Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste gjennom 2 år har hatt et nært emosjonelt bånd med en kvinnelig (gift) kollega. Jeg har sett meldingene. De skriver hvor mye de setter pris på samtalene deres, de komplimenterer ansiktene til hverandre og sender masse hjerter. 

Da jeg konfronterte han om dette var han opptatt av at dette ikke betydde noe fordi han ikke likte henne. Eller jo, han hadde vært betatt på et tidspunkt, men han likte henne ikke og var ikke interessert. Og de hadde jo tross alt ikke hatt sex(!). 

Jeg kastet han på dør og har ikke sett meg tilbake. Jeg vet mange mener seksuell utroskap er verre enn emosjonell utroskap men for meg er det likefullt et alvorlig tillitsbrudd. 

Jeg sliter likevel med å komme meg videre. Det handler om følgende; at min kjæreste valgte og sette vårt forhold på spill på grunn av en person som han ikke likte (som han sier). Hadde de vært kjærlighet og en som han følte han passet bedre med kunne jeg på en måte skjønt det.

Noen som vet hvordan jeg kan komme ut av dette tankekjøret? At han valgte å såre meg på grunn av… ingenting?

Anonymkode: ec4bf...750

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog.

Han sier at han ikke likte henne, men det kan være løgn han sier til deg for ikke å såre deg enda verre.

Anonymkode: a1e9a...eb9

• Liker 13
Skrevet

Han likte henne, men prøvde å trøste deg ved å si at han ikke likte henne. Bra du kvitta deg med fyren. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes bare det var verre at han sa han ikke likte henne. For hva var gevinsten da? Meget mulig at han sa det for å «Skåne» meg, men jeg syntes det var det verste. Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok han likte henne, men han sa til deg at han ikke likte henne bare for å pynte på elendigheten, og for å ikke såre deg enda mer.

Vær glad du er kvitt avskummet!

• Liker 7
Skrevet

Eller noe skjedde som gjorde at han ikke likte henne, lengre...? 

AnonymBruker
Skrevet
Kvinnenavn skrev (3 minutter siden):

Eller noe skjedde som gjorde at han ikke likte henne, lengre...? 

Vanskelig å si. Min kjæreste var venn med hennes ektemann. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vanskelig å si. Min kjæreste var venn med hennes ektemann. 

Tenker du at han kan ha sagt det, for å få det til å virke ufarlig? Og kanskje også ovenfor kompisen/ektemannen? 

Uansett, bra du gikk. Du kan jo ta en prat med han, hvis du trenger å få klarhet i disse tingene, uten at det betyr at du ønsker noe annet enn oppklaring. Det er det minste han kan gjøre for deg, etter det han har gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han sa at det ikke betydde noe, fordi forholdet til deg betyr så ufattelig mye mer. Vi mennesker er kompliserte og trår feil noen ganger. Hvis han er din store kjærlighet, er det synd å ødelegge det for noe som han egentlig helst skulle ha gjort ugjort. Jeg vet ikke, bare du vet om du kan tilgi det og bare han vet om han egentlig elsker deg.

Anonymkode: 0fe81...c96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en egoistisk drittsekk. Betydde du så lite at han bare måtte sende en kollega hjertemeldinger og komplimentere henne? Søppelmann. Vær glad du ble kvitt han. 

Anonymkode: 32baf...ea1

• Liker 2
Skrevet

Han likte henne. Mest sannsynlig ganske mye. Dessverre

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han likte henne romantisk. Men hadde ikke nødvendigvis tenkt at de skulle ha sex sammen. Han håpte det var greit for deg. Nå kan du finne en du er mer kompatibel med. 

Anonymkode: e5ada...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Han jugde.

Selvfølgelig likte han henne.

Alle mannfolka jeg kjenner gjør det samme. Sier at ei er så dum, er for tynn, er for kraftig, feil hår, feil høyde ect for at en date/kjæreste/samboer ikke skal se en dame som en trussel.

Anonymkode: 1f5cc...fd2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Min kjæreste gjennom 2 år har hatt et nært emosjonelt bånd med en kvinnelig (gift) kollega. Jeg har sett meldingene. De skriver hvor mye de setter pris på samtalene deres, de komplimenterer ansiktene til hverandre og sender masse hjerter. 

Da jeg konfronterte han om dette var han opptatt av at dette ikke betydde noe fordi han ikke likte henne. Eller jo, han hadde vært betatt på et tidspunkt, men han likte henne ikke og var ikke interessert. Og de hadde jo tross alt ikke hatt sex(!). 

Jeg kastet han på dør og har ikke sett meg tilbake. Jeg vet mange mener seksuell utroskap er verre enn emosjonell utroskap men for meg er det likefullt et alvorlig tillitsbrudd. 

Jeg sliter likevel med å komme meg videre. Det handler om følgende; at min kjæreste valgte og sette vårt forhold på spill på grunn av en person som han ikke likte (som han sier). Hadde de vært kjærlighet og en som han følte han passet bedre med kunne jeg på en måte skjønt det.

Noen som vet hvordan jeg kan komme ut av dette tankekjøret? At han valgte å såre meg på grunn av… ingenting?

Jeg har vært/er der du er.. Fant ut at min mann har chattet med en kvinnelig gift kollega. Trur ikke det var så mye hjerter og komplimenter som din kjære har skrevet. Men vet han hadde skrevet til henne at han synes det var hyggelig å skrive med henne. Det var en "god morgen melding" jeg så bl.a. Å han traff henne til en kaffekopp på fritiden da han skulle levere noe til henne. De jobber ikke ved samme avd. Ingenting av dette fortalte han meg. 

Han sier at han ikke har følelser for henne, at hun er en kollega og venn. Vi har vært i parterapi pga dette. Dette har gått så innpå meg. Jeg er konstant lei meg. Vi har vært sammen i over 20 år og har to barn sammen. Så det er ikke bare bare å gå. Jeg prøver å komme over dette. Men det er ikke lett. 

Noen spesielle råd har jeg dessverre ikke. Terapauten vår sa at jeg måtte lære meg å akseptere dette og gå videre, siden jeg ikke har lyst til at vi skal gå fra hverandre. At det er ikke utroskap. Å min mann sier han elsker meg, og aldri ville såre meg...... 

Anonymkode: e0057...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Han følte kanskje ikke at han faktisk satte forholdet deres på spill? Kanskje han ikke syntes selv at det han gjorde ikke var så farlig? 

Anonymkode: b51c5...9af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror med hånden på hjertet at du har overreagert, og har selv satt deg i en veldig vanskelig situasjon nå. 

Når prinsippene er alt som teller, og man kun ser verden som sort og hvit, hvem vil egentlig tilbringe et liv med slike personer? 

Det ønsker i hvert fall ikke jeg. Siste sort person jeg ville ha i mitt liv. 

Anonymkode: 42a2b...3ac

• Liker 5
Skrevet

Skjønner at du mener at han har vært utro, og den følelsen/meningen kan ingen ta fra deg.

Jeg personlig ville ikke følt at min kjæreste var utro om han var god venn med og sendte komplimenter til en annen dame, spesielt når han sier at han ikke liker/er interessert i henne. Jeg har selv guttevenner som jeg kan gi komplimenter til, eller sende hjerte til av og til . Det er kanskje min måte å kommunisere på da og JEG mener ikke noe mer med det enn vennskapelig kommunikasjon. Hadde han denne vennen før dere ble sammen? 

Kaste ut noen for noen hjerter og samtaler synes jeg var litt drastisk🤷‍♀️

Jeg tenker at forholdet kanskje ikke var så sterkt da, og at det kan være løsningen på å komme seg ut av tankekjøret og det du føler mtp bruddet. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, han løy, selvfølgelig var han tiltrukket av henne, men også av deg. Mange menn kan tiltrekkes av flere kvinner samtidig, og noen av dem bruker mange av sexmulighetene de får og tenker at dama hjemme ikke finner ut av det uansett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
I Grosny skrev (1 minutt siden):

Nei, han løy, selvfølgelig var han tiltrukket av henne, men også av deg. Mange menn kan tiltrekkes av flere kvinner samtidig, og noen av dem bruker mange av sexmulighetene de får og tenker at dama hjemme ikke finner ut av det uansett. 

Så ingen kvinner kan tiltrekkes av flere menn samtidig, ingen kvinner lyver til sin partner for å glatte over at de har vært betatt av en annen mann, og ingen kvinner har en flørt på si, eller har vært utro uten at mannen finner ut av det?

Kvinneguidens kvinner altså, dere vet å underholde

😂

Anonymkode: 42a2b...3ac

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Nordensparadis said:

Skjønner at du mener at han har vært utro, og den følelsen/meningen kan ingen ta fra deg.

Jeg personlig ville ikke følt at min kjæreste var utro om han var god venn med og sendte komplimenter til en annen dame, spesielt når han sier at han ikke liker/er interessert i henne. Jeg har selv guttevenner som jeg kan gi komplimenter til, eller sende hjerte til av og til . Det er kanskje min måte å kommunisere på da og JEG mener ikke noe mer med det enn vennskapelig kommunikasjon. Hadde han denne vennen før dere ble sammen? 

Kaste ut noen for noen hjerter og samtaler synes jeg var litt drastisk🤷‍♀️

Jeg tenker at forholdet kanskje ikke var så sterkt da, og at det kan være løsningen på å komme seg ut av tankekjøret og det du føler mtp bruddet. 

Han påstår at han ikke likte henne ja. Men ts skriver også at han på et tidspunkt hadde følelser for henne. Dette gadd han ikke si noe om før hun konfronterte han. Så hvorfor skal hun tro han på at han ikke liker henne nå? Hva skal alle hjertene og komplimentene bety da, hvis han absolutt ikke liker denne dama? Så det hadde sittet helt ok hos deg at typen din drev og vekslet hjerter og fortalte en annen jente hvor pen hun er? Ts gjorde helt rett i å dra. 

Anonymkode: 814cd...cf4

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...