. Kjøper det jeg har lyst på. Ikke så mye annet å bruke penger på om dagen uansett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #17 Del Skrevet 14. juni 2021 Ca 10-11 000, to voksne og tre barn, der et er bleiebarn. Vi er ikke flinke å handle stort, og glad i take away og gode biffer innimellom, så kunne nok ha kortet ned om vi ville. Syns det er en ok sum å betale, da vi liker å kunne være litt spontane i matveien. Ikke at maten trenger å være dyr og fancy, men jeg klarer ikke å forholde meg til en matplan over en uke feks, jeg vil bestemme gjerne samme dag eller dagen før hva jeg vil ha til middag. Og da blir det en del småhandling og unødvendige ting. Anonymkode: eb136...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #18 Del Skrevet 14. juni 2021 Jeg bruke 2500,- for meg alene. Under tvang så kunne jeg enkelt fått det ned, fordi det inkluderer både litt brus og smågodt. Inkluderer også vaskemiddel og toalettpapir. Men om jeg ikke passer godt på så kan det fort gå over. Prøver å ha noen billige middager hver uke, ala noe med kikerter eller linser. Kan godt spise omelett med grønnsaksrester til middag en annen dag. Andre dager igjen lager jeg for eksempel indrefilet av svin, diverse kyllingretter, hjemmelaget pizza i ulike varianter, salater osv. Kjøper ikke kaffe ute, drikker te eller kaffe på jobb. Noen ganger kjøper jeg med meg sushi til en 100-lapp. Merker godt at prisene har gått opp. Kokosmelk på boks kostet 10,- for ikke så lenge siden - nå er det 15 eller 16 kroner. Ting som kokosmelk, tomatpuré og tomater på boks kjøper jeg mye av når det er 10-kronersmarked. Kjøtt kjøper jeg som regel bare når det er på tilbud eller i 40%-boksen. Med en grei fryser kan jeg da alltid ha "billig-kjøtt" tilgjengelig fra når det har vært på tilbud. Må innrømme at jeg sikkert burde spist mer fersk frukt/grønt, der blir det fort mye fryst. Anonymkode: 1c587...c6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #19 Del Skrevet 14. juni 2021 Vi pleide å ligge på 4500kr, men i fjor økte det til ca 6000kr. Ser at de siste 2 mnd har det vært helt oppe i 8000kr. Tror det henger sammen med at vi har kjøpe mye mer grillmat, kjøtt er dyrt. Skal skjerpe inn på forbruket nå. to voksne og et bhg barn Anonymkode: c00d7...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 14. juni 2021 #20 Del Skrevet 14. juni 2021 Lander ofte rundt 8000. Alt lages hjemme. Er alene. Mat er veldig dyrt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå