AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg er i uke 24 i min andre graviditet og jeg har den siste uken hatt mye nedpress og ubehag. Forrige graviditet hadde jeg ingen plager med nedpress før i uke 38. Er det vanlig å ha så mye nedpress så tidlig i graviditeten? Er det noen av dere som har hatt det og hvordan gikk det resten av graviditeten? Jeg er konisert for celleforandringer i livmorhalsen hvis det er relevant. Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Jaa, jeg har nedpress allerede i uke 20 😩😭 Føler med deg! Anonymkode: 5081a...cd5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jaa, jeg har nedpress allerede i uke 20 😩😭 Føler med deg! Anonymkode: 5081a...cd5 Nei, det er virkelig ikke noe gøy så tidlig😩 Har du snakket med jordmor eller lege om det? Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er i uke 24 i min andre graviditet og jeg har den siste uken hatt mye nedpress og ubehag. Forrige graviditet hadde jeg ingen plager med nedpress før i uke 38. Er det vanlig å ha så mye nedpress så tidlig i graviditeten? Er det noen av dere som har hatt det og hvordan gikk det resten av graviditeten? Jeg er konisert for celleforandringer i livmorhalsen hvis det er relevant. Anonymkode: eeafa...145 Jeg hadde det nå med andremann, mye nedpress, stråling ned i låra, og smerter i korsrygg og bekken fra andre trimester ab 😕 Med førstemann kjente jeg ikke noe til disse smertene før under fødselen. Det er visst ikke så uvanlig, men plagsomt. Mine plager ble bare verre så jeg ble etterhvert helt sykemeldt og må være mest mulig i ro. Hvis jeg er for aktiv blir plagene verre. Utrolig kjedelig da jeg er vant til å bevege meg og være i form, men må bare lytte til kroppen og ta det med ro. Termin nå, så gleder meg til å få kroppen tilbake. Anonymkode: 34e4b...2a7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Siden du er konisert ville jeg sjekket det nærmere, større sjanse for at cervix svikter. Har den blitt forkortet allerede kan de sette på en nød cerclage om du kommer tidsnok inn. Heller en sjekk for mye enn for lite! Anonymkode: b18b0...ec5
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde det nå med andremann, mye nedpress, stråling ned i låra, og smerter i korsrygg og bekken fra andre trimester ab 😕 Med førstemann kjente jeg ikke noe til disse smertene før under fødselen. Det er visst ikke så uvanlig, men plagsomt. Mine plager ble bare verre så jeg ble etterhvert helt sykemeldt og må være mest mulig i ro. Hvis jeg er for aktiv blir plagene verre. Utrolig kjedelig da jeg er vant til å bevege meg og være i form, men må bare lytte til kroppen og ta det med ro. Termin nå, så gleder meg til å få kroppen tilbake. Anonymkode: 34e4b...2a7 Huff, det hørtes ikke noe gøy ut. Kan jeg spørre hvilken uke du ble sykemeldt? Jeg er også vant til å være aktiv og jeg er ikke så glad i å holde meg i ro, men jeg merker jo som deg at nedpresset og ubehaget forverres når jeg går og står mye, veldig kjedelig! Ts. Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Siden du er konisert ville jeg sjekket det nærmere, større sjanse for at cervix svikter. Har den blitt forkortet allerede kan de sette på en nød cerclage om du kommer tidsnok inn. Heller en sjekk for mye enn for lite! Anonymkode: b18b0...ec5 Takk for svar. Jeg skal til jordmor i morgen så da skal jeg nevne det for henne, kanskje hun eventuelt kan henvise meg til en ultralyd for sjekk av livmorhalsen. Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Huff, det hørtes ikke noe gøy ut. Kan jeg spørre hvilken uke du ble sykemeldt? Jeg er også vant til å være aktiv og jeg er ikke så glad i å holde meg i ro, men jeg merker jo som deg at nedpresset og ubehaget forverres når jeg går og står mye, veldig kjedelig! Ts. Anonymkode: eeafa...145 Jeg jobbet ca 60 prosent fra uke 18 og ble 100% sykemeldt fra uke 26. Kjempekjedelig er det, men både kroppen, lege, jordmor, fysioterapeut og kiropraktor sa at jeg må ta det med ro så da måtte jeg gi etter til slutt. Anonymkode: 34e4b...2a7
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, det er virkelig ikke noe gøy så tidlig😩 Har du snakket med jordmor eller lege om det? Anonymkode: eeafa...145 Nei, har flere venner som har opplevd det samme, så tenker det er en del av å være andregangs 🙂 Anonymkode: 5081a...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #10 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobbet ca 60 prosent fra uke 18 og ble 100% sykemeldt fra uke 26. Kjempekjedelig er det, men både kroppen, lege, jordmor, fysioterapeut og kiropraktor sa at jeg må ta det med ro så da måtte jeg gi etter til slutt. Anonymkode: 34e4b...2a7 Det viktigste er å helsen og å lytte til kroppen. Sier den stopp så er det fornuftig å bli sykemeldt. Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #11 Skrevet 15. juni 2021 Men mener du nedpress som i tyngdefølelse i underlivet eller mener du nedpress som i stikkende følelse i skjeden? (som jo nedpress egentlig er) Anonymkode: 5081a...cd5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men mener du nedpress som i tyngdefølelse i underlivet eller mener du nedpress som i stikkende følelse i skjeden? (som jo nedpress egentlig er) Anonymkode: 5081a...cd5 Både stikkinger og tyngdefølelse. Jeg var hos jordmor i dag og hun var ikke bekymret for det så lenge jeg ikke samtidig hadde mensmurringer. Ts. Anonymkode: eeafa...145
Mnjah Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Både stikkinger og tyngdefølelse. Jeg var hos jordmor i dag og hun var ikke bekymret for det så lenge jeg ikke samtidig hadde mensmurringer. Ts. Anonymkode: eeafa...145 Ei venninne av meg var plaget med kraftig tyngdefølelse fra uke 15 med nummer to. Jeg hadde selv stikkinger fra uke 21. Tror det er vanlig da bekkenbunnen er ofte svakere i andre svangerskap eller det har vært noen anatomiske endringer etter fødsel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #14 Skrevet 16. juni 2021 Mnjah skrev (22 timer siden): Ei venninne av meg var plaget med kraftig tyngdefølelse fra uke 15 med nummer to. Jeg hadde selv stikkinger fra uke 21. Tror det er vanlig da bekkenbunnen er ofte svakere i andre svangerskap eller det har vært noen anatomiske endringer etter fødsel. Takk for svar, ja det er nok det som er årsaken hos meg. Jeg har ikke den sterkeste bekkenbunnen etter forrige fødsel som endte i komplikasjoner så det er nok derfor det oppleves så tungt nå. Ts. Anonymkode: eeafa...145
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2021 #15 Skrevet 16. juni 2021 Jeg hadde nedpress i uke 21, ikke operert livmorhalsen, den sviktet likevel og mistet barnet vårt. Hadde ingen mensmurringer. Anonymkode: 76cf3...fd0
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #16 Skrevet 21. juni 2021 Jeg er andregangs i uke 20 og i kveld begynte nedpress. Tyngdefølelse og det kjennes ut som noe er på vei ut. Jeg kniper når jeg går og står. Det er kjempeekkelt! Jeg fødte for to år siden til termin. Kan jeg likevel ha sviktende livmorhals? Anonymkode: 19740...0bd
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #17 Skrevet 21. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er andregangs i uke 20 og i kveld begynte nedpress. Tyngdefølelse og det kjennes ut som noe er på vei ut. Jeg kniper når jeg går og står. Det er kjempeekkelt! Jeg fødte for to år siden til termin. Kan jeg likevel ha sviktende livmorhals? Anonymkode: 19740...0bd Må knipe ganske lenge for å styrke, og du må trene nedre magemuskler som en del av knipemusklene - det holder alt på plass. Er helt vanlig med nedpress-følelse tidlig i andre svangerskap. Anonymkode: 5081a...cd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå