Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, kan man få vite kjønn på TUL? Jeg er 11+5 i dag ut fra siste mens, og har TUL 22 juni og er da 12+6. 

Anonymkode: 48765...d00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jordmødrene sier at etter uke 14 kan dem nogenlunde se kjønn, men dem anbefaler å ikke si det før uke 18-22 da det er stor sjanse for at dem ser feil 

Anonymkode: 8d619...550

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var når jeg var 11+5, og fikk vite det. Legen var så og si sikker sa hun, men kunne selvfølgelig være feil. Var riktig.

Anonymkode: b12e0...a14

AnonymBruker
Skrevet

Stor sjanse for å se feil så tidlig 

Anonymkode: 8ef51...535

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ca 12+5, og var liten tvil mtp. Vinkelen på tuten :P blir en gutt 🙂 

Anonymkode: bf036...05e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få en kvalifisert gjetning om du går til en gynekolog som er komfortabel med og har interesse for å si noe om kjønn tidlig. Men det vanlige er nei. 

Anonymkode: 4bc95...be0

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig ikke lov å fortelle kjønnet før uke 12, pga fare for at mødre velger bort barn på grunn av kjønnet. Derfor jeg skal ta nipt- test i uke 10. Blir det samme kjønn som barna jeg allerede har, så blir det abort her. 

Anonymkode: ba65e...0b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Egentlig ikke lov å fortelle kjønnet før uke 12, pga fare for at mødre velger bort barn på grunn av kjønnet. Derfor jeg skal ta nipt- test i uke 10. Blir det samme kjønn som barna jeg allerede har, så blir det abort her. 

Sykt!

Anonymkode: 72652...156

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å se kjønn så tidlig, som andre har sagt. Jeg var på TUL mellom uke 12 og 13 og gynekologen gjettet på et kjønn, men det viste seg å være feil. På OUL klarte de å se riktig kjønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite det i uke 11. På privatklinikk. (Hausken) 

Det merkelige var at vi ikke spurte om kjønnet selv, så ble veldig overrasket når han sa det. 

Anonymkode: e596a...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk jordmor til å tippe kjønn da vi var på TUL da jeg var 12+0. Vi fikk «fasit» da vi fikk tilsendt NIPT-resultater samme kveld. Hun tippet riktig! Men har også hørt om folk som har fått opplyst feil kjønn under TUL.

Anonymkode: 14861...e34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sykt!

Fortsatt tabu ja, vi kommer ikke til å fortelle dette til noen. Ingen vet om graviditeten før etter nipt, ikke legen min heller. Kommer bare til å si at jeg ønsker abort, uten å gå noe nærmere inn på det. Så, superspent på nipt- svaret

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk jordmor til å tippe kjønn da vi var på TUL da jeg var 12+0. Vi fikk «fasit» da vi fikk tilsendt NIPT-resultater samme kveld. Hun tippet riktig! Men har også hørt om folk som har fått opplyst feil kjønn under TUL.

Anonymkode: 14861...e34

To venninner fikk feil kjønn på OUL

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo uansett 50-50 om det blir gutt eller jente, så jeg tror at mange som har "fått vite det" på ultralyd så tidlig som i uke 11-13 egentlig bare har fått en gjetting, for hører jo ofte at man før vite ett kjønn på tidlig ultralyd og et annet på ordinær :) Vil man faktisk vite tidlig må det tas nipt som nevnt (blodprøve som sjekker dna)

Anonymkode: 4bc95...be0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Eh.. Mange sliter i mange år med å få barn og du skal fjerne det om det ikke har "riktig" kjønn..!! Hvorfor er det så viktig? 

Anonymkode: aa467...eb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Troll

Anonymkode: 8d619...550

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vanskelig å se kjønn så tidlig, som andre har sagt. Jeg var på TUL mellom uke 12 og 13 og gynekologen gjettet på et kjønn, men det viste seg å være feil. På OUL klarte de å se riktig kjønn. 

Samme her, på TUL sa de gutt; er en jente

Skrevet

Var på TUL og ble målt til 12+5. Ble antatt jente da. Er nå 20 uker og så tydelig pung og penis på OUL 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Ja, det kan de, men det er veldig lett å ta feil så tidlig, så jeg hadde ikke låst meg på det som blir sagt. Jeg har vært på ultralyd i uke 13 med begge mine, fått beskjed om jente, og det stemte fint, men han var veldig tydelig på at jeg skulle ta det med en klype salt og ikke kjøpe masse rosa og blonder bare fordi han sa jente :) 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed om mest sannsynlig gutt både i uke 13+3 og 15+3, men var jente på OUL 18+3. Der var ikke jordmor i tvil så det blir nok jente her :) 

Anonymkode: 5be75...69e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...