AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #1 Del Skrevet 14. juni 2021 De siste seks månedene har jeg mistet kontrollen over matinntaket og har lagt på meg omtrent 10 (!) kg. Gjorde det slutt med kjæresten som var utro mot meg og det knakk meg litt og jeg har trøstespist mye, det har vært den eneste gleden i hverdagen. Alt har vært hevy pga. pandemien som har ført til at jeg ikke har møtt familie og venner på lang tid (bor langt unna familien pga. studier), digitale studier, osv. og den personen jeg har stolte mest var ikke til å stole på. Nå har jeg tenkt å skjerpe meg og prøve å finne tilbake den gamle versjonen av meg og noe av det er å miste vekt. Passer ikke lenger i de gamle klærne mine, ser stappa ut i de fleste klærne jeg har, så nå prøver jeg å gå ned 5 kg i første omgang. Startet for 4 dager siden og det har vært tøft, har laget usunne vaner og det er virkelig vanskelig å slutte med de. Hver dag er en kamp og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare det. Når dagene er trist blir det ekstra vanskelig å ikke kjøpe favorittisen, favorittpotetgullet og sjokoladen, så de siste fire dagene har vært pinefulle. Her kan alle som har det slik som meg skrive, det hjelper kanskje å ha noe å snakke med og få litt motivasjon. Er det noen som har gode tips på hva som kan hjelpe når man har et stort søtsug eller bare er matavhengig, så del det gjerne her. Har alltid vært en matmoms og syns det er vanskelig å slutte å spise når jeg syns noe er godt, men har klart å holde meg slank, men det siste halvåret har jeg mistet kontrollen 😥 Anonymkode: 66977...bca 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #2 Del Skrevet 14. juni 2021 Det som er så bra her er at denne perioden hvor du "mistet kontrollen" ikke er så lang, og dersom du tar tak med en gang så blir det ikke den nye normalen din. Det er tøft i starten, men etter hvert vil du finne tilbake til de rutinene du hadde før den vanskelige perioden. Godt du jobber deg gjennom det Anonymkode: 34d9b...013 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #3 Del Skrevet 14. juni 2021 Huff, føler med deg💕 håper det går bedre nå, og at den idioten ikke ødelegger mer for fremtiden din. Mistet også "kontrollen" under graviditeten, og la på meg svimlende 26 kg. Mistet kun 9 kg av meg selv, og satt med +17 kg. I permisjonen klarte jeg ikke å kutte de nye vanene jeg fikk i graviditeten pga. lange dager hjemme med ensomhet, søvnmangel etc. Sikkert ikke gode nok unnskyldninger, men det var veldig vanskelig å legge fra seg potetgullet, kakene og bollene altså. Et helt enormt sug/avhengighet! Etter jeg begynte på jobb igjen for et par måneder siden har jeg gått ned 7 kg. Mangler 10 kg til startvekt og 15-16 kg til å være der jeg vil være. Det som har hjulpet meg er å ikke spise frokost og ofte ikke kveldsmat. Spiser jeg på kvelden er det som regel bare 2 knekkebrød. Høres kanskje ekstremt ut, men jeg er lite sulten fordi jeg spiser mye til de andre måltidene. Spiser som regel lunch kl. 11, da spiser jeg det jeg ofte opp mot 600 kcal. Middag rundt kl. 16-17: ofte opp mot 1000 kcal. Kanskje jeg tar en skyr, frukt eller gulrot mellom måltidene. Så for meg fungerer det å spise mye mat og at jeg holder meg skikkelig mett lenge. Blir bare mer sulten av å spise flere, små måltider, fordi da blir jeg liksom aldri fornøyd. Har ikke det behover for søtsaker og tenker ikke så mye på mat i løpet av dagen fordi jeg ikke går rundt sulten. Og jeg kan unne meg både pizza, hamburger osv innimellom og fortsatt være i et underskudd. Må legge til at jeg aldri har vært noe frokostmenneske, de gangene jeg har spist frokost har jeg vært mer sulten til lunch enn hvis jeg ikke har spist frokost🤷♀️ Anonymkode: 71fcb...fee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #4 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): De siste seks månedene har jeg mistet kontrollen over matinntaket og har lagt på meg omtrent 10 (!) kg. Gjorde det slutt med kjæresten som var utro mot meg og det knakk meg litt og jeg har trøstespist mye, det har vært den eneste gleden i hverdagen. Alt har vært hevy pga. pandemien som har ført til at jeg ikke har møtt familie og venner på lang tid (bor langt unna familien pga. studier), digitale studier, osv. og den personen jeg har stolte mest var ikke til å stole på. Nå har jeg tenkt å skjerpe meg og prøve å finne tilbake den gamle versjonen av meg og noe av det er å miste vekt. Passer ikke lenger i de gamle klærne mine, ser stappa ut i de fleste klærne jeg har, så nå prøver jeg å gå ned 5 kg i første omgang. Startet for 4 dager siden og det har vært tøft, har laget usunne vaner og det er virkelig vanskelig å slutte med de. Hver dag er en kamp og jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare det. Når dagene er trist blir det ekstra vanskelig å ikke kjøpe favorittisen, favorittpotetgullet og sjokoladen, så de siste fire dagene har vært pinefulle. Her kan alle som har det slik som meg skrive, det hjelper kanskje å ha noe å snakke med og få litt motivasjon. Er det noen som har gode tips på hva som kan hjelpe når man har et stort søtsug eller bare er matavhengig, så del det gjerne her. Har alltid vært en matmoms og syns det er vanskelig å slutte å spise når jeg syns noe er godt, men har klart å holde meg slank, men det siste halvåret har jeg mistet kontrollen 😥 Anonymkode: 66977...bca Samme her TS! Lagt på meg 10 kg og sliter veldig med motivasjon for å gå ned! Går i godteri hver dag og trene har jeg ikke gjort på lenge! Anonymkode: 10411...097 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 14. juni 2021 #5 Del Skrevet 14. juni 2021 Det er tungt i begynnelsen, men det blir bedre! Husk også at selv om du sprekker en dag, er ikke det grunn til å sprekke neste dag (eller neste time). Jo færre ganger du mister kontroll, jo bedre. Klarte du ikke styre deg i kveld? Ok, men gjorde du en bra jobb i går? Så bra da! Det er bedre enn to dager uten kontroll. Gradvis ser du kanskje at du sprekker mer og mer sjelden. Eventuelt kan du prøve å trappe ned hvis det er lettere. Spis en mindre sjokolade enn du pleier, en mindre pose chips. Kan du spise sånt bare annenhver dag, uten å øke mengden? Det er en prosess, og ingen oppskrift passer alle. Du må tåle å feile litt, uten å gi opp. Sakte men sikkert finner du ut hva som funker, samtidig som cravings gir seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #6 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som er så bra her er at denne perioden hvor du "mistet kontrollen" ikke er så lang, og dersom du tar tak med en gang så blir det ikke den nye normalen din. Det er tøft i starten, men etter hvert vil du finne tilbake til de rutinene du hadde før den vanskelige perioden. Godt du jobber deg gjennom det Anonymkode: 34d9b...013 Føler meg ikke bra og når klærne ikke passer, frister det ikke å dra ut og så ser jeg ikke poenget med å kjøpe nye klær ettersom jeg forsøker å gå ned i vekt. Skal gjøre mitt beste for å gå ned i vekt, men det er tøft, skikkelig tøft. Er nettopp ferdig med eksamenstiden og har tatt ferie, men håper at jeg får dette til. Takk for motiverende ord🌸 Anonymkode: 66977...bca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #7 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Huff, føler med deg💕 håper det går bedre nå, og at den idioten ikke ødelegger mer for fremtiden din. Mistet også "kontrollen" under graviditeten, og la på meg svimlende 26 kg. Mistet kun 9 kg av meg selv, og satt med +17 kg. I permisjonen klarte jeg ikke å kutte de nye vanene jeg fikk i graviditeten pga. lange dager hjemme med ensomhet, søvnmangel etc. Sikkert ikke gode nok unnskyldninger, men det var veldig vanskelig å legge fra seg potetgullet, kakene og bollene altså. Et helt enormt sug/avhengighet! Etter jeg begynte på jobb igjen for et par måneder siden har jeg gått ned 7 kg. Mangler 10 kg til startvekt og 15-16 kg til å være der jeg vil være. Det som har hjulpet meg er å ikke spise frokost og ofte ikke kveldsmat. Spiser jeg på kvelden er det som regel bare 2 knekkebrød. Høres kanskje ekstremt ut, men jeg er lite sulten fordi jeg spiser mye til de andre måltidene. Spiser som regel lunch kl. 11, da spiser jeg det jeg ofte opp mot 600 kcal. Middag rundt kl. 16-17: ofte opp mot 1000 kcal. Kanskje jeg tar en skyr, frukt eller gulrot mellom måltidene. Så for meg fungerer det å spise mye mat og at jeg holder meg skikkelig mett lenge. Blir bare mer sulten av å spise flere, små måltider, fordi da blir jeg liksom aldri fornøyd. Har ikke det behover for søtsaker og tenker ikke så mye på mat i løpet av dagen fordi jeg ikke går rundt sulten. Og jeg kan unne meg både pizza, hamburger osv innimellom og fortsatt være i et underskudd. Må legge til at jeg aldri har vært noe frokostmenneske, de gangene jeg har spist frokost har jeg vært mer sulten til lunch enn hvis jeg ikke har spist frokost🤷♀️ Anonymkode: 71fcb...fee Det er det jeg forsøker å si til meg selv ofte, at han ikke skal få ødelegge mer for meg. Det var et fælt brudd, og nå i ettertid har noen venner av han fortalt at har snakket om den andre dama til de mens han var sammen med meg, og det gjør meg enda dårligere, å vite at han fortalte til andre at han var utro. Men, skal ikke tenke mer på han og komme meg videre i livet. Takk for gode tips, disse tipsene tror jeg kan hjelpe, for jeg er glad i mat og klarer ikke å spise små porsjoner, så tror det er lurt å spise 2 eller 3 store måltider om dagen. Å spise mellommåltider fungerer ikke når man ikke klarer å kontrollere matinntaket. Fint å høre at har klart å gå ned i vekt, håper du klarer å oppnå idealvekten din🙏 Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aloc Skrevet 14. juni 2021 #8 Del Skrevet 14. juni 2021 Etter en kjip hendelse i høst begynte jeg også å trøstespise mye. Gikk opp rundt 10 kg på et halvt år, men var overvektig før dette også. De siste mnd har jeg klart å bremse vektoppgangen ved å begrense inntaket av snop. Har gått ned 1-2 kg bare, men det er bedre enn opp. Nå har jeg tenkt å begynne å legge om kosten til lavkarbo (fordi jeg craver så mye kabs) og fordi dette er omtrent det eneste som har funket for meg tidligere! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #9 Del Skrevet 14. juni 2021 Albbas skrev (48 minutter siden): Det er tungt i begynnelsen, men det blir bedre! Husk også at selv om du sprekker en dag, er ikke det grunn til å sprekke neste dag (eller neste time). Jo færre ganger du mister kontroll, jo bedre. Klarte du ikke styre deg i kveld? Ok, men gjorde du en bra jobb i går? Så bra da! Det er bedre enn to dager uten kontroll. Gradvis ser du kanskje at du sprekker mer og mer sjelden. Eventuelt kan du prøve å trappe ned hvis det er lettere. Spis en mindre sjokolade enn du pleier, en mindre pose chips. Kan du spise sånt bare annenhver dag, uten å øke mengden? Det er en prosess, og ingen oppskrift passer alle. Du må tåle å feile litt, uten å gi opp. Sakte men sikkert finner du ut hva som funker, samtidig som cravings gir seg. Ja, det er veldig tungt og jeg sliter veldig. Hver dag er en kamp, er veldig nære på å dra til butikken og kjøpe meg is eller potetgull (eller begge deler) hver bidige dag. Mangler også motivasjon, men akkurat nå er motivasjonen å passe inn i klærne mine igjen… Det høres sikkert teit ut, men det er det eneste som motiverer meg litt nå. Det er også lett å tenkte at man bare gir opp når man sprekker, men det er sant som du sier, at å sprekke et par ganger ikke ødelegger «alt», noe man lett kan tenke når den dårlige samvittigheten kommer når isen er oppspist. Har ikke spist noe usunt på fire dager, men det har vært veldig vanskelig. Har drukket en kopp med kaffe med litt sirup når søtsuget blir for stort, ikke at det gir den samme tilfredsstillelsen som is da... Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #10 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme her TS! Lagt på meg 10 kg og sliter veldig med motivasjon for å gå ned! Går i godteri hver dag og trene har jeg ikke gjort på lenge! Anonymkode: 10411...097 Du kan bruke denne tråden, det kan være greit å få litt støtte når man holder på å sprekke. Det er forferdelig å ikke klare å holde seg unna kaker, godteri, potetgull og alt som er usunt. Selvom det er fire dager siden sist jeg spiste usunt, går jeg fremdeles rundt og tenker på all den usunne maten. Lurer på hvor lang tid det vil gå før søtsuget forsvinner, om den noen gang vil forsvinne. Anonymkode: 66977...bca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #11 Del Skrevet 14. juni 2021 aloc skrev (5 minutter siden): Etter en kjip hendelse i høst begynte jeg også å trøstespise mye. Gikk opp rundt 10 kg på et halvt år, men var overvektig før dette også. De siste mnd har jeg klart å bremse vektoppgangen ved å begrense inntaket av snop. Har gått ned 1-2 kg bare, men det er bedre enn opp. Nå har jeg tenkt å begynne å legge om kosten til lavkarbo (fordi jeg craver så mye kabs) og fordi dette er omtrent det eneste som har funket for meg tidligere! Det er rart hvor mye én hendelse kan ødelegge. Da jeg var veldig langt nede, spiste jeg store mengder med usunn mat. Spiste en boks med Ben&Jerry's fire-fem dager i uken og de andre dagene spiste jeg noe annet usunt. Når det er det eneste positive i hverdagen, er det vanskelig å holde seg unna. Godt å høre at vekten går nedover❤️ Håper lavkarbo fungerer for deg. Anonymkode: 66977...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2021 #12 Del Skrevet 14. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan bruke denne tråden, det kan være greit å få litt støtte når man holder på å sprekke. Det er forferdelig å ikke klare å holde seg unna kaker, godteri, potetgull og alt som er usunt. Selvom det er fire dager siden sist jeg spiste usunt, går jeg fremdeles rundt og tenker på all den usunne maten. Lurer på hvor lang tid det vil gå før søtsuget forsvinner, om den noen gang vil forsvinne. Anonymkode: 66977...bca Ja, jeg bruker gjerne denne tråden. Tenkte å begynne idag! Dette er dessverre ca gang nr.30 jeg sier det siden nyttårsaften, men nå skal jeg klare det! Skal også kutte ut Pepsi Max og energidrikk, det trigger søtsug og er så dyrt! Min erfaring er at søtsuget forsvinner jo lenger man går uten det. Kjenner meg igjen i å trøste meg, gjør det jeg også. Må kose meg, tenker jeg, hver dag! Er igrunn ganske lei av at hver dag er en lørdag nå! Anonymkode: 10411...097 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. juni 2021 #13 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er det jeg forsøker å si til meg selv ofte, at han ikke skal få ødelegge mer for meg. Det var et fælt brudd, og nå i ettertid har noen venner av han fortalt at har snakket om den andre dama til de mens han var sammen med meg, og det gjør meg enda dårligere, å vite at han fortalte til andre at han var utro. Men, skal ikke tenke mer på han og komme meg videre i livet. Takk for gode tips, disse tipsene tror jeg kan hjelpe, for jeg er glad i mat og klarer ikke å spise små porsjoner, så tror det er lurt å spise 2 eller 3 store måltider om dagen. Å spise mellommåltider fungerer ikke når man ikke klarer å kontrollere matinntaket. Fint å høre at har klart å gå ned i vekt, håper du klarer å oppnå idealvekten din🙏 Anonymkode: 66977...bca TS, hvis du kunne tenke deg å prøve lavkarbo, kan jeg anbefale kurset "The Fatburn Fix". Dette er et 4-ukers kurs der du får ukemenyer med handleliste, oppfølging på e-post og tilgang til en medlemsgruppe på Facebook der man kan utveksle erfaringer, heie på hverandre og gi/få tips og råd. Jeg er på oppfølgingskurset nå, og har gått ned 5 kg på 6 uker. Jeg er aldri sulten og har blitt kvitt søtsuget. Har fått med meg at det er litt ymse meninger rundt Mari Krogshus (det er hennes kurs) som person og en del påstander hun har kommet med, men kostholdsopplegget er bra, det Koster 199,- kr. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #14 Del Skrevet 15. juni 2021 Jeg gikk på lavkarbo en periode i livet, og gikk ned ganske mye. Det aller beste var at alt av søtsug forsvant etter relativt kort tid, så jeg slapp å stå i den kampen daglig. Ulemper var at jeg mistet mye av gleden jeg har med mat, men det var absolutt verd det for en periode. Den kom tilbake etterpå. En annen ulemte er at det er litt upraktisk i forhold til andre mennesker/selskaper/restauranter osv, samt at alt av mat må lages (kan ikke bare ta en banan i hånda). Men det er også verd det for en periode. Det å holde seg unna usunn mat når det er en konstant kamp og det river i kroppen, er utrolig krevende. Det koster mye, og er vanskelig å holde over tid. Forhåpentligvis vil det dempes litt om noen dager når alt av sukker er ute av systemet. Prøv å jobbe på lag med kroppen din. Bli glad i den, og fokuser på at vektnedgangen er en gave til den. Som den fortjener. Sunn mat og evt trening er ikke straff fordi du har lagt på deg. Sunn mat og trening/aktivitet er noe du unner kroppen din. Finn ut hva som motiverer deg. Kanskje en følelse inne i deg som du jobber mot? Eller motiveres du av eksterne faktorer? Jeg er såpass enkel at jeg motiveres av andres opplevelser, og har brukt pinlig mye tid på Instagram og Tiktok, og funnet fine kontoer som er positive og gir meg en boost. Jeg har samtidig gått bort fra kontoer som gir meg dårlig samvittighet eller som promoterer usunn mat (hadde en del bake-kontoer jeg fulgte). Jeg liker å se andres før-og-etterbilder, og se sunn mat som frister. Den tyngste jobben man gjør når man går ned i vekt, er i hodet. Lykke til! Anonymkode: 3ff81...819 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #15 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg bruker gjerne denne tråden. Tenkte å begynne idag! Dette er dessverre ca gang nr.30 jeg sier det siden nyttårsaften, men nå skal jeg klare det! Skal også kutte ut Pepsi Max og energidrikk, det trigger søtsug og er så dyrt! Min erfaring er at søtsuget forsvinner jo lenger man går uten det. Kjenner meg igjen i å trøste meg, gjør det jeg også. Må kose meg, tenker jeg, hver dag! Er igrunn ganske lei av at hver dag er en lørdag nå! Anonymkode: 10411...097 Det syns jeg du skal gjøre, så kan vi motivere hverandre🙏 Vet så godt hvor vanskelig det er å kutte ut den usunne maten når den har blitt en del av hverdagen og noe som gir en lykkefølelsen, den er kortvarig og så kommer den dårlige samvittigheten når du ikke har klart å holde løftet du har gitt til deg selv, men en kan ikke gi opp. Nå er det fem dager siden jeg startet og det har vært vanskelig, savner kveldskosen med potetgull og is som nå er erstattet med en kopp kaffe med sirup. I går kveld syns jeg faktisk den var god og savnet ikke isen like mye, så det er jo en liten framgang😄 Har fått råd om å drikke et stort glass med vann (eller flere glass) før hvert måltid og mellom måltidene når sulten/søtsuget kommer, det skal visstnok gi en metthetsfølelse. Har ikke prøvd det enda, men skal begynne å drikke vann mellom måltidene, for det er da jeg sliter mest. Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #16 Del Skrevet 15. juni 2021 Roci skrev (3 timer siden): TS, hvis du kunne tenke deg å prøve lavkarbo, kan jeg anbefale kurset "The Fatburn Fix". Dette er et 4-ukers kurs der du får ukemenyer med handleliste, oppfølging på e-post og tilgang til en medlemsgruppe på Facebook der man kan utveksle erfaringer, heie på hverandre og gi/få tips og råd. Jeg er på oppfølgingskurset nå, og har gått ned 5 kg på 6 uker. Jeg er aldri sulten og har blitt kvitt søtsuget. Har fått med meg at det er litt ymse meninger rundt Mari Krogshus (det er hennes kurs) som person og en del påstander hun har kommet med, men kostholdsopplegget er bra, det Koster 199,- kr. Takk for tips, skal sjekke det ut. Har klart å gå ned en kg på fem dager, men det meste er nok vann, håper bare vektnedgangen fortsetter. Søtsuget er en STOR utfordring😔 Holder på å sprekke hver dag. Og hvis jeg ikke har noe søtt å spise, spiser jeg gjerne større porsjoner. Helt håpløst. Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #17 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg gikk på lavkarbo en periode i livet, og gikk ned ganske mye. Det aller beste var at alt av søtsug forsvant etter relativt kort tid, så jeg slapp å stå i den kampen daglig. Ulemper var at jeg mistet mye av gleden jeg har med mat, men det var absolutt verd det for en periode. Den kom tilbake etterpå. En annen ulemte er at det er litt upraktisk i forhold til andre mennesker/selskaper/restauranter osv, samt at alt av mat må lages (kan ikke bare ta en banan i hånda). Men det er også verd det for en periode. Det å holde seg unna usunn mat når det er en konstant kamp og det river i kroppen, er utrolig krevende. Det koster mye, og er vanskelig å holde over tid. Forhåpentligvis vil det dempes litt om noen dager når alt av sukker er ute av systemet. Prøv å jobbe på lag med kroppen din. Bli glad i den, og fokuser på at vektnedgangen er en gave til den. Som den fortjener. Sunn mat og evt trening er ikke straff fordi du har lagt på deg. Sunn mat og trening/aktivitet er noe du unner kroppen din. Finn ut hva som motiverer deg. Kanskje en følelse inne i deg som du jobber mot? Eller motiveres du av eksterne faktorer? Jeg er såpass enkel at jeg motiveres av andres opplevelser, og har brukt pinlig mye tid på Instagram og Tiktok, og funnet fine kontoer som er positive og gir meg en boost. Jeg har samtidig gått bort fra kontoer som gir meg dårlig samvittighet eller som promoterer usunn mat (hadde en del bake-kontoer jeg fulgte). Jeg liker å se andres før-og-etterbilder, og se sunn mat som frister. Den tyngste jobben man gjør når man går ned i vekt, er i hodet. Lykke til! Anonymkode: 3ff81...819 Det er virkelig en kamp og jeg er nære på å gi opp hele tiden. Har også sprukket maaange ganger, men nå har jeg klart å holde meg unna usunn mat i fem dager, men som nevnt har det ikke vært lett. Lurer på om det er lurt å ha sirup i kaffen og å drikke pulverkaffe (cappuccino, caffe mocca) når man forsøker å holde seg unna mye karbo? Er det noe som gjøre at søtsuget ikke forsvinner? Jeg sliter med motivasjonen, har vært langt nede etter bruddet og har ikke så mye å se fram til, skal ikke på noe ferie og det skjer ikke noe før til høsten, når jeg starter å studere igjen... Det som motiverer meg litt er å passe inn i klærne mine igjen og å føle meg bra. Når det gjelder insta, så tror jeg at jeg skal finne noen kontoer å følge, noen som fokuserer på sunn mat og helse. Det tredje avsnittet... Takk, det var en fin måte å se det på❤️ Anonymkode: 66977...bca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. juni 2021 #18 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Takk for tips, skal sjekke det ut. Har klart å gå ned en kg på fem dager, men det meste er nok vann, håper bare vektnedgangen fortsetter. Søtsuget er en STOR utfordring😔 Holder på å sprekke hver dag. Og hvis jeg ikke har noe søtt å spise, spiser jeg gjerne større porsjoner. Helt håpløst. Anonymkode: 66977...bca Bare hyggelig :) Kan informere deg om at Fatburn er et ganske strengt lavkarbo-opplegg, men det tilbys oppfølging videre på et mindre strengt kosthold for kr. 199,-/mnd hvis man er interessert. Jeg skal prøve det noen måneder når jeg er ferdig med Fatburn, for å se om det passer for meg. Her er det også personlig tilpasset kostplan og treningsopplegg samt ubegrenset oppfølging pr e-post, høres ganske bra ut for et par hundrelapper i måneden, synes jeg :) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2021 #19 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er virkelig en kamp og jeg er nære på å gi opp hele tiden. Har også sprukket maaange ganger, men nå har jeg klart å holde meg unna usunn mat i fem dager, men som nevnt har det ikke vært lett. Lurer på om det er lurt å ha sirup i kaffen og å drikke pulverkaffe (cappuccino, caffe mocca) når man forsøker å holde seg unna mye karbo? Er det noe som gjøre at søtsuget ikke forsvinner? Jeg sliter med motivasjonen, har vært langt nede etter bruddet og har ikke så mye å se fram til, skal ikke på noe ferie og det skjer ikke noe før til høsten, når jeg starter å studere igjen... Det som motiverer meg litt er å passe inn i klærne mine igjen og å føle meg bra. Når det gjelder insta, så tror jeg at jeg skal finne noen kontoer å følge, noen som fokuserer på sunn mat og helse. Det tredje avsnittet... Takk, det var en fin måte å se det på❤️ Anonymkode: 66977...bca Sukker vil opprettholde søtsug. Sirup er sukker. Mocca er sjokolade = sukker. Dessverre. For meg hjelper det å kutte ut alt av tilsatt og rafinert sukker. Også de kan ikke alltid tenker over, som frokostblandinger osv. Det enkleste er bare å begynne rett på lavkarbo. Ikke bruk tid på å bestemme deg, tenk at avgjørelsen allerede er tatt. Bruk noen timer på å sette deg inn i hva du kan spise, lagre noen fristende oppskrifter, sett opp handleliste. Pass på å ikke overspis fett, selv om du kan ha en god del. Anonymkode: 3ff81...819 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aloc Skrevet 15. juni 2021 #20 Del Skrevet 15. juni 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er rart hvor mye én hendelse kan ødelegge. Da jeg var veldig langt nede, spiste jeg store mengder med usunn mat. Spiste en boks med Ben&Jerry's fire-fem dager i uken og de andre dagene spiste jeg noe annet usunt. Når det er det eneste positive i hverdagen, er det vanskelig å holde seg unna. Godt å høre at vekten går nedover❤️ Håper lavkarbo fungerer for deg. Anonymkode: 66977...bca Ja, jeg var nok inne i en depresjon, så det var virkelig lyspunktet om dagen med all kosen. Takk, det håper jeg også ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå