Gå til innhold

Hvilken nasjon kan la innbyggerne

Anbefalte innlegg

Gjest morbror melker
Skrevet (endret)

Dette er en skam!

Nå er det lenge siden orkanen, men fremdeles ligger døde overalt.

Media blir forsøkt holdt borte - flere rapporterer om episoder der journalister blir truet med våpen, og CNN er konstant i tottene på myndighetene.

Ikke rart, for slike bilder skader Bush-administrasjonen enormt. Med rette.

Fy faen.

Endret av Remyline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og din hensikt med å legge ut slike bilder er....? Beklager, det holder å få servert slikt i nyhetene hele tiden. De fleste har vel innsett alvoret i katastrofen uten at man må legge ut slike bilder.

Skrevet

Et område på størrelse med England er oversvømt. Kan du ta kontroll, og se til at ingen feil skjer??

Åpenbart kan du det.

Jeg bøyer meg i støvet for en slik uovertruffen evne til å kunne ha full kontroll med alt i katastrofer som dette.

Hurra!

Vi har herved en person som kan løse alle problemer i verden. Jeg er så lykkelig.

:frustrert:

Skrevet

Bush tar kritikken til seg for hvordan ting har blitt gjort der nede, folk som ikke gjorde som de skulle har fåt sparken. en ny kriseplan skal utarbeides fordi alle ser den gamle ikke virket.

altså så ser usa problemet, eneste som aldri ser et problem med usa er de fanatiske få som ikke bor i usa men som nekter andre og ha meninger om usa, spes kritiske meninger...

her inne skal man ikke kritisere usa ,,,,basta.

og selv om usa kritiserer seg selv betyr ikke det at du kan gjøre det...

Skrevet (endret)
Et område på størrelse med England er oversvømt. Kan du ta kontroll, og se til at ingen feil skjer??

Det er ikke så mye hva de gjør i dette området i etterkant av orkanen, men hva de ikke gjorde i forkant av orkanen.

Det som er greia med denne orkanen er at den i større grad enn noe annet demonstrerer den systematiske diskrimineringen av mennesker med lav verdi på arbeidsmarkedet i Usa (de fattige). Det er dette som nå er kommet tydelig til uttrykk.

Det er ganske utrolig at arbeiderklassen i Norge stemmer på et parti som vil gjøre Norge til en minikopi av det amerikanske systemet.

Endret av Bønna
Skrevet

Jeg ser gjests poeng, og om jeg ikke spasserer bak det med faner høyt i sky, synes jeg at masse av kritikken som har kommet, har vært i et lys av "her går usa og kommanderer verden, og så greier de ikke å håndtere en orkan"...og det blir litt feil utgangspunkt.

Vel synes jeg at USA er ufattelig utålelige til tider, men det blir et feil utgangspunkt å "ta amerika" på nær sagt alle fronter, bare fordi de er Amerika og er arrogante og irriterende.

Skrevet
Jeg ser gjests poeng, og om jeg ikke spasserer bak det med faner høyt i sky, synes jeg at masse av kritikken som har kommet, har vært i et lys av "her går usa og kommanderer verden, og så greier de ikke å håndtere en orkan"...og det blir litt feil utgangspunkt.

Vel synes jeg at USA er ufattelig utålelige til tider, men det blir et feil utgangspunkt å "ta amerika" på nær sagt alle fronter, bare fordi de er Amerika og er arrogante og irriterende.

Det som kritikerers er jo det amerikanske liberalistiske systemet, som prioriterer skattelette til de rike framfor å eliminere fattigdom. Greia med denne orkanen er at den mer enn noe annet tydeliggjorde den systemetiske diskrimineringa av de med lav verdi på arbeidsmarkedet i Usa. Men jeg skjønner jo at norske liberalister ønsker å dreie denne debatten til å handle om å håndtere en orkan.

Skrevet

Åpenbart kan du det.

Jeg bøyer meg i støvet for en slik uovertruffen evne til å kunne ha full kontroll med alt i katastrofer som dette.

Hurra!

Vi har herved en person som kan løse alle problemer i verden. Jeg er så lykkelig.

:frustrert:

Vel, hadde de amerikanske myndighetene latt vanlige folk komme inn for å hjelpe sine egne, så hadde ting sett helt annerledes ut! Problemet er altså at myndighetene har tatt over kontrollen helt, og har etablert en slags politistat, der populasjonskontroll, våpenindragelse og andre skumle ting står øverst på agendaen. Man kan med trygghet si, at myndighetene har utnyttet situasjonen, i et slags eksperiment på hvordan man kan undertrykke befolkningen. Dette er selvsagt nyttig læring for de neo-konservative, den dagen de skal sende amerikanere ut i krig verden over. Iran står øverst på lista, som alle vet.

Det finnes mange eksempler, og beviser, på at myndighetene har innfiltrert OG destruert forsøk fra normale folk i å hjelpe sine medmennesker. Bl.a. er kommunikasjon og nødhjelp hindret, og leiesoldatene fra FEMA og div. utenlandske soldat-team, er absolutt skyldige. Det er mye innblanding her fra engelske SAS, israelske ISI og mye annet myndighetssnuskerier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...