Gå til innhold

Kveldsrett til fire damer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha besøk av fire venninner førstkommende onsdag kveld og har for en gangs skyld ikke peiling på hva jeg skal servere.

Er ute etter en rett som ikke tar altfor lang tid å lage siden jeg jobber hele dagen i forkant og ikke har timevis til rådighet.

De er "godt vant" så det bør iallefall ikke være tacos eller noe i den duren.. ;) Det er ikke så nøye om det koster litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god pai?

Har flere oppskrifter i dagboken min, f.eks.

Skinkepai m/brokkoli og sopp og Tomatpai med auberginer og chorizo

Midtsommerpai

Tre forskjellige typer skinkepai

Kyllingpai

Spinat, ricotta og bulgurpai

Tre typer kyllingpai

Tapas? Da finner alle noe de liker. Oliven, chorizo, artisjokkhjerter, nøtter, spekeskinke, aïoli, forskjellige dipper, små kjøttboller i krydret tomatsaus, frittata, stekte kyllinglår, pasta-/ris-/couscous-salat, krabbekaker, forskjellige oster, spanske krydrete poteter osv.

Eller hva med helt enkelt reker eller annen skalldyr med godt tilbehør? Eller ost, kjeks og vin?

Skrevet

Takk, Arkana, jeg tror faktisk at jeg ender opp med en gryterett du tidl. har anbefalt. (den med styekte kyllinglår)

Lager både den og hjemmelaget potetmos den kvelden i forveien, enkelt og greitt! :)

Skrevet
Takk, Arkana, jeg tror faktisk at jeg ender opp med en gryterett du tidl. har anbefalt. (den med styekte kyllinglår)

Lager både den og hjemmelaget potetmos den kvelden i forveien, enkelt og greitt!  :)

Den ja! Den er det lenge siden jeg har laget. Den er i allefall veldig god, og kan, som du sier, lages i forveien. Så det er veldig praktisk. Og den kan fint fryses også. :)

Skrevet

hmm, kunne du lagt ut oppskriften på denne gryteretten en gang til? Fikk lyst til å lage den, jeg...

-lidia-

Skrevet

Ja, jeg vil også ha oppskrift....

Skrevet (endret)

Jeg pleier å bruke frosne kyllinglår (tiner dem først da) som jeg bruner raskt først og tar ut. Så freser jeg hakket løk og hvitløk, har i gulrot, sellerirot, selleri, pastinakk (og hva jeg måtte ønske) i store biter. Heller på en boks hermetiske tomater, har i timian, oregano, laurbærblad, salt og pepper, og legger kyllingen på toppen. Heller på hønsebuljong (terning/fond + vann) og rødvin så det nesten dekker og lar putre en times tid. Noen ganger har jeg i litt fløte på slutten. Serverer med hjemmelaget potetmos.

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...