AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Skrevet 14. juni 2021 Klassen til datteren min skal ha kurvfest på avslutningsdagen på skolen (mellomtrinnet), buffet altså. Noen gode, enkle og rimelige tips til hva jeg kan lage som er lett å dele? Anonymkode: 4e24a...462
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Skrevet 14. juni 2021 Hvis du har en paiform, så kan du lage en pai. Steker du den (eller varmer den opp) rett før dere drar, så er den lunken og god når den skal spises. Det finnes utrolig mange oppskrifter, men de fleste har en paibunn der hovedingrediensene er mel og smør, en eggestand der man blander egg med melk, fløte eller rømme. Og fyll som kan være bacon/skinke og løk (quiche), røkelaks, sopp, spinat. Og så har du litt ost på toppen eller blandet i eggestanden. Sjekk hva du har i huset og hva som er rimelig (kjøper du et lite, helt stykke bacon, så er det mye rimeligere en smårett-varianter ferdig oppskåret). Det samme gjelder med et halestykke røkelaks, eller du velger noen gode grønnsaker som er i sesong og dermed rimelig. ost kan gjerne være en osteskalk du river opp. Anonymkode: fce56...e55
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Skrevet 14. juni 2021 Jordbær dyppet i sjokolade, med ulike strøssel på Anonymkode: 7ba03...dab
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #5 Skrevet 14. juni 2021 (endret) Noen gode, hjemmelagde kjøttboller på pinne. I Danmark bruker de frikadeller til alt mulig. Eller fylte horn? Foccacia kyllingvinger vårruller pastasalat m/kylling og kokt egg (riv opp en grillkylling) + en flaske dressing Endret 14. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Skrevet 14. juni 2021 Focaccia, kjøttboller, tomatsalat, potetsalat, ovnsbakte poteter, pai… sjekk varer som er nedsatt pga dato, kanskje du får inspirasjon der. Anonymkode: 52288...30c
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 14. juni 2021 #7 Skrevet 14. juni 2021 https://www.detsoteliv.no/oppskrift/sveler-fra-ferjeselskapet-fjord1-mrf
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #8 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Klassen til datteren min skal ha kurvfest på avslutningsdagen på skolen (mellomtrinnet), buffet altså. Noen gode, enkle og rimelige tips til hva jeg kan lage som er lett å dele? Anonymkode: 4e24a...462 Porsjons focaccia 5 dl lunkent vann 25 gram fersk gjær 1 ts grovt havsalt 1/2 ts sukker 4 ss olivenolje ca 700 gram hvetemel Bland alle ingrediensene (men hold igjen på litt av melet) i bakebollen, og kjør ved lav hastighet til deigen er godt blandet. Øk hastigheten til omtrent middels og elt deigen i totalt ca 10 minutter. Juster eventuelt med resten av melet. Du skal nå ha en blank og smidig deig. Heves i minst 40 minutter, men helst mer enn en time, til dobbel størrelse. Ha mel på bakebordet og kjevle ut deigen til den blir passe tykk. Stikk ut små foccacia i ønsket størrelse med en utstikker, kopp eller lignende. Legg minifoccaciaene på bakepapirkledt stekeplate. Jeg fikk ca 10 minifoccacia av denne oppskriften. La brødene etterheve i minst 45 minutter. Stikk nedi noen cherrytomater (og oliven om ønskelig)og noen kvaster frisk rosmarin, hvis du har. Ringle over en god olivenolje og strø litt malsonsalt over. Stekes ved 225 grader i ca 12-15 minutter, til minifoccaciaene er gjennomstekt og har fått en fin og gylden overflate. Anonymkode: ce69b...342
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #9 Skrevet 15. juni 2021 Du kan jo bake brød eller rundstykker. Djevelegg (om barna er små kan du ha konditorfarge i fyllet) Omelettmuffins Oppskjært frukt som vannmelon og ananas Lefseruller Stekte potetbåter med aioli Anonymkode: e57ad...890
Million Skrevet 15. juni 2021 #12 Skrevet 15. juni 2021 Jeg stemmer også for pizzasnurrer. Små og enkle og holde, og lette å spise uten for mye søl på en tilstelning. Det var veldig populært hjemme hos oss når folk var på besøk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #13 Skrevet 15. juni 2021 Kjøp med en stor pizza fra en eller annen sjappe.. Veldig enkelt og jeg lover at det blir en suksess😀 Anonymkode: 639b3...14c
sofie777 Skrevet 15. juni 2021 #14 Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Potluck? Anonymkode: 65c01...3dc Dette er ikke navnet på en rett, men en variant av "ta med deg det du vil"-prinsippet, men man kan jo få inspirasjon til flere retter om man søker på engelsk. Ulempen er at oppskrifter da har ingredienser vi ikke finner (lett) i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå