Gå til innhold

Lønn

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fikk et spørsmål ang. lønn av en av mine kollegaer idag. Hun fylte 18 år i første halvdel av august, og hadde da forventet at hun fikk "18-års lønn" for hele måneden (moren hadde sagt det til henne at det var vanlig)

Så når hun fikk lønnslippen av meg idag ble hun ikke spesielt fornøyd da hun fikk "under 18" lønn frem til dagen før bursdagen og "over 18 år" lønn fra og meg bursdagen.

Noen som vet hva som er riktig? Jeg lovet å finne ut av det for henne, men har hvertfall hittil ikke funnet noen gode linker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når jeg fylte 18 fikk jeg ikke "18-års" lønn før måneden etter. jeg stusset litt, men sjefen min sa det var slik reglene var. om han snakket sant derimot er jeg ikke sikker på :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skal ikke ha 18-års lønn før en fyller 18 år.

Til Adonia, jobbet du etter timeliste? Kan det være derfor du fikk høyere lønn måneden etter? At du fikk fra du fylte 18, men som regel er jo utbetalingen måneden etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke ha 18-års lønn før dagen man fyller 18. Om det trer i kraft på den dagen eller mnd etter er jeg ikke 100% sikker på. Husker ikke selv hva jeg fikk da jeg fylte 18. Men jeg antar det er fra dagen du fyller :roll:

Husker jeg hadde en diskusjon på dette da jeg var 16-17 og jobba med ei som var 1,5 år yngre enn meg. Vi fikk av en eller annen grunn alltid lik lønn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timeliste? kan vel ikke kalles det. vi stempler oss inn når vi kommer på jobben. jeg fyllte i september. men fikk ikke 18-års lønn fra før oktober måned, som ble utbetalt i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...