AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Jeg er lavtlønnet. Tjener 450 000 og det er med Max ansiennitet. Har lyst til å tjene mer og lurer på å kjøpe en utleieleilighet. Bor på østlandet og tenkte evt. å kjøpe der, Lillestrøm ,Skjetten, Strømmen.. Har noen erfaring med det? Er det lurt eller ikke? Er det lønnsomt? Har spart opp ca. 1 Mill. Bor i nedbetalt bolig med samboer. Har to barn og er i tjueårene om det har noe å si.. Anonymkode: c3d87...18b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Skrevet 14. juni 2021 Lavtlønte?🤣 det er du nå ihvertfall IKKE! Anonymkode: 7cbfd...f9b 2
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Det er en stor risiko. Ikke alle leietakere er like seriøse, og det kan oppstå skader, rot og forsøpling. Skjer det noe som må fikses, så er det ditt ansvar, og håndverkere er dyrt. Dessuten har de rettigheter og er utrolig vanskelige å få kastet ut. I mange tilfeller er det bare fryd og gammen, men jeg hadde ikke våget. Men det er meg da, er ikke så tøff med å ta risiko..
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lavtlønte?🤣 det er du nå ihvertfall IKKE! Anonymkode: 7cbfd...f9b Hva mener du er lavtlønnet? Jeg har langt under både median og gjennomsnittslønn... Anonymkode: c3d87...18b
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 Hvemsomhelst skrev (2 timer siden): Det er en stor risiko. Ikke alle leietakere er like seriøse, og det kan oppstå skader, rot og forsøpling. Skjer det noe som må fikses, så er det ditt ansvar, og håndverkere er dyrt. Dessuten har de rettigheter og er utrolig vanskelige å få kastet ut. I mange tilfeller er det bare fryd og gammen, men jeg hadde ikke våget. Men det er meg da, er ikke så tøff med å ta risiko.. Du har ett poeng der. Noen andre ideer til å tjene mer penger utenom jobb? Anonymkode: c3d87...18b
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ett poeng der. Noen andre ideer til å tjene mer penger utenom jobb? Anonymkode: c3d87...18b Nei, jeg har aldri vært god til det, men ønsker deg masse lykke til 😀
DaddyDom Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 Jeg mener det er en god idè. Mennesker og finans går ikke hånd i hånd. Mennesker overvurderer risikoen på trygge investeringer og undervurderer risikoen på risikable investeringer. Eiendom har vist seg at hvis man har det lenge så vil du få en god avkastning sett opp mot risikoen. Samme gjelder større verdiselskaper. Små grûnderselskap med knallgode idèer kan man tjene ekstremt gode penger på, men det er mer "lotto". Penger i banken vurderes igjen feil også. Mange tror dette er knallsikkert, men det er det ikke. Får vi ragnarok så vil ikke statens sikringsfond klare å betale de 2mill pr konto som de lover. Men er det en slik ragnarok så er du kanskje ikke bekymret for bank kontoen uansett. Kjøp utleieleilighet og reinvester pengene i eiendomsaksjer, så kommer du til å ha en god pensjonisttilværelse.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #8 Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har ett poeng der. Noen andre ideer til å tjene mer penger utenom jobb? Anonymkode: c3d87...18b Aksjer og fond. Anonymkode: 7fd77...461
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå